Citat:
Ursprungligen postat av
mitt-namn
Trams. Profilen på TS kille är snarare raka motsatsen.
Han reagerar starkt när han (enligt honom) inte blir respektfullt behandlad av någon som han har djupa känslor för. Detta gör honom samtidigt väldigt beskyddande, och då i synnerhet till framtida barn.
En person som beter sig så labilt och exploderar i aggressivitet för småsaker är ingen bra pappa. Som pappa kommer han många gånger få uppleva att han inte blir respektfullt behandlad av sådana han har djupa känslor för, och som vuxen behöver han då kunna ha kontroll över sitt eget beteende.
Ett milt påpekande om att han inte städat badrummet fick honom att reagera värre än en full hysterisk tonåring:
”Så blir han som galen, skriker, gråter, säger ”nu fan är det slut! Jag vill inte se dig mer, fy fan för dig!” Tar av sin förlovningsring och kastar den på mig, går in i sovrummet och skrikgråter i kudden. ”
Möjligt att du tycker att en förälder ska bete sig på det viset, personligen tycker jag att föräldrar ska vara trygga förebilder. Barn ska inte behöva vara rädda för okontrollerade utbrott från sina föräldrar, de ska inte behöva se hur den ena föräldern behandlar den andra illa, och de ska våga diskutera med sina föräldrar utan rädsla.
Vill man som kvinna sina kommande barn väl så väljer man deras pappa med omsorg, för barn påverkas oerhört mycket av sin uppväxt.