2018-02-18, 08:03
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Det verkar vara bryderi med restider mellan Mantorp och Borensberg. Detta är Googles beräkningar på angiven rutt.

https://minfil.org/T9YeA4d1b2/Mantorp-Borensberg.JPG

Det går säkert att skrämma upp en V70 så att angivna tider kan reduceras betydligt.

Mobilpositioneringarna visar att E**** inte har kört för fort .
Citera
2018-02-18, 08:55
Medlem
Han pratar ju ofta om den förnämliga gps-funktionen i telefonen. Undrar om polisen kollat vilka destinationer han knappat in där, i t.ex Google maps? Sen tror jag att hans svamlande i förhören på något sätt utgår från verkligheten. T.ex när han kommer fram till huset så befinner sig A-C i trädgården och T på vinden. Vindsluckan var ju öppen och ventilationsaggregatet öppnat. Sen lägger han till rövarhistorier som den värsta ståuppkomiker. Han är definitivt mycket väl medveten om vad som försiggått!
Citera
2018-02-18, 11:19
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Neger snälla.. Den sträckan har jag åkt åtskilliga gånger.

Även om ”vi” har åsikter om ditten och datten så är det fortfarande möjligt att åka den här sträckan, på den tid jag påstått.

Samtidigt har jag inte påstått att han kört på, på det sättet, utan att det är en högst trolig teori.

Du får gärna motbevisa mig, annars så kan du spara din kärlek och kramgos till mamma.

Vad har det för betydelse om det går att köra sträckan på under 20 minuter?
Enligt rörelserna på EG s telefon så har det om man läser ur FUP:s E.pdf tagit
mer än 35 minuter att köra sträckan från Lekanders till automaten i Borensberg.
Alltså är din teori högst osannolik och inte alls trolig.
Vilket man också redan förklarat för dig ett antal gånger.
Du, det här med att uppmana att motbevisa något som man inte kan styrka känner man igen.
Senast redigerad av mrfix 2018-02-18 kl. 11:39.
Citera
2018-02-18, 11:20
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superflippat
Men ville han bara mörda?? 15,000 lyckas han få fyfan asså. Hans familj verkade ändå normala och "täta" farsan ägde väl 2 fastigheter och han bodde i något av dem. Hur kan man bli så efterbliven... Nu när jag läst allt så är han ju inte smart direkt heller. Ledtrådar överallt och när han säger han köpte pistolen åt brorsan med datumen och för han hade ångest. Fyfan va dålig han är... Förstår nästan varför han sa ingen kommentar hela tiden. Advokaten måste ju skällt ut idioten och sagt snälla öppna inte din käft du är den mest värdelösa lögnaren jag stått på
Tror det primära var att mörda. Pengarna fick han som en bonus.

Det här är ett jävligt klantigt mord. Det är heller ingen hemlighet hur polisen arbetar, så hade han haft lite hjärna så hade han kommit undan.

Bara det att köpa mordsakerna på sitt kort är så idiotiskt att man blir mörkrädd. Sedan borde han haft sin telefon avstängd. Hade han samtidigt inte lämnat ett skoavtryck så hade de aldrig fått tag på honom. Men han ville kanske åka dit? Konstigare saker har ju hänt.

Det är i alla fall en episk urspårning, och för övrigt så måste det här vara det mest spektakulära mordet i svensk historia.
Citera
2018-02-18, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Har aldrig påstått att han körde som en galning till Borensberg.

Det jag vill komma fram till är att det är fullt möjligt, att åka på 20 minuter till Borensberg till Mantorp.

Detta har jag förklarat i tidigare inlägg, precis nyss.

Det finns några få fartkameror på den sträckan, fler på tillbakavägen av någon anledning.

Förutsätter att Edvin körde en bil som är utrustad med bromsar, detta innebär att han kunde bromsa ner till laglig fart innan han passerade en fartkamera.

Att han överhuvudtaget åkte till Borensberg är en gåta.

Du menar att en person som precis begått ett dubbelmord, skulle vara noga med att följa hastighetsbegränsningar? Utveckla gärna.

15 minuter från Mantorp till tift? Skojar du eller vill du bara göra dig dum?

Det är några få raksträckor i Mantorp som har hastighetsbegränsningarna du nämner, förutom 60-sträckan i Sjögestad. På samtliga vägar går det att hålla 120 km/h utan problem.

Fornåsakorset till Borensberg, minst 15 minuter? Nu sitter du bara och rapar ur dig en massa smörja.

Naturligtvis är mina tider beroende av att man kör som en blådåre.

Vilket hela min diskussion handlar om.

Det går att köra jävligt fort till Borensberg helt enkelt. Punkt.

Han körde antagligen inte rally dit, men 20 minuter är fullt möjligt med en V70.

Precis.

Men det är fortfarande full möjligt att komma ner rejält i körtid, om man kör olagligt.
Av ren nyfikenhet, var ligger Sjögestad där du skriver att det är 60 km?
Citera
2018-02-18, 11:52
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangklang
Av ren nyfikenhet, var ligger Sjögestad där du skriver att det är 60 km?

Det verkar som om tryckaren är lika vilsen som E**** låtsades vara .
Kan undra om det är att E**** hade en V70 som gör det hela intressant ?
E**** har kört i helt lagligt tempo för att ta ut parets pengar .
Finns ingen som helst anledning för E**** att gasa på som en oljad fläsksvål .
Han hade fått korten och koderna och paret var oskadliggjorda .
Citera
2018-02-18, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Det verkar som om tryckaren är lika vilsen som E**** låtsades vara .
Kan undra om det är att E**** hade en V70 som gör det hela intressant ?
E**** har kört i helt lagligt tempo för att ta ut parets pengar .
Finns ingen som helst anledning för E**** att gasa på som en oljad fläsksvål .
Han hade fått korten och koderna och paret var oskadliggjorda .
Egentligen är hela diskussionen fullkomligt meningslös eftersom FUP visar att han kört lagligt. Tryckis har också svårt att läsa alternativt skriva korrekta namn på olika positioner, vilket blir något rörigt och dessutom obegripligt eftersom Tryckis enligt egen utsago kört den sträcka ÅTSKILLIGA gånger och då antagligen i sin supertrimmade V70 med spoiler och hela backspegeln full med granar av märket Wunderbaum....
Citera
2018-02-18, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Touchdown
Min uppfattning är ändå att visste vart han skulle, även om han vägrar berätta det. Mordplatsen ligger avsides och är inget ställe man bara passerar förbi, utan dit åker man om man hittar dit och vet vart man ska. Mördaren tror säker att hans utsaga försvagar misstankarna mot honom.
Lutar åt att detta är ett rån. Han plockade åt sig korten från båda, Koden på ACLS kort fick han bekräftat från hennes mobil. TLs kod fick han inte tillgång till därav den svåra misshandeln av TL.
Citera
2018-02-18, 13:59
Medlem
Undrar om grisen tog livet av den ena medan den andra tvingades bevittna det.

Må han aldrig igen släppas ut.
Citera
2018-02-18, 14:07
Medlem
Jag vill gärna ha svar på en fråga med anledning av att en medlem tidigt i tråden låtit meddela att denne fått PM från nyregistrerade medlemmar. Jag skulle just svara på ett jag fått. Det gick inte. Då provade jag att skicka ett direkt till vederbörande. Det gick inte heller. Det står att man måste varit medlem 30 dagar innan man kan skicka PM och endast PM till moderatorer är möjligt. Så nu undrar jag: Har denna medlem ljugit och spridit osanningar medvetet för att få uppmärksamhet eller finns ett annat sätt att meddela sig till andra på detta forum? Där du T, där har du fått nåt att svara på du som tycker att man ska motbevisa allt.

Tillägg: Även solen har sina fläckar och jag hade fel angående PM-historian. Jag till skillnad från vissa andra kan erkänna när jag har fel.
Senast redigerad av Bangklang 2018-02-18 kl. 14:52. Anledning: Tillägg
Citera
2018-02-18, 14:20
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangklang
Jag vill gärna ha svar på en fråga med anledning av att en medlem tidigt i tråden låtit meddela att denne fått PM från nyregistrerade medlemmar. Jag skulle just svara på ett jag fått. Det gick inte. Då provade jag att skicka ett direkt till vederbörande. Det gick inte heller. Det står att man måste varit medlem 30 dagar innan man kan skicka PM och endast PM till moderatorer är möjligt. Så nu undrar jag: Har denna medlem ljugit och spridit osanningar medvetet för att få uppmärksamhet eller finns ett annat sätt att meddela sig till andra på detta forum? Där du T, där har du fått nåt att svara på du som tycker att man ska motbevisa allt.

PM-regeln har funnits från 1 februari i år, alltså 2018-02-01 Före det kunde nya användare både skicka och ta emot PM.
Citera
2018-02-18, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Det enda som inte verkar godtyckligt när det gäller GM:s val av BO och brottsplats, är nog att villan ligger lite avsides utan insyn från grannar och från vägen.
Valet av detta par att råna är inte godtyckligt, jag anser det vara ett planerat rån som gick för långt. Anser även att BOs känt igen GM där av avslutning med mord. Finns säkert person eller personer i GM bekantskapskrets som vet att det planer på rån och att GM fått tipps om offer som hade de kreterier som skulle passa in, att det troligen fanns pengar, inte kunde uppvisa någon större motstånd, avsides långt hemmifrån och troligen rekongnoserat innan. GMs psykiska besvär har spelat allt för stor betydelse i utredningen som vi har här på FB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in