Citat:
Kan du utveckla vad exakt detta innebär? Kan bifoga lite mer information om vad detta specifikt handlar om.
Mormor bodde sista 5 åren på demensboende, tiden innan vi äntligen fick henne förflyttad dit så använde mannen som mormor var gift med hennes inkomst för att köpa div saker, bla bilar, han struntade fullkomligt i hennes välbefinnande och hon var enormt avmagrad innan hon äntligen kom bort därifrån.
En tid efter fick han två strokar efter varandra, och blev också själv flyttad till boende (och har sen dess fått en till)
Denna man är inte mor till min mamma, och min mamma finns heller inte kvar i livet sedan drygt fyra år tillbaka.
Deras gemensamma bostad såldes i samband med att han fick sin andra stroke, så den fördelningen är redan gjord.
Detta rör sig alltså om alla min mormors besparingar (vi vet redan nu att det rör sig om åtskilliga hundratusentalskronor) samt allt som kommer att tillkomma via försäkringar och annat som fanns.
Och, eftersom han själv i det skick han är i nu (sitter i rullstol) vet inte vart han är, känner inte igen många av oss alls, så skulle alltså rent konkret hans eventuella del tillfalla hans systrar (han har inga barn själv och var heller inte far till min mamma)
------
Detta handlar inte om någon form av girighet från oss barnbarns sida, och jag själv skulle gladeligen ge upp min egen arvsrätt om det innebar att inte en enda krona gick till den sida min mormors man tillhör.