Citat:
Ursprungligen postat av
Alsson
Nej SecundusSilent jag diskuterar mot en person som tagit förnekelse till nya höjder.
SecundusSilent ljuger på varje punkt, det är SecundusSilent mot hela världssamfundet.
Att SecundusSilent bestrider brott mot de mot de mänskliga rättigheterna visar hur vriden och sjuk hans verklighetsuppfattning är.
SecundusSilent är en mycket sjuk människa
SecundusSilent är en mycket ond människa
Jag bestrider inget som är sant. Det jag säger är strikt faktabaserat. Detta kallas i allmänhet för att vara rationell, vilket är motsatsen till att vara i den domän som du verkar vilja placera mig i.
Vad vi troligen inte är överens om är vad som ingår i "de mänskliga rättigheterna". Låt oss ta 3 exempel vardera på vad som INTE är en mänsklig rättighet, samt vad som ÄR en mänsklig rättighet.
1. Icke-mänskliga rättigheter:
- Det är t ex inte en mänsklig rättighet att ägna sig åt ärekränkning och liknande brott, vare sig i DFR Korea eller på andra håll.
- Det är inte heller en mänsklig rättighet att äga halvautomatiska vapen, som enkelt kan modifieras till helautomatiska, så som i USA - varefter vi ser masskjutningar efter masskjutningar, vilka kränker de drabbade som betalar det yttersta priset för denna kränkning av deras mänskliga rätt till liv.
- Det är inte heller en mänsklig rättighet att exploatera andra människor för profit, så som under kapitalismen, eller att i kraft av kapitalägandet sprida sin propaganda, då detta är odemokratiskt.
2. Mänskliga rättigheter.
- Det är en mänsklig rättighet att som individ bli skyddad mot våld, våld så som t ex terrorism, gängkriminalitet, organsierad brottslighet, vilket i DFRK är helt tillfredsställt skyddat därför att denna typ av brottslighet i princip är NOLL. Detta kan man inte säga om Sverige, som idag har stora och omfattande problem med att skydda sina medborgare, eller om många andra länder.
- Det är en mänsklig rättighet att få utveckla sin mänsklighet genom självbestämmande, arbete, utbildning, kultur och fritid, vilket är garanterat i DFRK då alla har rätt till att vara en del av en suverän nation vars folk själv bestämmer över utvecklingen, där alla har rätt till arbete, kultur och fritid - rättigheter som i Sverige inte finns ens på papper och där "Sverige" som nationell enhet, som stat, började sin upplösning genom EU-inträdet och med NATO-närmandet är på väg mot sin fullkomning, varför medborgarna i Sverige är berövade självbestämmande.
- Det är en mänsklig rättighet att erhålla ett boende och social service, rättigheter som är garanterade i DFRK, men som inte är garanterade i Sverige och än mindre på många andra håll i världen.
Slutsatsen är given: DFR Korea är en stat som respekterar de mänskliga rättigheterna och är ett föredöme för andra stater att ta efter på området för de mänskliga rättigheterna.