2018-02-17, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
En kommunistisk revolution är nästan det hot mot Sverige jag är minst orolig för. SecundusSelect är med största sannolikhet en ytterst ensam och marginaliserad figur v
Nej, en sådan revolution kommer aldrig att ske.
Bara tanken på att SecundusSilent och hans kamrater i (K) planerar att ta över Sverige (och världen) med mord och vapen är otäck, därför har de inget berättigande.
De är inte mottagliga för demokrati.
Se min tidigare sammanfattning om SecundusSilent, alla hans ”kamrater” resonerar på samma sätt.
Obehagliga människor med en icke mänsklig åsikt och det är därför de inte har något berättigade bland människor.
Allt handlar om att döda människor för att nå sitt mål att härska över de som överlevde.
Citera
2018-02-17, 23:36
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsson
Du är en sjuk människa SecundusSilent, mycket sjuk, i en ren klinisk definition.
Du är totalt verklighetsfrånvänd och du saknar fullständigt empati.
Du visar på ett enormt människoförakt, eller rent av förakt av mänskligheten

Du, SecundusSilent, försvarar folkmorden i NK och anser att FNs stadgar om mänskliga rättigheter är felaktiga och inte gäller diktaturstater.
Du är sjuk SecundusSilent

Du anser att det är rätt att mörda svenskar av annan politisk uppfattning än (r)-doktrinen, Du är sjuk SecundusSilent, riktigt sjuk.

Du jämför tio tusen svenskar som dör p.g.a sjukdomen anorexia med miljontals svältande i Nordkorea och tycker att den svenska situationen är värre, du är sjuk på riktigt SecundusSilent, riktigt sjuk

Du tycker att det är helt ok att NK nästan är sämst i världen vad beträffar barnsvält, och avfärdar det med att de finns de som har det sämre!
Du är sjuk SecundusSilent

Om man utförde en fallstudie på Dig SecundusSilent, skulle alla läroböcker i psykologi skrivas om.
Du är sjuk SecundusSilent, mycket sjuk och ett tragiskt fall.

Dr. Alsson, du diskuterar mot en halmgubbe. Försök hålla dig till ämnets tråd så kan det bli lite mer produktivt.

Vad gäller frågan om näringsintag är det ett faktum att ingen svälter i DFR Korea och ingen dör av svält i DFRK, medans det enligt dina egna uppgifter: "tio tusen svenskar" dör av svält. Denna uppgift ensam leder till slutsatsen att DFRK respekterar de mänskliga rättigheterna på ett bättre sätt än den svenska staten.

Dessutom, hundratusentals svenskar lider av näringsbrist - t ex brist på kalcium och järn. Man skall alltså akta sig för att förväxla näringsbrist med svält. I DFRK är denna näringsbrist dokumenterad av FN (medan man kan efterlysa att FN dokumenterar näringsbristen i Sverige) då det gäller barn som växer upp, vilket vi har diskuterat förr - men även här så ligger DFRK bättre till än ett femtiotal länder, vilka många har betydligt bättre förutsättningar än DFRK, dvs lever inte under kärnvapenhot och blockad.

Till skillnad från vad du gör så hyllar jag de mänskliga rättigheterna: rätt till mat, bostad, arbete, frånvaro av våld, rätt till skydd, till social service osv. – allt som är garanterat i DFRK, men som inte är det i ett land som Sverige där kriminella gäng får härja fritt, terrorister slår till varje år, där hundratusentals är arbetslösa, tiotusentals är hemlösa osv. Sverige har således inget att lära DFRK om mänskliga rättigheter, tyvärr.
Citera
2018-02-17, 23:50
Medlem
Flairrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Dr. Alsson, du diskuterar mot en halmgubbe. Försök hålla dig till ämnets tråd så kan det bli lite mer produktivt.

Vad gäller frågan om näringsintag är det ett faktum att ingen svälter i DFR Korea och ingen dör av svält i DFRK, medans det enligt dina egna uppgifter: "tio tusen svenskar" dör av svält. Denna uppgift ensam leder till slutsatsen att DFRK respekterar de mänskliga rättigheterna på ett bättre sätt än den svenska staten.

Dessutom, hundratusentals svenskar lider av näringsbrist - t ex brist på kalcium och järn. Man skall alltså akta sig för att förväxla näringsbrist med svält. I DFRK är denna näringsbrist dokumenterad av FN (medan man kan efterlysa att FN dokumenterar näringsbristen i Sverige) då det gäller barn som växer upp, vilket vi har diskuterat förr - men även här så ligger DFRK bättre till än ett femtiotal länder, vilka många har betydligt bättre förutsättningar än DFRK, dvs lever inte under kärnvapenhot och blockad.

Till skillnad från vad du gör så hyllar jag de mänskliga rättigheterna: rätt till mat, bostad, arbete, frånvaro av våld, rätt till skydd, till social service osv. – allt som är garanterat i DFRK, men som inte är det i ett land som Sverige där kriminella gäng får härja fritt, terrorister slår till varje år, där hundratusentals är arbetslösa, tiotusentals är hemlösa osv. Sverige har således inget att lära DFRK om mänskliga rättigheter, tyvärr.

Kan jag då stå på en gata någonstans i Nordkorea och be första bästa politiker jag träffar på att dra åt helvete utan att jag blir utsatt för repressalier?

Tror knappast det.
Citera
2018-02-18, 07:37
Medlem
arbetets avatar
En som trivs i Nordkorea:

Jörn, 55, om sitt liv i Nordkorea

Citat:
Nordkorea är ett av världens mest isolerade länder. Trots en intensiv nyhetsrapportering kring landet och dess diktator Kim Jong Un, är det få som har insyn i vad som pågår i landet.
Nordkorea har vid upprepade tillfällen anklagats för brott mot mänskligheten av FN.
Men norrmannen Jörn Andersen, 55, tillhör de som har bättre koll än andra.
Andersen har inte någonting med den politiska ledningen i landet att göra – men har samtidigt en relativt uppburen ställning i landet.
I maj 2016 tog norrmannen över rollen som förbundskapten för Nordkoreas herrlandslag i fotboll.
Jag är nöjd med mitt liv här. Man läser så många dåliga saker om det här landet och för det mesta så är det inte sant. Allt är okej här, det är annorlunda, men det är okej, har Andersen tidigare sagt.

https://www.expressen.se/sport/os-2018/jorn-55-om-sitt-liv-i-nordkorea/

Tyvärr förekommer det censur av viktiga nyheter:

Citat:
Enligt uppgifter har nordkoreanska medier varit restriktiva med vad man väljer att rapportera från OS. Inquirer skrev att Nordkorea helt struntade i att rapportera om det syd- och nordkoreanska hockeylandslagets 0-8-förlust mot Schweiz.

Citera
2018-02-18, 07:39
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flairr
Kan jag då stå på en gata någonstans i Nordkorea och be första bästa politiker jag träffar på att dra åt helvete utan att jag blir utsatt för repressalier?

Tror knappast det.
Du kan ju pröva att göra det i typ Saudi.

Å nej, de har ju inte ens politiker. My bad.
Citera
2018-02-18, 09:31
Medlem
Citat:

Nej SecundusSilent jag diskuterar mot en person som tagit förnekelse till nya höjder.
SecundusSilent ljuger på varje punkt, det är SecundusSilent mot hela världssamfundet.

Att SecundusSilent bestrider brott mot de mot de mänskliga rättigheterna visar hur vriden och sjuk hans verklighetsuppfattning är.
SecundusSilent är en mycket sjuk människa
SecundusSilent är en mycket ond människa
Citera
2018-02-18, 10:39
Medlem
UT64s avatar
Precis som Nordkorea är bisarrt, är deras svenska fanclub det också.

I början av 70-talet gav de ut praktverket "Kim Il Sungs revolutionära verksamhet. Kort historik"

Några godbitar:

"Kamrat Kim Il Sung har skapat den enda riktiga revolutionära teorin för att leda revolutionen i vårt land på den riktiga vägen till seger."

"Tack vare kamrat Kim Il Sungs framstående ledarskap har det koreanska folket blivit ett oövervinnligt folk med ett revolutionärt parti, en folkregering och en revolutionär armé där varje medlem kan ställa upp mot hundra."

"Den koreanska revolutionens utvecklingsväg är verkligen vägen till lysande seger för kamrat Kim Il Sungs stora revolutionära idéer och hans mogna ledarskap."

I denna stil går hela boken. Panegyriska hyllningar skrivna på ett styltigt och löjligt vis.
Blev naturligtvis utskrattad redan på 70-talet. Uppenbart är detta en direktöversättning
vilket bidrar till den konstiga meningsuppbyggnaden. En avhoppare från sekten
svensk-koreanska har berättat att han blev utskälld av sina uppdragsgivare när han
försökte skriva på begriplig svenska. Inte en bokstav fick ändras i hyllningarna till
Den Store Ledaren.
Citera
2018-02-18, 10:46
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Precis som Nordkorea är bisarrt, är deras svenska fanclub det också.

En avhoppare från sekten svensk-koreanska har berättat att han blev utskälld av sina uppdragsgivare när han försökte skriva på begriplig svenska. Inte en bokstav fick ändras i hyllningarna till
Den Store Ledaren.

Joo, det där gör ju att de heller inte får något internationellt genomslag för sina idéer. Koreanska är ett SOV språk och när de då insisterar på ordagrann översättning till SVO språk blir det stelt och styltigt. Men utan omsvep kan jag nog tycka att Trump är värre när det gäller att använda superlativer.
Citera
2018-02-18, 11:02
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsson
Nej SecundusSilent jag diskuterar mot en person som tagit förnekelse till nya höjder.
SecundusSilent ljuger på varje punkt, det är SecundusSilent mot hela världssamfundet.

Att SecundusSilent bestrider brott mot de mot de mänskliga rättigheterna visar hur vriden och sjuk hans verklighetsuppfattning är.
SecundusSilent är en mycket sjuk människa
SecundusSilent är en mycket ond människa

Jag bestrider inget som är sant. Det jag säger är strikt faktabaserat. Detta kallas i allmänhet för att vara rationell, vilket är motsatsen till att vara i den domän som du verkar vilja placera mig i.

Vad vi troligen inte är överens om är vad som ingår i "de mänskliga rättigheterna". Låt oss ta 3 exempel vardera på vad som INTE är en mänsklig rättighet, samt vad som ÄR en mänsklig rättighet.

1. Icke-mänskliga rättigheter:
- Det är t ex inte en mänsklig rättighet att ägna sig åt ärekränkning och liknande brott, vare sig i DFR Korea eller på andra håll.
- Det är inte heller en mänsklig rättighet att äga halvautomatiska vapen, som enkelt kan modifieras till helautomatiska, så som i USA - varefter vi ser masskjutningar efter masskjutningar, vilka kränker de drabbade som betalar det yttersta priset för denna kränkning av deras mänskliga rätt till liv.
- Det är inte heller en mänsklig rättighet att exploatera andra människor för profit, så som under kapitalismen, eller att i kraft av kapitalägandet sprida sin propaganda, då detta är odemokratiskt.

2. Mänskliga rättigheter.
- Det är en mänsklig rättighet att som individ bli skyddad mot våld, våld så som t ex terrorism, gängkriminalitet, organsierad brottslighet, vilket i DFRK är helt tillfredsställt skyddat därför att denna typ av brottslighet i princip är NOLL. Detta kan man inte säga om Sverige, som idag har stora och omfattande problem med att skydda sina medborgare, eller om många andra länder.

- Det är en mänsklig rättighet att få utveckla sin mänsklighet genom självbestämmande, arbete, utbildning, kultur och fritid, vilket är garanterat i DFRK då alla har rätt till att vara en del av en suverän nation vars folk själv bestämmer över utvecklingen, där alla har rätt till arbete, kultur och fritid - rättigheter som i Sverige inte finns ens på papper och där "Sverige" som nationell enhet, som stat, började sin upplösning genom EU-inträdet och med NATO-närmandet är på väg mot sin fullkomning, varför medborgarna i Sverige är berövade självbestämmande.

- Det är en mänsklig rättighet att erhålla ett boende och social service, rättigheter som är garanterade i DFRK, men som inte är garanterade i Sverige och än mindre på många andra håll i världen.

Slutsatsen är given: DFR Korea är en stat som respekterar de mänskliga rättigheterna och är ett föredöme för andra stater att ta efter på området för de mänskliga rättigheterna.
Senast redigerad av SecundusSilent 2018-02-18 kl. 11:06.
Citera
2018-02-18, 11:50
Medlem
Citat:
Jag bestrider inget som är sant. Det jag säger är strikt faktabaserat. Detta kallas i allmänhet för att vara rationell, vilket är motsatsen till att vara i den domän som du verkar vilja placera mig i.

Vad vi troligen inte är överens om är vad som ingår i "de mänskliga rättigheterna". Låt oss ta 3 exempel vardera på vad som INTE är en mänsklig rättighet, samt vad som ÄR en mänsklig rättighet.

- Det är t ex inte en mänsklig rättighet att ägna sig åt ärekränkning och liknande brott, vare sig i DFR Korea eller på andra håll.
- Det är inte heller en mänsklig rättighet att äga halvautomatiska vapen, som enkelt kan modifieras till helautomatiska, så som i USA - varefter vi ser masskjutningar efter masskjutningar, vilka kränker de drabbade som betalar det yttersta priset för denna kränkning av deras mänskliga rätt till liv.
- Det är inte heller en mänsklig rättighet att exploatera andra människor för profit, så som under kapitalismen, eller att i kraft av kapitalägandet sprida sin propaganda, då detta är odemokratiskt.

- Det är en mänsklig rättighet att som individ bli skyddad mot våld, våld så som t ex terrorism, gängkriminalitet, organsierad brottslighet, vilket i DFRK är helt tillfredsställt skyddat därför att denna typ av brottslighet i princip är NOLL. Detta kan man inte säga om Sverige, som idag har stora och omfattande problem med att skydda sina medborgare, eller om många andra länder.

- Det är en mänsklig rättighet att få utveckla sin mänsklighet genom självbestämmande, arbete, utbildning, kultur och fritid, vilket är garanterat i DFRK då alla har rätt till att vara en del av en suverän nation vars folk själv bestämmer över utvecklingen, där alla har rätt till arbete, kultur och fritid - rättigheter som i Sverige inte finns ens på papper och där "Sverige" som nationell enhet, som stat, började sin upplösning genom EU-inträdet och med NATO-närmandet är på väg mot sin fullkomning, varför medborgarna i Sverige är berövade självbestämmande.

- Det är en mänsklig rättighet att erhålla ett boende och social service, rättigheter som är garanterade i DFRK, men som inte är garanterade i Sverige och än mindre på många andra håll i världen.

Slutsatsen är given: DFR Korea är en stat som respekterar de mänskliga rättigheterna och är ett föredöme för andra stater att ta efter på området för de mänskliga rättigheterna.

Du är ju dum på riktigt, ingenting av vad du skriver har någonting att göra med ”FNs allmän förklaring om de mänskliga rättigheterna.”

Jag börjar med den sista artikeln,

Artikel 30
Ingenting i denna förklaring får tolkas som att det innebär en rätt för en stat, en grupp eller en enskild person att ägna sig åt en verksamhet eller att utföra en handling som syftar till att omintetgöra någon av de rättigheter eller friheter som anges i förklaringen.

Jag föreslår att Du bemöter Artikel 1-29
KIM III är föremål för utredning i Internationella brottmålsdomstolen, kan Du förstå varför?
Citera
2018-02-18, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
En som trivs i Nordkorea:

Jörn, 55, om sitt liv i Nordkorea

https://www.expressen.se/sport/os-2018/jorn-55-om-sitt-liv-i-nordkorea/

Tyvärr förekommer det censur av viktiga nyheter:

Det BÖR, i sammanhanget påpekas att, ALLA, vare sig det är ackrediterade journalister - byråer eller konsulter och tex i detta fallet tränare, är förbundna genom det avtal som alltid upprättas, förutom det avtal som reglerar lön ersättningar, virvel etc, så upprättas alltid ett avtal, med kriterier om förhållningssättet och uppgifter, respektive skildringar som vederbörande skall förhålla sig till, vad gäller information till omvärlden.

Den kriminella regimen styr totalt genom kontroll - bevakning och censur.

"Glöm inte det Svenska Ambassadörsparet som kom hem till Sverige i somras och beskrev hur illa det är med rörelsefrihet - censur - AVLYSSNING - skolundervisning mm"".

Deras beträttelse, avfärdar SecundusLucifer, såsom lögner och konstruerade artiklar av CIA agenter, vilka dom har uppdrag av! Inte ett dugg "Skruvat", eller hur?
Citera
2018-02-18, 12:12
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:

Jo, det är det. Det är själva grunden för yttrandefrihet. Jag är i min fulla rätt att kalla Stefan Löven eller Ulf Kristersson för en inkompetent idiot. Oavsett om det är sakligt berättigat eller ej.

När det gäller de flesta andra länder är jag beredd att skriva under på detta, men tyvärr är det så att i USA har de det inskrivet i sin konstitution, andra tillägget, att de har rätt att bära skjutvapen. Däremot inte att använda dem.

Även detta är helt i sin ordning. Liksom själva grundunderlaget för kapitalism. Men arbetaren har också rätten att vägra låta sig exploateras. Det är bara att tacka nej till jobb. Kapitalet tvingas då att förbättra arbetsvillkoren tills dess att arbetare är villiga att ta de erbjudna jobben. Inget kan vara mer demokratiskt

Här är du tyvärr ute på tunn is igen. Det är inte en mänsklig rättighet, men det är statens primära skyldighet att skydda medborgaren från det du räknar upp. Detta görs med olika framgång i olika samhällen.

Inte heller detta är en mänsklig rättighet, men det är onekligen ett önskvärt samhällstillstånd.

Varken arbete, boende eller civil service är mänskliga rättigheter. De måste uppnås genom eget arbete. Ingen stat kan garantera detta eftersom det grundar sig på ekonomisk utkomst. Finns inte det så uppstår inte det andra. Inget samhällssystem kan skapa arbete, bygga bostäder eller erbjuda samhällsservice utan frukterna av medborgarnas arbete. Betong uppstår inte genom ett trollslag, potatisar kan inte skördas om ingen först sår dem.

Och slutligen då, nää, slutsatsen är inte given. Endast en dogmatiker hävdar motsatsen. Den som är nyanserad väljer därför att diskutera lyhört. En partimegafon intresserar endast de som är oförmögna till självständigt tänkande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in