Citat:
Har aldrig påstått att han körde som en galning till Borensberg.
Det jag vill komma fram till är att det är fullt möjligt, att åka på 20 minuter till Borensberg till Mantorp.
Detta har jag förklarat i tidigare inlägg, precis nyss.
Det finns några få fartkameror på den sträckan, fler på tillbakavägen av någon anledning.
Förutsätter att Edvin körde en bil som är utrustad med bromsar, detta innebär att han kunde bromsa ner till laglig fart innan han passerade en fartkamera.
Att han överhuvudtaget åkte till Borensberg är en gåta.
Du menar att en person som precis begått ett dubbelmord, skulle vara noga med att följa hastighetsbegränsningar? Utveckla gärna.
15 minuter från Mantorp till tift? Skojar du eller vill du bara göra dig dum?
Det är några få raksträckor i Mantorp som har hastighetsbegränsningarna du nämner, förutom 60-sträckan i Sjögestad. På samtliga vägar går det att hålla 120 km/h utan problem.
Fornåsakorset till Borensberg, minst 15 minuter? Nu sitter du bara och rapar ur dig en massa smörja.
Naturligtvis är mina tider beroende av att man kör som en blådåre.
Vilket hela min diskussion handlar om.
Det går att köra jävligt fort till Borensberg helt enkelt. Punkt.
Han körde antagligen inte rally dit, men 20 minuter är fullt möjligt med en V70.
Precis.
Men det är fortfarande full möjligt att komma ner rejält i körtid, om man kör olagligt.
Det jag vill komma fram till är att det är fullt möjligt, att åka på 20 minuter till Borensberg till Mantorp.
Detta har jag förklarat i tidigare inlägg, precis nyss.
Det finns några få fartkameror på den sträckan, fler på tillbakavägen av någon anledning.
Förutsätter att Edvin körde en bil som är utrustad med bromsar, detta innebär att han kunde bromsa ner till laglig fart innan han passerade en fartkamera.
Att han överhuvudtaget åkte till Borensberg är en gåta.
Du menar att en person som precis begått ett dubbelmord, skulle vara noga med att följa hastighetsbegränsningar? Utveckla gärna.
15 minuter från Mantorp till tift? Skojar du eller vill du bara göra dig dum?
Det är några få raksträckor i Mantorp som har hastighetsbegränsningarna du nämner, förutom 60-sträckan i Sjögestad. På samtliga vägar går det att hålla 120 km/h utan problem.
Fornåsakorset till Borensberg, minst 15 minuter? Nu sitter du bara och rapar ur dig en massa smörja.
Naturligtvis är mina tider beroende av att man kör som en blådåre.
Vilket hela min diskussion handlar om.
Det går att köra jävligt fort till Borensberg helt enkelt. Punkt.
Han körde antagligen inte rally dit, men 20 minuter är fullt möjligt med en V70.
Precis.
Men det är fortfarande full möjligt att komma ner rejält i körtid, om man kör olagligt.
Möjligt att du tycker att vi som vet vart alla skyltar sitter och hur vägarna ser ut rapar ur oss sånt som du är för dum i skallen för att fatta trots förklaringar, men hellre det än att skita ur sig obegriplig svamlande dynga. Jag tror du behöver en kram och en massa kärlek o du tragiska varelse. Eller ett sjuhelvetes ligg.
Han vet att de har fått en träff på hans DNA,då berättar han att han varit där och frågat efter vägen. Han lutar sig mot bänken i köket och dricker saft,han KAMMAR sig inne på toa... Men handduken torkar han inte sig på " man vet ju inte vad dom gjort med den" . Polisen kan inte hålla sig utan påpekar att kamma sig med någon annans kam går bra... Killen har kollat CSI och vet att de tar kammar för att kolla DNA