2018-02-17, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Har aldrig påstått att han körde som en galning till Borensberg.

Det jag vill komma fram till är att det är fullt möjligt, att åka på 20 minuter till Borensberg till Mantorp.

Detta har jag förklarat i tidigare inlägg, precis nyss.

Det finns några få fartkameror på den sträckan, fler på tillbakavägen av någon anledning.

Förutsätter att Edvin körde en bil som är utrustad med bromsar, detta innebär att han kunde bromsa ner till laglig fart innan han passerade en fartkamera.

Att han överhuvudtaget åkte till Borensberg är en gåta.

Du menar att en person som precis begått ett dubbelmord, skulle vara noga med att följa hastighetsbegränsningar? Utveckla gärna.

15 minuter från Mantorp till tift? Skojar du eller vill du bara göra dig dum?

Det är några få raksträckor i Mantorp som har hastighetsbegränsningarna du nämner, förutom 60-sträckan i Sjögestad. På samtliga vägar går det att hålla 120 km/h utan problem.

Fornåsakorset till Borensberg, minst 15 minuter? Nu sitter du bara och rapar ur dig en massa smörja.

Naturligtvis är mina tider beroende av att man kör som en blådåre.

Vilket hela min diskussion handlar om.

Det går att köra jävligt fort till Borensberg helt enkelt. Punkt.

Han körde antagligen inte rally dit, men 20 minuter är fullt möjligt med en V70.

Precis.

Men det är fortfarande full möjligt att komma ner rejält i körtid, om man kör olagligt.

Möjligt att du tycker att vi som vet vart alla skyltar sitter och hur vägarna ser ut rapar ur oss sånt som du är för dum i skallen för att fatta trots förklaringar, men hellre det än att skita ur sig obegriplig svamlande dynga. Jag tror du behöver en kram och en massa kärlek o du tragiska varelse. Eller ett sjuhelvetes ligg.
Citera
2018-02-17, 21:53
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
"Jag vet att jag passerade Gränna det var det första jag gjorde.. Men sen vek jag av innan
Borås vet jag. Ja det var en liten småväg precis efter där det står ju en stor skylt där det står
Kolgården eller om det är Kolmården eller vad det nu är, djurparken i alla fall. Precis efter det
så fanns en rastplats som jag svängde in för att ta en cigg och därefter så hittade jag en liten
skogsväg som sen ledde mig till en landsväg.. Jag vet inte vilken väg det var men på nått sätt
via den vägen kunde man ta sig till Motala vet jag.. Sen i det området där så irrade jag runt
ganska länge. Jag har alltid tyckt att det är ganska trevligt att köra på såna här skogsvägar och
småvägar där det svänger och likande.. Sen efter det så tyvärr, det jag.. vet inte vilka områden
eller vilka vägar jag tog efter det."

Hans lokalsinne är inte av denne värld...

Men just när han ska berätta var han åkt så blir han lätt att genomskåda, för då spelar han dum. Han låtsas inte kunna skilja på Linköping och Lidköping. Förhörsledaren förklarar skillnaden, men Edwin sitter fortarande och låtsas vara förvirrad över att städerna heter så lika. Det ingick ju liksom i planen att han skulle vara förvirrad över just det, så han kör på plan i stället för att anpassa sin berättelse.
Citera
2018-02-17, 22:00
Medlem
Jag har precis börjat läsa förhören med Edwin. Läser alltid allt annat innan förhör med mgm. Alltså,okej...han är ung men ändå Han vet att de har fått en träff på hans DNA,då berättar han att han varit där och frågat efter vägen. Han lutar sig mot bänken i köket och dricker saft,han KAMMAR sig inne på toa... Men handduken torkar han inte sig på " man vet ju inte vad dom gjort med den" . Polisen kan inte hålla sig utan påpekar att kamma sig med någon annans kam går bra... Killen har kollat CSI och vet att de tar kammar för att kolla DNA
Sen berättar han att han planerat DET PERFEKTA MORDET. Han begraver offret och sår gräs ovanpå,hahaha,jag dööör
Citera
2018-02-17, 22:37
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangklang
Möjligt att du tycker att vi som vet vart alla skyltar sitter och hur vägarna ser ut rapar ur oss sånt som du är för dum i skallen för att fatta trots förklaringar, men hellre det än att skita ur sig obegriplig svamlande dynga. Jag tror du behöver en kram och en massa kärlek o du tragiska varelse. Eller ett sjuhelvetes ligg.
Neger snälla.. Den sträckan har jag åkt åtskilliga gånger.

Även om ”vi” har åsikter om ditten och datten så är det fortfarande möjligt att åka den här sträckan, på den tid jag påstått.

Samtidigt har jag inte påstått att han kört på, på det sättet, utan att det är en högst trolig teori.

Du får gärna motbevisa mig, annars så kan du spara din kärlek och kramgos till mamma.
Citera
2018-02-17, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Börjat läsa obduktionsprotokollet på A-C.

Blir illamående. Får se om jag klarar att läsa resten. Måste ha varit en fruktansvärd död för dom.

Jag undrar hur har det gått till??

Om man tejpar någon helt över mun och näsa (total syrebrist), kommer man inom några minuter att tuppa av. Hjärnan tar i regel stryk först, den är mycket känslig. Inom några minuter till kommer man att avlida. Det kan skilja mellan olika individer, beroende på tidigare hälsostatus. Har du svagt hjärta kan du få hjärtstopp snabbt.

Den skärning som hon genomlidit har skett medan hon levde. Man kan inte begripa hur han klara av att skära genom inte bara de yttre kärlen, utan också genom luft och -matstrupe ända till halskotpelaren. Nu är han ju kock (eller något åt det hållet?), så möjligt att han inte bara har rätt kniv för ändamålet, utan vet hur man skär genom dessa strukturer.

Men hur kan hon har fått i sig rikliga mängder blod i via inandning? Skum runt sårskadorna. Tyder det på att hon varit tejpad så att hon inte kunnat andas via näsa/mun, men börjat andas in via den avskurna luftstrupen?

Jag hoppas att hon inte var vid medvetande när halsen skars av. Fruktansvärt övervåld. Tortyr.
Vågar man läsa mer??
Och Tor hade ju maginnehåll i lungorna. Han har alltså kräkts och andats ner det i lungorna. Troligen pga tejpen då. Fy fan.
Citera
2018-02-17, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Jag tror att de hela pågick en stund, står att en hammare fanns i diskhon i köket och att Tor hade skador i huvudet. Hammaren fanns nog inte i köket från början utan från verkstaden kanske Tor var ute när han kom i närheten av verkstaden. Sedan återfanns fruns smycken i hennes ena byxficka, han tog av sig dessa av rädsla att de skulle stjälas, hon måste haft tid till detta, var ett halsband och några ringar.
Ja, och Tor var ju ganska misshandlad också. Slag mot huvud, näsa samt brutna revben.
Citera
2018-02-17, 23:32
Medlem
Fyfaan, kunde inte sluta läsa. Gick fan igenom hela fuppen förutom vittnen som inte var anhöriga. Vilken jävla H#runge asså helt sinnes. Vet inte hur länge jag bläddra och ingen kommentar ingen kommentar. Förhörsledarna va grymma!

Fattar inte , var det en ren slump ... Från Jkpg till att hamna i Mantorp av alla ställen och kaosa sönder. Hur fan är det möjligt...

RIP
Citera
2018-02-17, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superflippat
Fyfaan, kunde inte sluta läsa. Gick fan igenom hela fuppen förutom vittnen som inte var anhöriga. Vilken jävla H#runge asså helt sinnes. Vet inte hur länge jag bläddra och ingen kommentar ingen kommentar. Förhörsledarna va grymma!

Fattar inte , var det en ren slump ... Från Jkpg till att hamna i Mantorp av alla ställen och kaosa sönder. Hur fan är det möjligt...

RIP
Min uppfattning är ändå att visste vart han skulle, även om han vägrar berätta det. Mordplatsen ligger avsides och är inget ställe man bara passerar förbi, utan dit åker man om man hittar dit och vet vart man ska. Mördaren tror säker att hans utsaga försvagar misstankarna mot honom.
Citera
2018-02-17, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Touchdown
Min uppfattning är ändå att visste vart han skulle, även om han vägrar berätta det. Mordplatsen ligger avsides och är inget ställe man bara passerar förbi, utan dit åker man om man hittar dit och vet vart man ska. Mördaren tror säker att hans utsaga försvagar misstankarna mot honom.

Men ville han bara mörda?? 15,000 lyckas han få fyfan asså. Hans familj verkade ändå normala och "täta" farsan ägde väl 2 fastigheter och han bodde i något av dem. Hur kan man bli så efterbliven... Nu när jag läst allt så är han ju inte smart direkt heller. Ledtrådar överallt och när han säger han köpte pistolen åt brorsan med datumen och för han hade ångest. Fyfan va dålig han är... Förstår nästan varför han sa ingen kommentar hela tiden. Advokaten måste ju skällt ut idioten och sagt snälla öppna inte din käft du är den mest värdelösa lögnaren jag stått på
Citera
2018-02-18, 02:59
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Då har ni ju en sak gemensam i så fall .
Du menar den vägen utan 50-sträckor som inte finns ?
Extrema hastigheter ? Är det runt 300 km/h då eller ?
Du kör aldrig vägen mellan Mantorps gård 5 och Borensberg på under 20 minuter .
Är man en pajas så inbillar man sig såna saker .
Vad får dig att tro att E**** hade bråttom till Borensberg förresten .
Lekanders var döda och han hade korten och koderna . Varför ha bråttom ?
Han kanske körde till Borensberg i lugn och ro och kastade kniven i kanalen där samtidigt .
Bankomaten i Borensberg ligger lite avsides också , ett bra val om man vill slippa massa folk .
Kameran sitter också bakom automaten så en av E****:s kepsar räckte som maskering .
Om den hade varit på vill säga .

Han kanske hade fantiserat om att köra för fort och om att åka fast för fortkörning...?
Senast redigerad av Lonnrot 2018-02-18 kl. 03:02.
Citera
2018-02-18, 03:52
Medlem
Det verkar vara bryderi med restider mellan Mantorp och Borensberg. Detta är Googles beräkningar på angiven rutt.

https://minfil.org/T9YeA4d1b2/Mantorp-Borensberg.JPG

Det går säkert att skrämma upp en V70 så att angivna tider kan reduceras betydligt.
Citera
2018-02-18, 07:59
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Han kanske hade fantiserat om att köra för fort och om att åka fast för fortkörning...?

Idiotkommentar som vanligt .
Snacket om schizo och att fantisera kanske verkar bekant ?
Jag tror inte E**** har några problem med detta .
Han vet jävligt väl vad han har ställt till med .
Precis som andra mördare vill han bara inte stå för vad han har gjort .
Vilket visar att han är ytterligare ett jävla fegt svin som inte tar sitt ansvar
för att ha begått ett helt meningslöst mord på två oskyldiga äldre personer .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in