Citat:
Ursprungligen postat av
ZaphodBeeblebrox
Jag tror han åkte i normal fart. Han är en psykopat, kom ihåg. Skulle han ha lika bråttom hem till Mullsjö menar du? Varför dra åt sig uppmärksamhet?
Sen är det svårt att få en diskussion med dig spec oss som har koppling till BO på ett eller annat sätt. Förstår inte varför? Tycker Bangklang sammanfattar väl vad vi alla tycker om dig. Rasist och mentalsjuk kan vi väl alla avsluta våra konversationer med dig i fortsättningen

Har aldrig påstått att han körde som en galning till Borensberg.
Det jag vill komma fram till är att det är fullt möjligt, att åka på 20 minuter till Borensberg till Mantorp.
Citat:
Ursprungligen postat av
mrfix
Kan du förklara vilken väg du kör till Borensberg på under 20 minuter?
Det finns nämligen gott om fartkameror på en del av vägarna i trakten.
Jag förstår inte varför EG skulle ha bråttom tlll Borensberg för att ta ut pengar.
Vore ju inte så lyckat att bli tagen av polisen för fortkörning med tanke på vad han
nyss hade gjort vid Mantorps Gård 5 mot det stackars paret Lekander.
Detta har jag förklarat i tidigare inlägg, precis nyss.
Det finns några få fartkameror på den sträckan, fler på tillbakavägen av någon anledning.
Förutsätter att Edvin körde en bil som är utrustad med bromsar, detta innebär att han kunde bromsa ner till laglig fart innan han passerade en fartkamera.
Att han överhuvudtaget åkte till Borensberg är en gåta.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bangklang
Nå, då så, om du kammar till dig och beter dig som en normalbegåvad må det vara hänt. Om man beaktar att EG just mördat två personer så tror jag knappast att han legat över hastighetsgränsen. Från Mantorps gård till Tift, där man svänger av minst 15 min. Det är 80, 70, 60, 40 och 30 innan man når motorväg som är 120-väg. Tift-Fornåsakorset ca 5 min 100 eller 110-väg. Därefter är jag osäker på om 90, 80 eller 70 gäller till Borensberg, men det spelar ingen roll.Från Fornåsakorset till Borensbergs minst 15 min. 20 min är omöjligt. Jag vet inte riktigt vad du är ute efter då du uppenbarligen inte kan ta till dig fakta från ett flertal av oss som skriver att 20 min inte är möjligt så länge man inte kör som en blådåre och har medvind.
Du menar att en person som precis begått ett dubbelmord, skulle vara noga med att följa hastighetsbegränsningar? Utveckla gärna.
15 minuter från Mantorp till tift? Skojar du eller vill du bara göra dig dum?
Det är några få raksträckor i Mantorp som har hastighetsbegränsningarna du nämner, förutom 60-sträckan i Sjögestad. På samtliga vägar går det att hålla 120 km/h utan problem.
Fornåsakorset till Borensberg, minst 15 minuter? Nu sitter du bara och rapar ur dig en massa smörja.
Naturligtvis är mina tider beroende av att man kör som en blådåre.
Vilket hela min diskussion handlar om.
Det går att köra jävligt fort till Borensberg helt enkelt. Punkt.
Citat:
Ursprungligen postat av
GilGrissom82
Enligt pressträffen skedde mordet mellan kl. 12:19 och 14:55. Bankuttaget i Borensberg gjordes väl kl. 16:09 vilket bör ha gett EG mer tid än 20 minuter att köra till Borensberg.
Han körde antagligen inte rally dit, men 20 minuter är fullt möjligt med en V70.
Citat:
Ursprungligen postat av
Boomfuck
Nu spelar det ingen roll hur kort körtid man kan komma ner till. E har haft ca 30-35 minuter att ta sig till Borensberg och mobilspårningen visar att han kört E4-Tift-Ljungsbro-Borensberg.
Precis.
Men det är fortfarande full möjligt att komma ner rejält i körtid, om man kör olagligt.