2018-02-17, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaugrana
Han körde väl ut sambo och barn till hennes föräldrar som bor där

Absolut är det så. Hade inte tittat så noga på hennes mobilspårning. Onödig fråga.
Citera
2018-02-17, 19:06
Medlem
kanske upplagt tidigare, men här är iaf fup H
https://minfil.org/b8ReA9d5b0/H.pdf
Citera
2018-02-17, 19:11
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Efter att ha läst förhören med dom anhöriga nu så tycker jag dottern J*****a har en teori som mycket väl skulle kunna överensstämma med en del av händelse-förloppet.
Hennes tankar var att Anki kommit hem när EG redan var där.
Kan då ge en logisk förklaring till varför Volvon inte stod parkerad som vanligt. EG:s bil stod ivägen?
Kanske då redan Tor var tejpad?
Någonstans i förhören med EG svarade han oxå på frågan om vem som tejpades först att det var just Tor!?!
(Jag har haft svårt att få ihop hur han skulle kunna övermanna båda samtidigt men detta skulle ju kunna förklara delar av händelseförloppet)?

Det fanns ju uppgifter om att inställningen på förarstolen i parets bil hade ändrats? Det var väl därför man i början antog att MGM hade kört parets bil till bankomaten.

Men enligt ovanstående teori kanske EG tillfälligt satte sig i bilen (och ändrade stolsinställningen eftersom han är både lång och kraftig) för att ta ut Ankis mobil/handväska när hon redan var tejpad vid köksstolen, i syfte att få tag på hennes mobil som hon i hastigheten lämnat kvar i bilen.
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-02-17 kl. 19:23.
Citera
2018-02-17, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Enligt pressträffen skedde mordet mellan kl. 12:19 och 14:55. Bankuttaget i Borensberg gjordes väl kl. 16:09 vilket bör ha gett EG mer tid än 20 minuter att köra till Borensberg.

12:19 ska alltså vara tidpunkten då parets vanliga internetsökningar registrerades som du tidigare sagt. 14:55 då? Enligt fupen ska det skett inloggning på parets bankkonto kl 14:55 och överföring på 20 000 kr strax efter. Tror man alltså att överföringen skett efter dödandet?
Citera
2018-02-17, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Du skapade alltså ett konto, för att visa att du är dum i huvudet?

När jag gjorde min beräkning så hade jag en annan väg i åtanke. Som går snabbare.

Den vägen är Mantorp-E4 söderut-motorvägen mot Fornåsa-vidare till Borensberg.

Det går att hålla extrema hastigheter på de vägarna, även för en oerfaren bilförare, ända fram till Borensberg. Så Mantorp under 20 minuter är absolut ingen omöjlighet.

Är man en pajas, så tar man ditt förslag till väg. Då blir det svårt att komma under 20.
Nu spelar det ingen roll hur kort körtid man kan komma ner till. E har haft ca 30-35 minuter att ta sig till Borensberg och mobilspårningen visar att han kört E4-Tift-Ljungsbro-Borensberg.
Citera
2018-02-17, 19:52
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asylskanken
12:19 ska alltså vara tidpunkten då parets vanliga internetsökningar registrerades som du tidigare sagt. 14:55 då? Enligt fupen ska det skett inloggning på parets bankkonto kl 14:55 och överföring på 20 000 kr strax efter. Tror man alltså att överföringen skett efter dödandet?

I vilken del av FUP kan man läsa det här?
Citera
2018-02-17, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
I vilken del av FUP kan man läsa det här?

G-delen.
Citera
2018-02-17, 20:13
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asylskanken
G-delen.

Tack, hade missat lite i den.
Citera
2018-02-17, 20:16
Medlem
LeonVances avatar
Var inte första förhöret med Edvin (13 sep 2017) egentligen skäl nog att gripa honom? Han hade köpt rätt typ av tejp och han berättade att han hade varit uppe och åkt bil runt trakterna av Mantorp och Linköping på morddagen. Vad mer kräver polisen egentligen? Jävla tur att Edvin inte tog livet av sig själv eller av andra under tiden mellan förhöret och gripandet två dagar senare.
Citera
2018-02-17, 20:24
Medlem
LeonVances avatar
"Jag vet att jag passerade Gränna det var det första jag gjorde.. Men sen vek jag av innan
Borås vet jag. Ja det var en liten småväg precis efter där det står ju en stor skylt där det står
Kolgården eller om det är Kolmården eller vad det nu är, djurparken i alla fall. Precis efter det
så fanns en rastplats som jag svängde in för att ta en cigg och därefter så hittade jag en liten
skogsväg som sen ledde mig till en landsväg.. Jag vet inte vilken väg det var men på nått sätt
via den vägen kunde man ta sig till Motala vet jag.. Sen i det området där så irrade jag runt
ganska länge. Jag har alltid tyckt att det är ganska trevligt att köra på såna här skogsvägar och
småvägar där det svänger och likande.. Sen efter det så tyvärr, det jag.. vet inte vilka områden
eller vilka vägar jag tog efter det."

Hans lokalsinne är inte av denne värld...
Citera
2018-02-17, 20:32
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Enligt pressträffen skedde mordet mellan kl. 12:19 och 14:55. Bankuttaget i Borensberg gjordes väl kl. 16:09 vilket bör ha gett EG mer tid än 20 minuter att köra till Borensberg.

Troligast är ju att de har dött strax efter överföringen av de 20000 kronorna
som gjordes runt 15-tiden .
Det borde då i så fall tala för att de har dött mellan ca kl 15 och kl 15,32
då E**** tydligen startar sin färd mot Borensberg .
Om han startar kl 15,32 och uttagen sker kl 16,09-16,12 så tar resan
till Borensberg 37 minuter inkl att parkera bilen i närheten av automaten .
Alltså har E**** hållit sig inom tidsramen för att köra inom laglig
hastighet från Martorps Gård 5 upp till Borensberg .
Citera
2018-02-17, 20:43
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZaphodBeeblebrox
Jag tror han åkte i normal fart. Han är en psykopat, kom ihåg. Skulle han ha lika bråttom hem till Mullsjö menar du? Varför dra åt sig uppmärksamhet?

Sen är det svårt att få en diskussion med dig spec oss som har koppling till BO på ett eller annat sätt. Förstår inte varför? Tycker Bangklang sammanfattar väl vad vi alla tycker om dig. Rasist och mentalsjuk kan vi väl alla avsluta våra konversationer med dig i fortsättningen
Har aldrig påstått att han körde som en galning till Borensberg.

Det jag vill komma fram till är att det är fullt möjligt, att åka på 20 minuter till Borensberg till Mantorp.
Citat:
Ursprungligen postat av mrfix
Kan du förklara vilken väg du kör till Borensberg på under 20 minuter?
Det finns nämligen gott om fartkameror på en del av vägarna i trakten.
Jag förstår inte varför EG skulle ha bråttom tlll Borensberg för att ta ut pengar.
Vore ju inte så lyckat att bli tagen av polisen för fortkörning med tanke på vad han
nyss hade gjort vid Mantorps Gård 5 mot det stackars paret Lekander.
Detta har jag förklarat i tidigare inlägg, precis nyss.

Det finns några få fartkameror på den sträckan, fler på tillbakavägen av någon anledning.

Förutsätter att Edvin körde en bil som är utrustad med bromsar, detta innebär att han kunde bromsa ner till laglig fart innan han passerade en fartkamera.

Att han överhuvudtaget åkte till Borensberg är en gåta.
Citat:
Ursprungligen postat av Bangklang
Nå, då så, om du kammar till dig och beter dig som en normalbegåvad må det vara hänt. Om man beaktar att EG just mördat två personer så tror jag knappast att han legat över hastighetsgränsen. Från Mantorps gård till Tift, där man svänger av minst 15 min. Det är 80, 70, 60, 40 och 30 innan man når motorväg som är 120-väg. Tift-Fornåsakorset ca 5 min 100 eller 110-väg. Därefter är jag osäker på om 90, 80 eller 70 gäller till Borensberg, men det spelar ingen roll.Från Fornåsakorset till Borensbergs minst 15 min. 20 min är omöjligt. Jag vet inte riktigt vad du är ute efter då du uppenbarligen inte kan ta till dig fakta från ett flertal av oss som skriver att 20 min inte är möjligt så länge man inte kör som en blådåre och har medvind.
Du menar att en person som precis begått ett dubbelmord, skulle vara noga med att följa hastighetsbegränsningar? Utveckla gärna.

15 minuter från Mantorp till tift? Skojar du eller vill du bara göra dig dum?

Det är några få raksträckor i Mantorp som har hastighetsbegränsningarna du nämner, förutom 60-sträckan i Sjögestad. På samtliga vägar går det att hålla 120 km/h utan problem.

Fornåsakorset till Borensberg, minst 15 minuter? Nu sitter du bara och rapar ur dig en massa smörja.

Naturligtvis är mina tider beroende av att man kör som en blådåre.

Vilket hela min diskussion handlar om.

Det går att köra jävligt fort till Borensberg helt enkelt. Punkt.

Citat:
Han körde antagligen inte rally dit, men 20 minuter är fullt möjligt med en V70.

Citat:
Ursprungligen postat av Boomfuck
Nu spelar det ingen roll hur kort körtid man kan komma ner till. E har haft ca 30-35 minuter att ta sig till Borensberg och mobilspårningen visar att han kört E4-Tift-Ljungsbro-Borensberg.
Precis.

Men det är fortfarande full möjligt att komma ner rejält i körtid, om man kör olagligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in