2018-02-17, 21:58
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag undrar vad RPUn säger, utöver att Madsen inte var tillräckligt psykiskt sjuk. I Tovafallet skriver de om lättkränkthet, flackt känsloliv, paranoid oro och irritabilitet. Jag skulle ge ganska mycket för att få läsa Madsens rapporten från RPUn.
Madsen inte var ”tillräckligt” psykiskt sjuk? Var har du läst att PM var lite psykiskt sjuk?
Citera
2018-02-17, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Jag tänkte direkt på den fruktansvärda slakten som två bröder utförde på sin mammas ponny, och filmade samtidigt. Eller om det bara var den ena sonen. De skar halsen av ett oskyldigt djur på det mest bestialiska sätt.

Modern är någon slags känd tv-kock i Danmark. Straffet var löjligt lågt.

Jag tror det var den videon hon skickade eftersom samtalet handlade om att skära upp någon i u-båten. Är i alla fall vad jag tror.
Helt bara apropå ingenting så är det den danska kvinnan som medverkat i serien om Mandelmanns som är mamma till dessa söner
Citera
2018-02-17, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Madsen inte var ”tillräckligt” psykiskt sjuk? Var har du läst att PM var lite psykiskt sjuk?
Äh... för psykvård ist f fängelse.
Citera
2018-02-18, 02:54
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Äh... för psykvård ist f fängelse.
Men det har vi väl lärt oss vid detta taget, det är inte en gradskillnad om hur mycket sjuk han är. Det handlar bara om specifika diagnoser, som psykos, när GM inte är tillräknelig, vid sina sinnen eller är helt omedveten om vsd han gör, då han inte kan hållas ansvarig för vad han gjort. Annars kan hsn vara helgalen och ändå straffas fullt ut i fängelse.
Citera
2018-02-18, 10:00
Medlem
Citat:
Jag tänkte direkt på den fruktansvärda slakten som två bröder utförde på sin mammas ponny, och filmade samtidigt. Eller om det bara var den ena sonen. De skar halsen av ett oskyldigt djur på det mest bestialiska sätt.

Modern är någon slags känd tv-kock i Danmark. Straffet var löjligt lågt.

Jag tror det var den videon hon skickade eftersom samtalet handlade om att skära upp någon i u-båten. Är i alla fall vad jag tror.

Ja det är samma fall jag tänkte på när jag såg att det börjats skriva om hästar igen. Har dock inte hängt med om hur var när av vem och varför det togs upp.
Der fetade: det är just det här jag har missat. Vem har skickat videon till vem och i vilket sammanhang?
Citera
2018-02-18, 10:25
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Ja det är samma fall jag tänkte på när jag såg att det börjats skriva om hästar igen. Har dock inte hängt med om hur var när av vem och varför det togs upp.
Der fetade: det är just det här jag har missat. Vem har skickat videon till vem och i vilket sammanhang?
En väninna till PM har skickat den till PM under ett samtal eller sms där PM luftat planer på mord i u-båten. Läs någon dag tillbaka i tråden. Det har kommit nya spännande uppgifter.
Citera
2018-02-18, 10:26
Medlem
Citat:
En väninna till PM har skickat den till PM under ett samtal eller sms där PM luftat planer på mord i u-båten. Läs någon dag tillbaka i tråden. Det har kommit nya spännande uppgifter.

Jag läste artikeln som Kims väninna skrivit, och har läst alla sidor i tråden men verkar ändå ha lyckats missa detta.

Edit: hittade, det står i artikeln jag trodde mig läst noggrant, men ja, jag skulle nog inte dra slutsatsen att det är just den videon det handlar om utifrån den information vi har: "The scenario darkened to inviting a friend to the submarine, where they would suddenly change the mood and begin cutting her up. At the time, the woman didn’t give the exchange much thought; it was not something she took seriously. After a lull in the back and forth, she responded by sending him a video of horses. The moment passed. The police now have the text"
Senast redigerad av morboso 2018-02-18 kl. 10:33.
Citera
2018-02-18, 10:33
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Jag läste artikeln som Kims väninna skrivit, och har läst alla sidor i tråden men verkar ändå ha lyckats missa detta.

Det har skrivits om det i tråden, men det är väl OT så det har säkert modererats bort. Bra det, skrivs alldeles för mycket meningslöst och OT i tråden ändå!
Citera
2018-02-18, 10:34
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Helt bara apropå ingenting så är det den danska kvinnan som medverkat i serien om Mandelmanns som är mamma till dessa söner
Något verkar vara väldigt sjukt i den familjen. Både gener och en icke normal uppväxtmiljö antagligen. Precis som man kan anta vad gällande PM.
Citera
2018-02-18, 10:38
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det har skrivits om det i tråden, men det är väl OT så det har säkert modererats bort. Bra det, skrivs alldeles för mycket meningslöst och OT i tråden ändå!
Tycker du sms:et mellan PM och hans vännina är OT? Där PM luftar planer han har om ett mord i u-båten?
Citera
2018-02-18, 11:49
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw

Det har inte modererats bort, det är du som inte hänger med längre trngw.
Citera
2018-02-18, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jag håller med, Madsen är hur trevlig som helst i denna videon. Detta gör honom extremt farlig,mycket farligare enn om han hadde varit nåt söndertatuerat slödder. Han är ju dr Jekyll and mr Hyde denna Madsen, et monster.
Ett farligt penntroll
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in