Citat:
Det finns ingen som kan misstolka vad Mattis eller Macron sa. Nu trollar du.Fast du återigen falsk fakta.
Mattis syftade på de senaste attackerna under 2018. Detta framgår tydligt om du läser transkriptet, Men du väljer att helt och hållet bortse från sammanhanget. Det klart du gör det när det tjänar din agenda. Det är ett oärligt på alla plan att medvetet misstolka någon på det sättet.
Mattis syftade på de senaste attackerna under 2018. Detta framgår tydligt om du läser transkriptet, Men du väljer att helt och hållet bortse från sammanhanget. Det klart du gör det när det tjänar din agenda. Det är ett oärligt på alla plan att medvetet misstolka någon på det sättet.
Citat:
Nej, det är du som är den stor hycklaren här som ensidigt hänger upp dig på Assad och Iran av någon anledning. Det är ett genomgående tema i dina inlägg och du gör det på ett mycket aggressivt sätt. Jag har flera gånger deklarerat min hållning: krig är skit, bomber släpps människor dör. Jag kan dessutom ägna en hel dag att skriva om den politik som har förts i Syrien de sista 50 åren och vad jag ogillar i den. Där finns det en hel del som jag har synpunkter på. Jag står dock helt på Assads sida i hans kamp mot salafisterna. Jag kan inte förstå att man ställer sig bakom folk som bjuder in alla världens värsta jihadister till sitt land och låter sig beväpnas av utländska finansiärer, och sedan kallar dem för moderata rebeller. Jag är helt övertygad om att hade Assad då lämnat över nycklarna till kungariket så skulle vi ha fått sett ett blodbad som hade fått Rwanda att likna en promenad i parken.KRGs agerande här är i min åsikt hemskt och sätter den legitima rättsprocessen i åtlöje.
Intressant att du hänvisat till HRW. Acceptera deras validitet generellt eller hänvisa inte till det alls.
FN, HRW och Amnesty har sagt att det är troligare att Assadregimen begått attacker med kemiska vapen, inte att de med legitimt bevis kan hävda bortom all tvekan det.
Intressant att du hänvisat till HRW. Acceptera deras validitet generellt eller hänvisa inte till det alls.
FN, HRW och Amnesty har sagt att det är troligare att Assadregimen begått attacker med kemiska vapen, inte att de med legitimt bevis kan hävda bortom all tvekan det.
Dessa NGO:s har naturligtvis som uppgift att avslöja hemskheter och gör ett bra jobb många gånger, men de är också människor och gör fel ibland. När de helt förlitar sig på andra och tredjehandsuppgifter från i huvudsak den ena stridande sidan i en konflikt samtidigt som man inte har någon personal på plats så finns det faktiskt utrymme att ifrågasätta dem. Och det är det jag gör.
Jag antar att Assad och ryssarna har gjort sig skyldig till att döda oskyldiga civila i detta krig men det har inte minst USA gjort fler gånger. Skillnaden är att Assad har försvarat sitt land med ryssarnas hjälp och några andras, och eftersom han enl. mig är den legitima ledaren av Syrien så kan man visserligen beklaga förlusterna men tyvärr i krig finns det bara förlorare. Assad har dock stannat kvar och varit beredd att gå in i döden för sin sak. Han hade lätt kunnat fly fältet och undan sitt ansvar men det har han inte gjort.
Eller hur, tänk lite nu.