2018-02-16, 22:10
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeSedated
Mitt första inlägg, skäll inte på mig om jag gör nåt fel...

Jag tror att poliserna som förhör EG kan vara något på spåren när de vid minst ett par tillfällen frågar om "en annan Edvin" kan ha tagit hans kropp i besittning.
Om han lider av multipel personlighetsstörning så kanske han inte ens förstår att han faktiskt varit ensam GM på plats. Det skulle dessutom kunna vara denna "andra (onda) Edvin" som är källa till de hot han upplever mot sig och sin familj.
Nu är jag ingen expert på psykiska störningar, men att killen så konsekvent nekar genom alla tuffa förhör tycker jag är anmärkningsvärt.

Jag tror som dig! Tycker mycket tyder på det när man läser dom få svar han ger i förhören. Han har ju mer eller mindre lovat att han ska berätta ”framöver” och frågan är om han kommer lätta sin börda på själva rättegången när han blir förhörd?
Man kan ju hoppas på det så att släktingar och vänner till offren kan få några svar.
(Även att EG:s släkt kan få svar)....
Citera
2018-02-16, 22:51
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asylskanken

Fick hemska känslor av bilderna på henne. Skönt att de rett ut vem personen är. Märkligt ändå att ägaren Lotta inte kände igen en av hennes kamrater.

Det är första gången stallflickan nämns här. En annan person ingen tagit upp här är "Mattias".

Det var ju ingen kamrat, dom hade väl knappt träffats, Lotta HYRDE ut en plats till henne (och säkert många andra).

Vad det gäller Mattias antar jag att det bara var påhittat, undrar dock varifrån pengarna kom tidigare gånger när han "körde åt Mattias".
Citera
2018-02-16, 23:12
Medlem
5549s avatar
Någon annan sida där man kan ladda ner fupen? Minfil.org verkar strula ikväll, får samma felmeddelande oavsett vilka länkar man klickar på. Finns fupen i en enda stor fil dessutom?
Citera
2018-02-17, 00:48
Medlem
Citat:

Jag tror att poliserna som förhör EG kan vara något på spåren när de vid minst ett par tillfällen frågar om "en annan Edvin" kan ha tagit hans kropp i besittning.
Om han lider av multipel personlighetsstörning så kanske han inte ens förstår att han faktiskt varit ensam GM på plats. Det skulle dessutom kunna vara denna "andra (onda) Edvin" som är källa till de hot han upplever mot sig och sin familj.
Nu är jag ingen expert på psykiska störningar, men att killen så konsekvent nekar genom alla tuffa förhör tycker jag är anmärkningsvärt.

Fast som jag förstår det så erkänner han allt utom morden. Så något konsekvent nekande är det knappast. Endast avsaknad av erkännande av det absolut värsta. Påminner om Peter Madsen som erkänner styckning och dumpning av kroppen, men inte mord.
Citera
2018-02-17, 00:55
Medlem
NewWorldDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonballe
Är mest nyfiken på om E valde detta hus random eller inte!

Säger ju i ett förhör att han stannade vid ett hus för att fråga om vägen, som jag antar är Lekanders. Tänk om han kanske bara skulle fråga om vägen!? Men när han var inne i huset så kanske tankarna kom tillbaka i hans huvud om att mörda och såg sin chans!
Definitivt Lekanders hus som han talar om i förhöret.
Citat:

Jag tror inte det. Ingen annan har berättat om någon sådan personlighetsstörning bland Edvins släkt och vänner. Han beskrivs som en väldigt snäll person som alltid ställde upp. Tror definitivt inte på någon dissociativ personlighetsstörning.
Citera
2018-02-17, 01:49
Medlem
Nu är första fasen i detta ärende avslutat. Nu återstår att se vad rättegången erbjuder för överraskningar. Att EG skulle totalt kapitulera och berätta vad som verkligen hände är knappast troligt. Han kanske anpassar sig till rådande omständigheter och medger något av det som tidigare förnekats.

Det måste ges en eloge till utredarna som gjort ett utmärkt jobb. Lite impad av att de lyckades reda ut tejpköpen.

Vad som händer med EG är väl inte så svårt att gissa. Han kommer att anses skyldig på samtliga punkter. I avvaktan på att påföljden ska utdömas kommer EG att genomgå en stor sinnesundersökning.
Därefter blir sannolikt påföljden livstids fängelse.
Citera
2018-02-17, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Då är det intressant att man på pressträffen sade att tidpunkten för morden var mellan 12:19 och 14:55 (enligt liverapporteringen från jp.se).

(FB) Ann-Christine och Tor Lekander hittade döda på gård i Mjölby 2017-06-12

Att fastställa en exakt tidpunkt när döden inträffar är oerhört svårt. Det brukar verifieras av yttre omständigheter, vittnen, telefonsamtal, datainloggning osv.

I detta fall borde det begränsas av att CL överförde pengar från ett konto till kortkontot samt den tidsangivelse från övervakningskameran på macken.

Detta kanske ger tidsspannet 12:19 till 14:55.
Citera
2018-02-17, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlongen
Lurigt att han väljer Borensberg för uttag. Finns automater närmare.
Kan det vara så att han åkt till flera och kollat men det har varit folk i rörelse så han har letat vidare tills han hittade en lugnare automat. Kanske med på film när han letar efter automat.
Har inte läst om man kan följa hans väg via mobilen när han åker till Borensberg.

Att han väljer Borensberg behöver inte vara lurigare än valet av krog i Linköping. Det kan ju vara så enkelt som att EG någon gång tidigare hade käkat på detta ställe och även passerat Borensberg.
Citera
2018-02-17, 05:18
Medlem
Har läst igenom förhöret med den misstänke. Tycker utredarna är så skickliga. Kollar just nu på ett annat förhör som nån länkade om en kille i usa.

När det gäller detta fall så är utredarna säkra på att det är edwin direkt vid det första förhöret med tanke på dom starka bevisen dom har. Låter honom ändå berätta vad han gjorde, låter honom berätta sin historia, tillrättavisar honom inte fast dom vet att han ljuger.

Ställer följdfrågor på precis allting. Liksom om han drack sin fanta i glas eller i flaska haha wtf liksom. Mer och mer lögger dom fram bevis och motbevsar honom mer och mer. Till slut är man så jävla körd så det finns inte.

Om man drar en hypotes att edwin betalat tejpen med kontanter hade han förmodligen kommit undan. Polisen hade haft dna men hade aldrig kunnat koppla det till en 2 barnsfarsa som inte hade nån koppling till offren.
Citera
2018-02-17, 07:05
Medlem
Han har väl sabbat kameran på Borensbergs banken innan eftersom den inte funka! Och därför åker han dit eftersom han är säker på att inte bli filmad!!
Citera
2018-02-17, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av montfleury
Han har väl sabbat kameran på Borensbergs banken innan eftersom den inte funka! Och därför åker han dit eftersom han är säker på att inte bli filmad!!

De förhörde någon som arbetade på banken i fråga som sade att de hade missat att uppdatera schemat för när kameran skulle vara aktiv. Bankomaten stod inomhus tidigare och var således avstängd på söndagar.
Citera
2018-02-17, 08:51
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Det måste ges en eloge till utredarna som gjort ett utmärkt jobb. Lite impad av att de lyckades reda ut tejpköpen.

Sannolikt hade man hittat monstret även utan tejperna. Man hade kommit långt vad gäller arbetsskorna av storlek 47 som man kunde konstatera att E.G. köpt. Hade man inte gått på tejperna så hade man kunnat topsa baserat på ett lämpligt urval av de som köpt dessa skor. Nu hittade man kanske inte 100% av alla köpare men E.G. hade även här oturen att man faktiskt kunde ta reda på att han köpt ett par sådana skor av storlek 47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in