2018-02-16, 23:42
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebolle1g
Det har redan framkommit av TS att brevet va fejk. Enligt folksam

Åfan, det bekräftar mitt tips, att neka till allt.

Hur som helst så bör man inte puffa hejvilt i lgh, då är en bra lösning att skaffa ett odlingstält som rökrum.
Citera
2018-02-17, 00:00
Medlem
darkomcfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen

Hur som helst så bör man inte puffa hejvilt i lgh, då är en bra lösning att skaffa ett odlingstält som rökrum.

Hur kan det bekräfta ditt tips? Allt va ju bara ett skämt. Att skaffa ett tält eller inreda ett rökrum är ju helt jävla onödigt efter som det va ett skämt. Fuck people läs hela tråden innan ni kommer med efterblivna tips. Och som jag sagt tidigare så är det inte skäl att bli vräkt om man rökt cannabis eller ciggaretter i lägenheten, förutom om man bor i en allergilägenhet där det står i kontraktet att man inte får röka eller ha husdjur.

mvh
Citera
2018-02-17, 00:06
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkomcface
Hur kan det bekräfta ditt tips? Allt va ju bara ett skämt. Att skaffa ett tält eller inreda ett rökrum är ju helt jävla onödigt efter som det va ett skämt. Fuck people läs hela tråden innan ni kommer med efterblivna tips. Och som jag sagt tidigare så är det inte skäl att bli vräkt om man rökt cannabis eller ciggaretter i lägenheten, förutom om man bor i en allergilägenhet där det står i kontraktet att man inte får röka eller ha husdjur.

mvh

Det var ett korrekt tips i det scenariot.

Men du puffa på som du vill och säg att du har rätt till det när polisen knackar på.
Citera
2018-02-17, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen

Hur fan kan det bekräfta ditt tips? 😅

Hade han ringt Folksam och sagt "okej jag erkänner jag har rökt inomhus men kan vi bara dra ett streck över det?"
- dom hade ju inte precis förstått. Inte så att grannen har berättat för Folksam att han ska luras i deras namn lmao
Citera
2018-02-17, 02:39
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
Skaffa en vape så det inte stinker så förbannat. Kan dock vara bra att låta bli medan detta blåser över. Ditt svar tyckte jag lät bra! Riktiga fittor som tror de har någonting att göra med vad man gör med sin egen kropp, äkta fascism oavsett vad vår patetiska lagstiftning säger.

Funkar det bra med en vape gällande hasch?
Var så länge sen jag rökte, fanns inte såna så.
Då var det chilla, bong och vanliga jointar så klart.
Citera
2018-02-17, 04:15
Avstängd
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lauderdale
Rök i badrummet, i värsta fall sätt på duschen så lukten försvinner.
Hmm, det har jag aldrig testat. Skulle fallande vatten ha en luktdämpande effekt? Det har jag aldrig märkt när jag bajsar, luktar som satans andedräkt med eller utan duschen på.
Citera
2018-02-17, 04:20
Avstängd
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Teddan-
Om du visste hur mycket problem du orsakar för människor med andningsproblem. Jag har själv astmaproblem. När de står och röker hasch i mitt trapphus så drar det in i lägenheten. Det innebär att jag inte får någon sömn över huvud taget den natten. Samma sak om jag öppnar fönstret för att vädra lite och det drar in massa haschlukt. Jag har nu gjort klart på ett tydligt sätt för de som brukade röka i trapphuset att de bör sluta med det för deras eget bästa. Budskapet har gått hem. Om du bodde granne med mig hade du åkt på stryk. Jag hoppas du blir vräkt. Fortsätter du röka hasch i lägenheten så blir du det till 100%.
Astmaproblem av hasch? Haschrök öppnar upp luftrören, det hjälper snarare än att orsaka problem. Var inte så naiv Teddylurv. Tobak är skadligt men haschet hjälper som sagt.
Citera
2018-02-17, 06:18
Medlem
Sandtags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z2361
Lite fel om husrannsakan

"För att få genomföra en reell husrannsakan krävs alltid att polisen har anledning att anta (ett lågt beviskrav) att ett visst, konkret brott har begåtts. För brottet måste fängelse finnas i straffskalan*"

http://lawline.se/answers/9404
Jag har varit hemma hos en polare när snuten knackade på och klev in, "luktade suspekt utanför dörren" när de var hos grannen på något ärende...
Citera
2018-02-17, 06:47
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
Funkar det bra med en vape gällande hasch?
Var så länge sen jag rökte, fanns inte såna så.
Då var det chilla, bong och vanliga jointar så klart.

Vet faktiskt inte...bara testat grönt. Borde ju gå bra.
Citera
2018-02-17, 09:22
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Vet faktiskt inte...bara testat grönt. Borde ju gå bra.

Lite dum fråga pga ovissheten gällande vape: funkar det som när du röker vanligt med en vape,
Dvs du kan ta tre bloss, vänta en kvart, ta fem till utan att den ”brinner upp” som om det skulle
Vara en joint?
Citera
2018-02-17, 09:25
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
Lite dum fråga pga ovissheten gällande vape: funkar det som när du röker vanligt med en vape,
Dvs du kan ta tre bloss, vänta en kvart, ta fem till utan att den ”brinner upp” som om det skulle
Vara en joint?

Har alltid vapeat tills det är slut, aldrig pausat de ggr jag gjort det men jag tror det går.
Citera
2018-02-17, 09:30
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Har alltid vapeat tills det är slut, aldrig pausat de ggr jag gjort det men jag tror det går.

Ok. Fått för mig att det varit halva poängen, att bara kunna ta några bloss smidigt då och då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in