2018-02-15, 16:14
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Det kan fixas men det blir förstås dyrt. Detta är bara ett av många tecken på att bron är ett fuskbygge av stora mått, utöver ett oerhört dyrt prestigeprojekt. Inte konstigt då de företag som hade kompetensen att bygga bron drog sig undan av rädsla för internationella sanktioner.

Jag får upprepa mig:
1 Verkar vara 99% fejk baserade på #analys av bilder. Är det det nya ukrainska media som har blivit så bra nu?
2 Det kan 99% åtgärdas enkelt och troligen billigt billigt om det nu behövs...

Citat:
Det kan fixas men det blir förstås dyrt. Detta är bara ett av många tecken på att bron är ett fuskbygge av stora mått, utöver ett oerhört dyrt prestigeprojekt.
Fuskbugge? Varför är du så bitter? Bör väl vara glad...

Annars får du gärna komma med källor innan slänga bittra ord

Dyrt att fixa?
Fuskbygge?
Många tecken?
Oerhört dyrt?

Håller dock med att det bland annat är ett prestigeprojekt
Citat:
Inte konstigt då de företag som hade kompetensen att bygga bron drog sig undan av rädsla för internationella sanktioner.
Källa?

Vodkan?
Citera
2018-02-16, 12:02
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Jag får upprepa mig:
1 Verkar vara 99% fejk baserade på #analys av bilder. Är det det nya ukrainska media som har blivit så bra nu?
2 Det kan 99% åtgärdas enkelt och troligen billigt billigt om det nu behövs...

Fuskbugge? Varför är du så bitter? Bör väl vara glad...

Annars får du gärna komma med källor innan slänga bittra ord

Dyrt att fixa?
Fuskbygge?
Många tecken?
Oerhört dyrt?

Håller dock med att det bland annat är ett prestigeprojekt

Källa?

Vodkan?

Mer om det illegala fuskbygget:
http://micetimes.asia/began-to-sink-it-became-known-about-serious-problems-with-the-crimean-bridge/
Citera
2018-02-16, 12:20
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
http://micetimes.asia/began-to-sink-it-became-known-about-serious-problems-with-the-crimean-bridge/

Högst suspekt källa, där alla artiklar är undertecknade "By paradox".
Det finns ingen som helst information om mustider.asien på nätet. Ser ur att vara en enmansshow av någon ukrainare.

Citat:
Bloomberg: Ukraine placed in the top 10 most “unfortunate economies” of the world
By
paradox -
16.02.2018

Ukraine is in seventh place in the ranking of “poor economies” 2018, which is calculated by Bloomberg based on indicators of inflation and unemployment.

The Agency forecasts that the country will improve its position by two points compared to last year, when she took fifth place in the rating.

http://micetimes.asia/bloomberg-ukraine-placed-in-the-top-10-most-unfortunate-economies-of-the-world/
Citera
2018-02-16, 12:28
Medlem
CommieHunter1s avatar
Video från brobygget från den 7 februari. Engelska undertexter:

https://www.youtube.com/watch?v=RaxKPAofLQw
Citera
2018-02-16, 21:45
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:

Du måste skoja. Länkar du till sådant?
Har Ukraina inte ens pengar för att skapa moderna fina webbsidor som inte stinker feeeejk?
Citera
2018-02-16, 23:56
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Video från brobygget från den 7 februari. Engelska undertexter:

https://www.youtube.com/watch?v=RaxKPAofLQw

"Wov" låter som ett gammalt sovjetiskt projekt, som du förstås gillar!

Den bron kommer, hur som helst, att sprängas i småbitar av specialförband ifrån väst, (kanske transporterade i en A-26:a, vem vet...), om Ryssland skulle ge sig på dumheten att militärt angripa väst. Annars så kommer Ryssland, hur som helst, att falla ihop i småbitar när väst väl samlat ihop sig och går till motoffensiv emot den ryska hybridkrigföringen som sedan mer än 10 år pågått emot väst. Därmed inte sagt att militära maktmedel behövs för att det ryska korthuset skall rasa samman, en gång för alla.....
Citera
2018-02-17, 10:09
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert

Jag gillar investeringar, ja. Ukraina har eftersatt allt utan undantag, så en sprillans ny bro är bara positivt för Krim-borna. Unnar du inte folket på Krim ny infrastruktur?
Citera
2018-02-17, 11:53
Medlem
Citat:
Jag gillar investeringar, ja. Ukraina har eftersatt allt utan undantag, så en sprillans ny bro är bara positivt för Krim-borna. Unnar du inte folket på Krim ny infrastruktur?
Jo visst behöver <krim satsningar på infrastruktur. <ukrina lgger ju en hel del av budgeten på just infrastruktur i landet. Tyvärr så är ju <krim ockuperat och någon bättre infrastruktur av värde lär inte ske under rysk ockupation. Har man inte en i Ryssland skapat något som ens liknar vår moderna infrastruktur så varför skulle man göra det på Krimhalvön. Just den dåliga infrastrukturen är ju en av orsakerna till Rysslands dåliga utveckling.
Och bron äär givetvis inte byggd med krimbornas bästa i åtanke utan byggd för militärens bästa i åtanke. Dessutom lär förtrycket öka på halvön om bron nu någonsin blir klar. De enorma korruptionen gör ju att all rysk byggverksamhet går i snigelfart och med en bedrövlig kvalite som signum dessutom.
Men flykten från halvön till den fria delen av Ukraina lär ju inte minska om nu bron trots allt står pall några år. Sedan 1917 har ju folk flytt västerut om möjlighet getts och det stämmer ju även in både på Krim och Donbass även om krimbor får resa mer nord för att få friheten. Att leva under stalinistiskt förtryck är ju inge dröm precis, inte ens i en numera vanstyrd gammal kurort som Krim.
Citera
2018-02-17, 13:55
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:

Inte sådana med vilka man försöker befästa en olaglig invasion och annektering.

Jag gillade heller inte de tyska ev. investeringarna i Sudetlandet, oavsett om sudettyskarna gillade dem.
Citera
2018-02-17, 14:10
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Inte sådana med vilka man försöker befästa en olaglig invasion och annektering.

Jag gillade heller inte de tyska ev. investeringarna i Sudetlandet, oavsett om sudettyskarna gillade dem.

Men det handlar ju inte om dina personliga "jag gilla, jag inte gilla"

I ditt citat syftade du på något annat, ¿no?
Citat:

Faktum är att det var en smart investering för Ryssland

Citat:
Den bron kommer, hur som helst, att sprängas i småbitar av specialförband ifrån väst, (kanske transporterade i en A-26:a, vem vet...), om Ryssland skulle ge sig på dumheten att militärt angripa väst. Annars så kommer Ryssland, hur som helst, att falla ihop i småbitar när väst väl samlat ihop sig och går till motoffensiv emot den ryska hybridkrigföringen som sedan mer än 10 år pågått emot väst. Därmed inte sagt att militära maktmedel behövs för att det ryska korthuset skall rasa samman, en gång för alla.....

Haha

https://sv.wikipedia.org/wiki/Hysteri
Citat:
Hysteri
Hysteri (grekiska hysteria, "livmoder"). Termen myntades av Hippokrates och grundas i de antika egyptiernas föreställning att livmodern kunde vandra runt i kroppen och förorsaka olika sjukdomsliknande tillstånd. "Hysteri" var fram till 1900-talet vetenskapens benämning på en typ av psykiska störningar, som ansågs vara kvinnliga störningar och därav benämningen "hysterikor" för drabbade kvinnor.
Citat:
Behandling
Behandlingen bestod vanligen i att smörja illaluktande oljor i underlivet och väldoftande ämnen som luktsalt kring näsan, då man antog att omtöcknande ångor från den kringvandrande livmodern påverkade hjärnan. Franz Mesmer började i slutet 1700-talet använda seanser som botemedel, då han antog att hysterin uppstod på grund av den animala magnetismen. Paul Briquet och Jean Martin Charcot började använda hypnos. Hans lärjunge Pierre Janet observerade att sjukdomen främst drabbade vissa typer av kvinnor och menade att den var kopplad till vissa personlighettyper. Joseph Breuer och Sigmund Freud betonade i stället traumatiska barndomsupplevelser som bakgrunden till hysteri.[4]
Citera
2018-02-17, 18:29
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Men det handlar ju inte om dina personliga "jag gilla, jag inte gilla"

I ditt citat syftade du på något annat, ¿no?

Faktum är att det var en smart investering för Ryssland

Haha

https://sv.wikipedia.org/wiki/Hysteri

Jag ogillar när stora länder ger sig på mindre länder och annekterar deras territorium. Sedan råkar det inte heller var tillåtet enligt internationell lag, inklusive FN Stadgan. Detta gäller, inte minst Ukraina som fick garantier för sin nationella suveränitet och okränkbara gränser av Ryssland i Budapest memorandumet.

Sedan om du betraktar sådana som reagerar emot sådana brott som "kärringar", så är det ditt lilla problem. Själv kommer, naturligtvis, jag att betrakta de landsförrädare och fascister/kommunister som gynnar främmande makts intressen istället för Sveriges, som just kärringar, när de jagas längst gatorna.
Citera
2018-02-17, 22:26
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:

Det kan du tacka britterna för. Det var faktiskt de och fransmännen som gav bort en del av ett självständigt land. Lika goda kålsupare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in