Citat:
Ursprungligen postat av
Ola Schubert
Jag ogillar när stora länder ger sig på mindre länder och annekterar deras territorium. Sedan råkar det inte heller var tillåtet enligt internationell lag, inklusive FN Stadgan. Detta gäller, inte minst Ukraina som fick garantier för sin nationella suveränitet och okränkbara gränser av Ryssland i Budapest memorandumet.
Sedan om du betraktar sådana som reagerar emot sådana brott som "kärringar", så är det ditt lilla problem. Själv kommer, naturligtvis, jag att betrakta de landsförrädare och fascister/kommunister som gynnar främmande makts intressen istället för Sveriges, som just kärringar, när de jagas längst gatorna.
Jag tror inte något land har ratificerat Budapest-memot, inte ens USA. Dessutom är det ett memo och inte bindande. Det har jag förklarat flera gånger, men sådant går inte in hos vissa.
Jag tjänar inte främmande makt, jag tjänar svenska folket när jag försöker bidra med information. I skarpt läge står några av mina barn vid fronten och var tror du jag har min lojalitet?
Jag kan inte svara för andra deltagande Rysslands-vänner, men det de skriver kan jag ofta sekundera.