Citat:
Ursprungligen postat av
starshipp
Bor själv i ett sådant område. Nästan alla svenska barnfamiljer. Och de stör, ja. Lika mycket som invandrarfamiljer så teorin om att det är invandrarnas barn som låter och stör verkar inte stämma. Grannens unge sitter och spelar spel ganska sent in i nätterna, tror jag. Trots att det är skola dagen efter. Jag tror inte att man kan begränsa saken till etnisk härkomst när det gäller störningar.
Fast där håller jag inte med dig.Självklart så väsnas även svenska barn Men vad jag baserar mina åsikter på är att många svenska familjer har mer rutiner.
Många invandrar kvinnor väljer att vara hemma fruar medans männen jobbar.Det ser man sällan i svenska familjer (ev kulturelt)I och med att kvinnorna är hemma så är även barnen det i yngre ålder och då är det inte lika strikt med bla läggdags.
Sedan är det väl känt att Mena är högljudda i sättet/tonen när dom kommuniserar.Ofta kan uppfattas som bråk men är i själva verket ett vanligt samtal.
Det går att resonera med svenskar Och det gör det sällan med Invandrare utan att det blir Hot och släkt blir inblandade.
Jag drar inte alla över en kant utan detta är min personliga åsikt samt baserat på egen erfarenhet.