2016-01-07, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klasebananer
Varför slösar folk tid på sådant här? Skit i henne.

Om hon är vänlig kan du lyssna på henne annars behöver du inte lyssna på henne.
Menar du att man ska låtsas att man inte hör klockspelet i trädet, eller fåglarna på fönsterbrädet?Låtsas att ingen kruka står för ytterdörren och öppna den ändå, låtsas att hon inte parkerat bilen framför ens egen och bara fortsätta backa?
Det är alltså inget datorspel där du kan slå på mute eller skriva in noclip i consolen, det hoppas jag att du förstår.

Men till TS att sätta hårt mot hårt face to face fungerar nog mycket bättre än att ge igen med jävulskap i det tysta, det är hon uppenbarligen mycket bättre på än dig och kommer vinna den striden. Bankar du på hennes dörr, spänner ögonen i henne, och milt hotar henne att sluta med höjd röst är hon nog inte förberedd på. Pröva det först.
Vissa är väldigt mottagliga för apinstinkt-metoder.
Senast redigerad av workinman 2016-01-07 kl. 16:23.
Citera
2016-01-07, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av workinman
Menar du att man ska låtsas att man inte hör klockspelet i trädet, eller fåglarna på fönsterbrädet?Låtsas att ingen kruka står för ytterdörren och öppna den ändå, låtsas att hon inte parkerat bilen framför ens egen och bara fortsätta backa?
Det är alltså inget datorspel där du kan slå på mute eller skriva in noclip i consolen, det hoppas jag att du förstår.

Men till TS att sätta hårt mot hårt face to face fungerar nog mycket bättre än att ge igen med jävulskap i det tysta, det är hon uppenbarligen mycket bättre på än dig och kommer vinna den striden. Bankar du på hennes dörr, spänner ögonen i henne, och milt hotar henne att sluta är hon nog inte förberedd på. Pröva det först.

Fåglar på fönsterbrädet? Jag har pendeltåg utanför huset haha

Men att hon ställer bilen ivägen är inte ok, då kan man banka på och säga att det är bråttom. Inte hennes parkering. Ge henne tid genom att säga att du ska ha din halva av förrådet.

Sov med radion på låg volym

Men du har rätt i att tala rakt med henne.

Men att mata fåglar drar råttor till huset, det tror jag ingen husägare gillar.
Senast redigerad av klasebananer 2016-01-07 kl. 16:38.
Citera
2016-01-07, 16:48
Medlem
Svampifittans avatar
TS skaffa ett par feta kängor och så går du och rycker ett par fimpar ur askoppen utanför någon krog.

Och inatt tar du på dig dessa kängor och knatar tyst och stilla utanför hennes fönster, ställe dig vid lämpligt fönster och "steppa" lite så det ser ut som någon stått där en längre tid, placera ut fimparna vid fönstret/ runt kängspåren. Och såhär fortsätter du tills kärringen flyttar. Du kan steppa upp det med ett litet kärleksbrev som du lägger i hennes låda "du är fin i dit nattlinne" etc. sen trappa upp det en aning igen "jag vill bära din hud"
Citera
2016-01-07, 17:03
Medlem
Jag förstår inte hur hon orkar. Smällar i dörren och bo intill en idiot kan man stå ut med. Men som jag har förstått det är hon verkligen ute efter att jävlas med dig och det borde inte tolereras. Om det inte finns något att störa sig på hos dig är det antagligen något psykiskt fel på henne. Om hon fortsätter med det här är det dags att ge tillbaka med samma mynt fast värre. Smäller hon i dörren, smäll högre. Blockerar hon din bil, bogsera bort hennes. Ställer hon en kruka vid din dörr, bygg en snögubbe framför hennes. Hyresvärden hjälpte tydligen inte till så om du ska få stopp på det här får du lösa det på egen hand.
Citera
2016-01-07, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av msmm
Jag förstår inte hur hon orkar. Smällar i dörren och bo intill en idiot kan man stå ut med. Men som jag har förstått det är hon verkligen ute efter att jävlas med dig och det borde inte tolereras. Om det inte finns något att störa sig på hos dig är det antagligen något psykiskt fel på henne. Om hon fortsätter med det här är det dags att ge tillbaka med samma mynt fast värre. Smäller hon i dörren, smäll högre. Blockerar hon din bil, bogsera bort hennes. Ställer hon en kruka vid din dörr, bygg en snögubbe framför hennes. Hyresvärden hjälpte tydligen inte till så om du ska få stopp på det här får du lösa det på egen hand.

Det kan ta åratal och kommer troligen inte att fungera, bättre säga till varje gång, två gånger snällt, sen kan man höja tonen. Sköt det på ett vuxet sätt.
Citera
2016-01-07, 17:55
Medlem
De som ger förnumstiga råd om hur detta ska hanteras tror jag inte själva har varit i situationen som ts befinner sig i. Jag är själv i en liknande situation, dock inte som närstående granne men som ordförande i en samfällighetsförening.

En av medlemmarna, en kvinnlig pensionär, har gjort det till sin uppgift att hålla styrelsen aktiverad. Det klagas och gnälls om det mesta. Än det ena och än det andra måste göras och oavsett om det blir gjort eller inte så är det inte bra. Blir något gjort som inte går att klaga på kommer hon på nya saker att klaga på. Att prata och maila med henne tar upp mycket av min och övriga styrelsens tid då det ständigt dyker upp saker som inte är till hennes belåtenhet.

Hon är inte nöjd med hur den nuvarande styrelsen sköter samfälligheten men har inte varit nöjd med någon av de styrelseledamöter som suttit i styrelsen sen hon flyttade hit. Hon beklagar sig ständigt både till oss i styrelsen som till andra medlemmar om hur dåligt samfälligheten sköts. Till saken hör att ingen annan har några synpunkter på hur samfälligheten sköts utom hon. Men samtidigt så vill ingen stöta sig med henne varför hon får medhåll när hon beklagar sig till övriga medlemmar. I hennes värld håller alla med henne om att samfälligheten sköts dåligt men att hon är den enda som vågar säga någonting och att hon är den enda medlemmen som engagerar sig.

Naturligtvis anser hon sig veta det mesta vilket jag vid flera tillfällen upptäckt inte stämmer men sakliga argument biter inte på henne. Det spelar ingen roll att visa på att hon har fel, hon har ändå rätt. Att konfrontera henne när hon går över gränsen löser inte situationen heller för det slår tillbaka tio-faldigt genom hämndaktioner av diverse slag. Hon vill få sin vilja igenom, saker ska skötas på hennes sätt och det är också styrelsens uppdrag att göra henne som medlem nöjd, enligt henne. Problemet är att hon aldrig blir nöjd och bara ser problem i allting. Att gå henne till mötes löser heller ingenting då det ständigt dyker upp nya saker som måste lösas eller fler situationer där man måste gå henne tillmötes.

På grund av henne vill ingen ta sig an förtroendeuppdrag i samfälligheten. När någon flyttar och nya medlemmar träder in i samfälligheten avgår minst en styrelseledamot där den nya medlemmen träder in i stället. Upplägget blir naturligtvis att det är ett bra sätt för den nya medlemmen att lära känna sina grannar men sanningen är att ingen annan medlem vill på grund av en viss person.

Naturligtvis är hon snabbt framme och erbjuder den nya styrelseledamoten sin "hjälp" för att kunna bearbeta denna så att styrelsen fattar beslut så som hon vill ha dem eller som gynnar henne. Nu kan ju inte styrelsen svansa runt en medlem utan måste ta hänsyn till samtliga medlemmars intresse och det är då problemen börjar. Att styrelsen måste finnas tillgänglig för sina medlemmar missbrukar hon där vi tycks ha jour för att svara på hennes mail om än det ena, än det andra. Att vi i styrelsen har arbeten att sköta bryr hon sig inte om, det är vår skyldighet att skyndsamt svara på hennes mail. Svarar gör hon tämligen omgående där hon återigen kräver svar och så håller det på. Populärt är också att en tidig lördags- eller söndagsmorgon komma förbi och knacka på dörren om hon är missnöjd med något där vi i styrelsen inte löst det till hennes belåtenhet. Naturligtvis är hon då jättetrevlig vilket gör det svårt att bli irriterad att hon förstör morgonsömnen. Trevlig är hon också på telefon när man pratar med henne, det är bara på mail eller i samtal med andra medlemmar som de hårda orden och den hårdaste kritiken kommer fram.

Som någon skrev så är det personen som har problem där frustrationen måste riktas mot någon/några. Det enda som går att göra är att vänta ut och hoppas att vederbörande hittar ett nytt offer att agera ut sin frustration på. I mitt fall vet jag att det inte är mig som person hon ger sig på utan att hon tror sig hittat de perfekta offren i styrelsen. Vi "kan" inte bita ifrån hur hårt som helst då vi representerar samfälligheten och hon missbrukar som sagt kravet på den tillgänglighet som vi ska stå till tjänst med. Som medlem kan hon dra på sig offerkoftan där hon klagar, gnäller och skäller på styrelsen över hur samfälligheten sköts och hur dåligt bemött blir av oss i styrelsen. Alla vet att den inte missköts, alla vet att det är hon som har problem men alla håller låg profil gentemot henne för ingen vill bli den hon agerar ut din frustration på.

Tycker jag det är kul? Nej! Hur mycket energi lägger jag ned på henne? Alldeles för mycket. Men det är inte mycket jag för tillfället kan göra åt situationen. Jag har försökt att gå till mötes, jag har försökt att ignorera och jag har försökt att konfrontera. Inget av detta har fått henne att ändra sitt beteende eller sitt agerande gentemot mig eller övriga styrelsen. Hon fortsätter på samma sätt som tidigare. Det enda jag kan göra är att hoppas att det snart flyttar in en ny medlem som kan ta över som ordförande...
Citera
2016-01-09, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storkvitter
Kolla takets beskaffenhet och fundera på om du kan dunsa eller knacka tillbaka?

(FB) Folk som går med hälarna. Varför?

Har en sjujädra tomte här nu som rantar runt som man tror han är pundare av något slag. Tidigare hörde man ingenting men sedan han flyttade in så är det rent löjligt mycket ljud och dunsar, med en massa möbelskrap och skit. Han har uppenbart inte mycket mattor. Lägenheten har han köpt eller också är den hyrd i andra hand. Frågan om han skulle ha råd med 2-3 mille och den som står som ägare är folkbokförd på annan ort.

Skulle vilja störa tillbaks på ett sätt som enbart stör honom och ingen annan!

Förslag?
Citera
2016-01-09, 22:28
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av statligbluff
Har en sjujädra tomte här nu som rantar runt som man tror han är pundare av något slag. Tidigare hörde man ingenting men sedan han flyttade in så är det rent löjligt mycket ljud och dunsar, med en massa möbelskrap och skit. Han har uppenbart inte mycket mattor. Lägenheten har han köpt eller också är den hyrd i andra hand. Frågan om han skulle ha råd med 2-3 mille och den som står som ägare är folkbokförd på annan ort.

Skulle vilja störa tillbaks på ett sätt som enbart stör honom och ingen annan!

Förslag?
Det finns mycket du kan beställa i din grannes namn: hantverkstjänster, hämtmat, porrfilmer osv.
Citera
2016-01-10, 19:05
Medlem
GunsAndHorsess avatar
Jo det är nämligen såhär, övervakningen har lärt upp alla barn att skrapa med bord och stolar i golvet så det bränns i både huvud och rygg. Hela nätterna håller dom på med sina ljud, det har lett till psykisk ohälsa för mig. Och varje gång jag har nailar den så springer dom som i ett maratonlopp. Allt det här i kombination med smälla i dörrar, jag har föråldrats kanske 10år, om målet är att folk ska flytta härifrån så har ni lyckats för jag tror att ingen kommer att bo kvar här inom tio år.
Citera
2016-01-10, 23:33
Medlem
Grannen under klagar på oväsen nattetid

Hej!

Fick precis en påhälsningen av grannen under som till en början var fly förbannad och stormade in i min lägenhet då sambon öppnade, hon skulle promt ha tag i mig.

Hon vräkte ur sig att nu skulle hon minsann gå och lägga sig och ville inte höra något oväsen för hon kunde minsann inte somna om då och hon ville inte behöva gå vidare med detta, varpå jag frågade vad det var för oväsen hon pratade om?

Hon menade på att hon hörde precis varenda ord jag säger när jag sitter och spelar på nätterna, och hör min datorstol "dunsandes" i golvet, jag demonstrerade för henne precis hur mycket den låter när jag sitter i den och om jag skjuter den fram över golvet varpå hon säger "ja men här inne hörs det ju ingenting". Därefter ifrågasätter hon om vi har träskor på oss när vi går omkring inomhus, samtidigt som hon tittar ner på våra fötter och ser att vi båda bär tjocka strumpor som inte låter ett skvatt...

Jag frågade om hon tyckte att jag skrek när jag spelade, men det tyckte hon inte, det var bara att jag pratade normalt hon hörde och datorstolen.

Jag avslutade det hela med att säga "Ja jag får väll ringa till hyresvärden på imorgon och prata med dem då, för jag måste ju också få använda min lägenhet och kan inte behöva smyga omkring/gå och lägga mig 22:00 eftersom jag jobbar natt och behöver då och då vända på dygnet från att ha varit ledig."

Hon verkade paff men blev under besöket "trevligare och trevligare" hur trevligt nu denna typen av besök kan anses vara.

Som sagt vi var båda överens om att jag/vi inte gjorde något för att störa, utan att jag enbart satt i min datorstol och spelade samtidigt som jag förde samtal med mina kompisar i normal samtalston.

Kan tillägga att huset är väldigt lyhört och både jag och min sambo kan höra henne när hon pratar i sin lägenhet och hennes hund som skäller, samt höra precis vad folk som går på gatan samtalar om (vi bor på tredje våningen). Kärringen hade tydligen sitt sovrum under mitt nya spel-rum och det rummet är den ENDA anledningen till att jag ens flyttade till denna lägenhet, så att sluta använda det är helt uteslutet.

Jag vill inte störa mina grannar, men jag måste väll för fan få använda min lägenhet? Och att samtala och sitta i en kontorsstol kan väll inte vara att anse att störa någon? Detta måste väll ligga på hyresvärdens ansvar?

Behöver jag oroa mig på kärringen? Kan jag få en varning för detta?

Tänkte ändå ringa hyresvärden imorgon och snacka med dem...
Citera
2016-01-10, 23:36
Medlem
Talade med hyresvärden igen... Han erbjöd sig att leta efter en ny bostad till mig. Han verkade inte alls vara intresserad av att tillrättavisa tanten. känns piss det här... vill inte flytta. Får många bra tips här men jag har en gräns i mig för vad jag kan göra utan att själv känna mig som ett psykfall trots hennes provokationer. Förklarade för min far idag om problemen. Han svarade : Kärringen vill knulla med dig fattar du väl!!! Kanske kan vara så?
Citera
2016-01-10, 23:42
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Nej, du får inte låta med din datorstol på nätterna och sitta och ha disskusioner som hörs in till grannarna. Det har ingen betydelse hur mycket du "måste" göra detta, kärringen har rätt.

Efter 22.00 skall särskild tystnad iakttas. Detta gäller rimligen fram till minst 06.00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in