2018-02-15, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja men snälla, det är ju det jag skriver. Det var du som felaktigt påstod att det krävs prövningstillstånd till HR; det krävs ej det gällande morddomar.
Ser att jag citerade dig däruppe. Det var fel av mig. Gick undan där.
Citera
2018-02-15, 22:57
Medlem
AussieRedMans avatar
Har inte hängt med 100 i detta fall, med det pratades om en okänd person skulle kommit till gården ngn gång under natten. Ngn knarkhandlare el liknande enligt Billy. Är det bekräftat att det är ett påhitt? Vem var denna person? Är det inte åklagarsidan som måste bevisa att denna personen inte kom till gården?
Citera
2018-02-15, 22:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Har inte hängt med 100 i detta fall, med det pratades om en okänd person skulle kommit till gården ngn gång under natten. Ngn knarkhandlare el liknande enligt Billy. Är det bekräftat att det är ett påhitt? Vem var denna person? Är det inte åklagarsidan som måste bevisa att denna personen inte kom till gården?

Ja det var en påhittat person, finns inga bevis på att någon annan var där förutom Billy och Tova.

Han sa ett namn sen när dom hitta en vän till honom med det namnet så sa han nej det är en annan vän med samma namn.
I vilket fall riskerar men livstid så säger man ju vem fan det varit istället för att sitta och säga att man inte vågar, speciellt när personen mördat ens flickvän....
Citera
2018-02-15, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
Ja det var en påhittat person, finns inga bevis på att någon annan var där förutom Billy och Tova.

Han sa ett namn sen när dom hitta en vän till honom med det namnet så sa han nej det är en annan vän med samma namn.

Han försökte väl lansera att det var ”byns värste buse” som varit på gården för att göra knarkaffärer el dyl. Sen visade det sig att denne buse hade alibi, varpå Billy menade att det var en annan ÄNNU värre buse (som av en ren slump råkade heta samma sak som den förste busen) som varit på besök. Men det var alltför farligt att ge närmare detaljer om vem det var. Ehrm.
Citera
2018-02-15, 23:08
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero

I vilket fall riskerar men livstid så säger man ju vem fan det varit istället för att sitta och säga att man inte vågar, speciellt när personen mördat ens flickvän....
Jo låter logiskt att han försöker hitta på, men: "finns inga bevis på att någon annan var där förutom Billy och Tova."
Finns inga bevis tvärtom heller och åklagarsidan har ju bevisbördan på sig.
Men det blev en fällande dom helt utan bevis.
Utan att allt pekar på att det var Billy.
Citera
2018-02-15, 23:10
Bannlyst
Citat:
Jo låter logiskt att han försöker hitta på, men: "finns inga bevis på att någon annan var där förutom Billy och Tova."

Finns något som heter ställt utom rimligt tvivel, det var det han åkte på, tror det är relativt nytt och inte funnits särskilt länge.

Fanns inga bevis på att det var han exakt men allt pekade på att det var han och hans historier var inte särskilt trovärdiga och ändrades m.m.
Senast redigerad av qirtero 2018-02-15 kl. 23:14.
Citera
2018-02-15, 23:15
Medlem
Citat:
De har ALLT utom ett erkännande. Läs FUPen och domen. Läs gärna direktreferaten från huvudförhandlingen också. Efter det tror jag nog du också inser att det inte finns nån annan GM.
Citera
2018-02-15, 23:26
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De har ALLT utom ett erkännande. Läs FUPen och domen. Läs gärna direktreferaten från huvudförhandlingen också. Efter det tror jag nog du också inser att det inte finns nån annan GM.
Har inte läst in mig helt i detta fall utan konstaterar en fällande dom utan bevis.
Kan rätten ta i åtanke att Billy bevisligen ljugit i förhör?
Men all logik pekar såklart på Billy.
Sen läste jag att åklagarens starkaste bevis var att han plastat båten i ett försök att frakta undan/vidare kroppen under nästa natt.
Men låter som svagt bevis då man kan ha andra orsaker att fixa båt?
Citera
2018-02-15, 23:40
Medlem
Verkar inte som att alla experter här har koll på prövningstillstånd? I ett sådant här mål krävs inget prövningstillstånd. Skriv inte om ni inte vet.
Citera
2018-02-15, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalen-nu
Det här gäller bara för mindre allvarliga brott samt tvistemål. Hovrätten kommer inte ens att överväga frågan om huruvida prövningstillstånd krävs här, det blir en andra runda så fort domen överklagas.
Åtminstone någon som har läst lite och har koll.
Citera
2018-02-15, 23:42
Medlem
Citat:
Har inte läst in mig helt i detta fall utan konstaterar en fällande dom utan bevis.
Sen läste jag att åklagarens starkaste bevis var att han plastat båten i ett försök att frakta undan/vidare kroppen under nästa natt.
Vad rätten har att bedöma är det som framkommer i förhandlingen. Det som sagts i förhör är inte relevant.
Citera
2018-02-15, 23:51
Medlem
Citat:

Fällande dom utan bevis? Det finns för många bevis för att det är Billy som är gärningsmannen, det finns ingen annan.

Du säger själv att du inte har läst på om fallet, du kanske ska ta och göra det innan du kommenterar en gång till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in