2018-02-15, 20:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tigersaid86
PKK har funnits även i Libanon, vart vill du komma?

Det han vill säga är att PKK hade fristad i Syrien. Du vet att din ledare som sitter i turkiskt förvar Öcalan rörde sig fritt i Syrien?
Sen att PKK (du) även finns i Sverige är inget nytt att ni är över hela världen. Vad är det du inte förstår?
Citera
2018-02-15, 20:17
Medlem
Bombaysapphires avatar
Citat:
ISIS är inte besegrad tack vare Assad, USA & CO samt Kurderna på plats har gjort det stora jobbet, ISIS befann sig norra delen och östra delen och resten var öken mot Assad vilket assad undvek i många många år förens ryssland tog tag i saken och ändå då låg dom back i jämförelse med USA & CO samt kurderna i norr.

Han inte lyft ett finger mot varken USA eller Turkiet, flera länder är i Syrien, det har gått många år nu och inget har gjorts åt 1/3 av landet fortfarande, 1/3 har varit utan Syrien nu i alla dessa år, dvs som att den biten aldrig tillhört Syrien.

Assad har inga soldater i norr fortfarande trots alla dessa år och har ingen kontroll, han har bara fokuserat på sin stol och misslyckats med Syrien.

Haha kurderna, du är bara för rolig! Aleppo, Syriens största stad - blev befriad och Aleppo ligger så vitt som jag vet i norra Syrien och är händelsevis också det enda av intresse där, resten är bara en massa kurdbyar, knappast något intressant krigsbyte för IS, eller Assad för tillfället.

Men okej, det är kanske fel att säga att Assad har lyckats - han är trots allt bara presidentoch inte militär, det är SAA och Ryssland som dragit det tunga lasset och befriat stora delar av landet. Med tanke på att den Syriska regeringen kontinuerligt erövrar tillbaka områden, så är det väl USA & Co som har misslyckats med sitt mål; nämligen att krossa nämda regering.
Citera
2018-02-15, 20:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaysapphire
Haha kurderna, du är bara för rolig! Aleppo, Syriens största stad - blev befriad och Aleppo ligger så vitt som jag vet i norra Syrien och är händelsevis också det enda av intresse där, resten är bara en massa kurdbyar, knappast något intressant krigsbyte för IS, eller Assad för tillfället.

Men okej, det är kanske fel att säga att Assad har lyckats - han är trots allt bara presidentoch inte militär, det är SAA och Ryssland som dragit det tunga lasset och befriat stora delar av landet. Med tanke på att den Syriska regeringen kontinuerligt erövrar tillbaka områden, så är det väl USA & Co som har misslyckats med sitt mål; nämligen att krossa nämda regering.

Kurden vill inte nämna att IS huvudsyfte var att komma åt Assad och inget annat.
Sen kommer kurden tiga om att ISrael hela tiden motarbetat regimen för att göra framsteg mot norr. Det ligger inte i den kurdens intresse att nämna.

Typiskt kurdproganda.
Citera
2018-02-15, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Lider du av schizofreni, du skrev ju det här nyss?

Nu pudlar du och påstår något helt annat.
Hellre schizofren än dum som dig Jag påstår samma sak, det är bara det är att du är för dum för att förstå.

Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Hur fan fick du för dig att länka från Ilknur Cevik för påståendet ovan? Trodde du att jag skulle tro att det var Erdogan eller?

Jag har så tidigt som 2014 sagt det här. Nu får du fan gräva och hitta mig något före 2014 med exakt samma ord från Erdogan som mina om du ska övertyga mig om att du inte är något annat en ett pajas...
PS. Ej Ilknur Cevik eller någon annan random turk, bara vad Erdogan har sagt...
Till skillnad från dig här jag inte tappat bort tråden. Två länkar, det ena visar att Erdogan påstår att de kurdiska områdena överlämnades till YPG, och det andra visar att det finns andra turkar som också påstår liknade nonsens. Min kommentar var under det andra länken, men jag borde ha skrivit den ovanför för att en dum jävel som du skulle förstå.

Påståenden från dig som är egentligen från Erdogan:

Assad överlämnade kurdisk kontrollerade områdena till YPG.
Gulenister sköt ner det ryska planet.
Gulenister försökte störta Erdogans regering.

Därmed avslutar jag min diskussion med dig.
Citera
2018-02-15, 20:33
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Jag har full koll på västs infiltration i MÖ , Iran är bara en marionett och en false flag som USA önskar ta till! Riktigt roande/tragiskt faktiskt!

Har du koll? Om inte...håll käft bara !

Det är just det jag har, stenkoll.
Usa är minsta problemet, största problemet i Syrien är först och främst Assad och inte USA.

Andra näst största problemet är Iran och ännu engång inte USA, där har du Syriens problem.
Citera
2018-02-15, 20:38
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaysapphire

Du ser, ISIS var inget Assad gjorde bekämpade mot i någon nämnvärd storlek, ISIS befann inte sig i Aleppo, så fortfarande gjorde inte Assad något åt ISIS terror i norra Syrien eller i östra, vilket är ett misslyckande.
Citera
2018-02-15, 20:42
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CAKARIM
Kurden vill inte nämna att IS huvudsyfte var att komma åt Assad och inget annat.
Sen kommer kurden tiga om att ISrael hela tiden motarbetat regimen för att göra framsteg mot norr. Det ligger inte i den kurdens intresse att nämna.

Typiskt kurdproganda.

Efterblivna mongol.

ISIS huvudsyfte var inte Assad, Assad är och var betydelselös för ISIS. För mongoloid turkarna var Assad huvudsyfte.

ISIS hade att etablera ett kalifat som huvudsyfte och radera gränserna väst ritat.

Så lite insatt var du, gå läs vidare Erdogan bloggar du.
Citera
2018-02-15, 20:46
Avslutad
Citat:
Jaså, är det så? Han kan inte säga det men du gör det åt honom? Är det ditt andra konto kanske till och med?

Klart att han kunde röra sig fritt i Syrien, han är bara terrorist förklarad av majoriteten av EU och Turkiet.

Och Syrien är inte ett EU land

Du vet att du är riktigt med efterbliven va? Är "bara" terroristförklarad av majoriteten

Precis, EU är inte Mellanöstern och jag anser inte IS är några terrorister och ger dem full legitimitet till att kriga mot kurderna. ÄR vi överrens?
Citera
2018-02-15, 20:46
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tfalken
Hellre schizofren än dum som dig Jag påstår samma sak, det är bara det är att du är för dum för att förstå.

Till skillnad från dig här jag inte tappat bort tråden. Två länkar, det ena visar att Erdogan påstår att de kurdiska områdena överlämnades till YPG, och det andra visar att det finns andra turkar som också påstår liknade nonsens. Min kommentar var under det andra länken, men jag borde ha skrivit den ovanför för att en dum jävel som du skulle förstå.

Påståenden från dig som är egentligen från Erdogan:

Assad överlämnade kurdisk kontrollerade områdena till YPG.
Gulenister sköt ner det ryska planet.
Gulenister försökte störta Erdogans regering.

Därmed avslutar jag min diskussion med dig.

Dina länkar är från 2017. Här har du en länk till vad jag skrev i detta forum 2015. Med din säregna logik måste Erdogan ha hört det från mig och är således min språkrör....

(FB) Konflikten i Syrien

Lägg märke till att det är en länk till vad jag skrivit, inte Ilknur Cevik eller någon annan din efterblivna fan...
Senast redigerad av Yasko 2018-02-15 kl. 20:48.
Citera
2018-02-15, 20:49
Medlem
Lista på 415 ypg som begravts sedan November

https://twitter.com/Hakikatul_Teror/status/964209063578943488

List of 415 YPG Members Killed in Afrin

Känns som Turkiets 1500 neutraliserade känns rätt rimligt med sådana siffror
Citera
2018-02-15, 20:49
Avslutad
Citat:
Efterblivna mongol.

ISIS huvudsyfte var inte Assad, Assad är och var betydelselös för ISIS. För mongoloid turkarna var Assad huvudsyfte.

ISIS hade att etablera ett kalifat som huvudsyfte och radera gränserna väst ritat.

Så lite insatt var du, gå läs vidare Erdogan bloggar du.

Bergskurdo, eftersom du har fått allt om bakfoten är det dumt att sänka sig till din nivå. Dina kurdkanaler missinoformerar er. ber dig titta på andra källor.

Vad är en IS tomte trodde på är inte relevant utan vad deras ledare hade för mål och det var inte det som du påstår.

IS krigarna gjorde bara det det blev tillsagda, ungefär som hundkurderna för kurderna vet ju inte vad det vill heller utan följer benet som kastas höger och vänster.
Citera
2018-02-15, 20:51
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CAKARIM
Du vet att du är riktigt med efterbliven va? Är "bara" terroristförklarad av majoriteten

Precis, EU är inte Mellanöstern och jag anser inte IS är några terrorister och ger dem full legitimitet till att kriga mot kurderna. ÄR vi överrens?

Du läste helt rätt men eftersom du saknar kunskap om ämnet så har du svårt att förstå det att när jag skriver "bara" majoriteten så innebär det som jag skrev dvs inte alla men majoriteten av EU och totalt världsligt så blir det bara runt 26% av världens alla stater som anser det. Vilket är USA, Kanada, EU, Turkiet, ja NATO allierade, packet NATO (icke islamiska alliansen) du vet som Turkiet är så "muslimskt" är medlem i.

Nej vi vet att Turkar inte anser att IS är några terrorister då IS och Turkarna var världens bästa grannar, varenda granne till ISIS blev berörd med mord medans med Turkiet var det vinkande och drickande av te samt enda transit landet i världen för IS att rekrytera obehindrat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in