Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-13, 09:03
  #1
Medlem
Dra tillbaka en inkasso ? Mitt lån gick till inkasso i fredags men ja kan lösa hela lånet nu , har pratat med dom men dom hävdar att dom inte kan verken dra tillbaka eller hjälpa mig Någon kunnig här inne
Citera
2018-02-13, 09:16
  #2
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vera70a
Dra tillbaka en inkasso ? Mitt lån gick till inkasso i fredags men ja kan lösa hela lånet nu , har pratat med dom men dom hävdar att dom inte kan verken dra tillbaka eller hjälpa mig Någon kunnig här inne

Om du kan betala hela lånet är det ju bara att betala det till inkassobolaget? Vad är problemet?
Citera
2018-02-13, 09:31
  #3
Medlem
Problemet är att lånet är på 24 men pga att ja nyttjat bet fria mån mm så är skulden på 30 ja försöker med alla medel få hjälp med någon minskning då ja har ett djupt rotat shoppingberoende med skulder upp lver öronen
Citera
2018-02-13, 09:36
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vera70a
Problemet är att lånet är på 24 men pga att ja nyttjat bet fria mån mm så är skulden på 30 ja försöker med alla medel få hjälp med någon minskning då ja har ett djupt rotat shoppingberoende med skulder upp lver öronen

det är allt bra synd det där med ansvar och att man måste ta det
Citera
2018-02-13, 10:02
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vera70a
Problemet är att lånet är på 24 men pga att ja nyttjat bet fria mån mm så är skulden på 30 ja försöker med alla medel få hjälp med någon minskning då ja har ett djupt rotat shoppingberoende med skulder upp lver öronen

Det spelar väl ingen roll, du skrev ju att du nu har möjlighet att betala. Gör det. Så slipper du Kronofogden.
Citera
2018-02-14, 08:07
  #6
Medlem
Givetvis kan Resurs alltid återkalla inkasso. Men de kan ha sålt din fodran till någon annan.

Om skulden var på 24.000 men nu är 30.000 så lär du inte bara ha utnyttjat en betalningsfri månad. Du får berätta mer om
vi ska kunna ge rätt svar.
Citera
2018-02-15, 16:49
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oneofmany
Givetvis kan Resurs alltid återkalla inkasso. Men de kan ha sålt din fodran till någon annan.

Om skulden var på 24.000 men nu är 30.000 så lär du inte bara ha utnyttjat en betalningsfri månad. Du får berätta mer om
vi ska kunna ge rätt svar.
givetvis inte bara 1 bet fri månad men grejen är ju att dom lägger på sinnessjuk ränta om man nyttjar det och det har jag aldrig förstått (psykisktsjuk) med shoppingberoende Jag har begärt hjälp av dom i 2 år att sänka min månadskostnad men dom har inte gått med på det
Citera
2018-02-15, 17:50
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vera70a
givetvis inte bara 1 bet fri månad men grejen är ju att dom lägger på sinnessjuk ränta om man nyttjar det och det har jag aldrig förstått (psykisktsjuk) med shoppingberoende Jag har begärt hjälp av dom i 2 år att sänka min månadskostnad men dom har inte gått med på det

Vad innebär "sinnessjuk ränta"? Det lär väl var avtalat? Sedan kanske någon avgift som tillkommer om betalningsfri månad nyttjas, eller vad gör det hela sinnessjukt?
Citera
2018-02-15, 17:57
  #9
Medlem
Luxuss avatar
Helt osammanhängande från dig TS.
Inkassobolagen tar en inkassoavgift. Den är inte på femtusen spänn.
Vad en betalningsfri månad är vet jag inte, menar du en månad du sket i att betala? Eller räntefri månad eller vadfan ska det vara?

Gick det till inkasso i fredags kan du betala idag å sen påpeka att du betalat så löser sig saken. Du kommer dock få betala inkassoavgiften.
Citera
2018-02-15, 18:02
  #10
Medlem
Femme.Fatales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vera70a
Dra tillbaka en inkasso ? Mitt lån gick till inkasso i fredags men ja kan lösa hela lånet nu , har pratat med dom men dom hävdar att dom inte kan verken dra tillbaka eller hjälpa mig Någon kunnig här inne
Du kan inte "dra tillbaka"... sluta vara så korkad med din ekonomi. Bit i det sura äpplet och lär utav det.
Citera
2018-02-17, 00:22
  #11
Medlem
Betala skulden som ligger hos inkasso och gå vidare i livet en erfarenhet rikare.
Man får ju liksom ingen anmärkning för att det gått till inkasso, bara en liten läxa att det blir dyrare att stoppa huvudet i sanden.
Citera
2018-02-17, 00:47
  #12
Avstängd
En jävla smartskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vera70a
lösa hela lånet

Lösa hela lånet innebär att betala tillbaka de lånade pengarna, plus avgifter och räntor. De drar inte tillbaka alla avgifterna för att du betalar tillbaka pengarna du har lånat. Inkassoavgiften lär du också få betala.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback