2018-02-14, 22:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Läkarintyg existerar, däremot har jag aldrig sett någon nämna någon fastställd diagnos.
Nu var frågan om det fanns någon förankring i verkligheten kring intygen, till skillnad från uppgiften om trådsanningen videon. Men Kvällsposten skrev att båda flickorna led av kronisk trötthet.
Citera
2018-02-14, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Läkarintyg existerar, däremot har jag aldrig sett någon nämna någon fastställd diagnos.
Frank. Einstein påstår att på läkarintygen står ME/CFS. Men det är definitivt inte verifierat via media. En trådsanning alltså.
Citera
2018-02-14, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Nu var frågan om det fanns någon förankring i verkligheten kring intygen, till skillnad från uppgiften om trådsanningen videon. Men Kvällsposten skrev att båda flickorna led av kronisk trötthet.

Ja, dom skriver det Rektor sa vid sitt första uttalande dvs Kvällsposten har ingen kännedom om diagnos heller.
Citera
2018-02-14, 23:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jonatanmw
Jag hade en fråga om det går bra?
Hur kommer det sig att hemmahållningen, heter det så? , var temporär enl. media (då barnen skulle återgå till skola) med sjukdomarna så kroniska/allvarliga att barnen inte längre hade ett värdigt liv och måste dödas?
Detta resonemang faller på sin egen orimlighet...

Jag antar att all hemundervisning omprövas vid jämna mellanrum liksom diagnoser.

Varför föräldrarna uppfattade det som att barnens liv inte var värdiga att leva med en sjukdom som inte är dödlig och som vissa botas ifrån är för mig en total gåta.
Som tidigare diskuterats i tråden, om det är en förälder vars alla proppar går samtidigt på, går det att förklara genom tidigare familjemord, men om det är båda två..
Citera
2018-02-14, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Frank. Einstein påstår att på läkarintygen står ME/CFS. Men det är definitivt inte verifierat via media. En trådsanning alltså.

Personligen tror jag inte den diagnosen är aktuell, och har aldrig trott.
Citera
2018-02-14, 23:13
Medlem
Citat:
.... enligt flashback KAN man inte spela in video?

Nej det är visst omöjligt..
Inte ens med webbkamera/datorkamera som man kan ha hemma pga att man nu skall jobba mera hemifrån och ofta deltar i telefonkonferenser hemifrån......
Ja detta låter också som påhitt...
Citera
2018-02-14, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Jag antar att all hemundervisning omprövas vid jämna mellanrum liksom diagnoser.

Varför föräldrarna uppfattade det som att barnens liv inte var värdiga att leva med en sjukdom som inte är dödlig och som vissa botas ifrån är för mig en total gåta.
Som tidigare diskuterats i tråden, om det är en förälder vars alla proppar går samtidigt på, går det att förklara genom tidigare familjemord, men om det är båda två..

Du menar alltså att går att förklara genom att en förälder redan hittats avliden av låt oss säga okänd orsak??

I så fall är jag helt med....
Citera
2018-02-14, 23:29
Bannlyst
Citat:

Och jag har hela tiden varit tydlig med att jag har inga som helst problem hur man uppfattar min uppgift. Knappast jag som tar upp den hela tiden.

Däremot har uppgiften betydligt mer förankring i verkligheten än en video vars existens inte är nämnd någon annanstans utanför denna tråd. Inte så mycket som en ledtråd, vink, antydan som ens kan påminna om en video - inte ett ord om en bild, teckning, skulptur eller ens fotavtryck utanför denna tråd.

En av de få uppgifterna som faktiskt kom från polisen nämner dock ett avskedsbrev, undertecknat av bägge föräldrarna. Inte en video. Men ni fortsätter alltså ändå att älta denna video från rymden. Då har man en agenda som ligger utanför trådämnet och borde istället flytta över till tråden om Självrättfärdigande eller möjligen Narcissism. I denna har man i alla fall förlorat all legitimitet.
Senast redigerad av Frank.Einstein 2018-02-14 kl. 23:40.
Citera
2018-02-14, 23:32
Bannlyst
Citat:
Du menar alltså att går att förklara genom att en förälder redan hittats avliden av låt oss säga okänd orsak??

I så fall är jag helt med....

Läs en gång till vetja.
Citera
2018-02-14, 23:37
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Tyvärr går det ej PM:a dig....

Detta kommet upp:

”Nyregisterade (mindre än 30 dagar och 50 inlägg) konton får bara skicka PM till administratörer samt moderatorer.”

Är det någon annan som trots detta opponerar sig mot min medlemstid eller att detta inte stämmer och har märkliga påståenden ber jag er vänligast kontakta någon kunnig på detta tex. adm/mod....

"Nyregisterade (mindre än 30 dagar och 50 inlägg) konton"
Du missar ordet "och".

Inte främst riktat till dig, men dubbelbottnade antydningar och svårtolkade formuleringar om vad som kan ha hänt kontra vad man säkert vet har hänt, gör det väldigt jobbigt att försöka förstå.
FBs styrka brukar ju vara att olika postare har olika info och till slut pusslar vi ihop en bild.

Nu lägger ju folk som trollar onekligen grus i pusselmaskineriet. Men om man kanske lämnar de faktauppgifter man känner att man kan och vill lämna utan att flumma till det med trippeldubbla luddiga antydningar kanske vi klarar av att pussla lite mer.
Vi är nere på pronomen-analys nivån nu och försöker tolka om polisens pressmeddelande med ord som "de", "sin" , "man" etc kan innehålla några dolda fakta...
Citera
2018-02-14, 23:38
Medlem
Citat:
Du är helt fri att bedöma sanningshalten i allas inlägg, det är upp till dig.
Det gäller att analysera och summera....

Har redan lämnat för mycket info redan, tolka det bara rätt så förstår du nog....

Jag i min tur håller det mycket osannolikt att du vet mer än vad du fått i PM pga dina PM till mig då du ber och bönar att jag skall berätta vad som hänt och måste få bekräftelse på om du är på rätt spår....

Ok, du är/var på rätt spår men svänger i olika riktningar med dina antaganden så vad som gäller just nu kan jag tyvärr inte svara på....
Att jag skulle berätta vad jag, låt oss säga TROR hände i huset är inte troligt med ren hänsyn till någon som KAN varit i huset och velat lätta hjärtat för någon annan än psykologerna på polishuset...
Många har ett liv/vänner även utanför jobbet.

Lite info... jag vet INTE allt som hänt.
Däremot KAN jag mycket väl veta saker som inte uppkommit genom spekulationer och konspirationsteorier i PM här inne.

En tanke : Om man kan anklaga någon för något som visar sig inte stämmer borde man vara lika snabb på att be om ursäkt om det visades sig vara fel?

Jag uppfattar dig som trovärdig med det du sagt hittills, kan du sammanfatta allt du vet, utan att hålla på något?
Citera
2018-02-14, 23:40
Medlem
rubin22s avatar
Det är väl antagligen mamman som fått besked om spridd cancer vid tredje advent?
Hon hade ju värk i kroppen, skrev en väninna till henne här, låter som troliga skelettmetastaser?
Kanske fick hon besked denna gång att det hade spridit sig till levern, ev hjärnan? Har den spridit sig rejält i levern, överlever man inte länge, lever koma infinner sig förr eller senare.
Bröstcancer som hon hade, sprider sig lättast till lever, lungor, skelett, hjärna.
Kan hon ha dött där hemma? Därför skriverier om oklar dödsorsak? Fast de hade ju gemensamt tagit beslutet, allt känns mycket mystiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in