Citat:
Ursprungligen postat av
Sittkissare
"Veganpropaganda!" Visst är det hemskt när någonting rubbar er världsbild? Istället för att skrika rakt ut kanske man kan kolla upp sanningshalten bakom påståendet och se på vad vetenskapliga studier säger om ämnet? Att hålla för öronen och skrika rakt ut förvränger inte sanningen. Nu är det självklart bra att vara extremt jävla kritisk mot aftonblandet som är total jävla sörja. Men innan man påstår någonting som man själv tycker/tror/hoppas som sanning, så kan man kanske kolla upp vad faktan faktiskt säger.
Men det ni har såklart rätt, vi som människor behöver och mår jättebra av ett annats djurs bröstmjölk som är till för att få en kobebis att växa. Vi behöver komjölk lika lite som vi behöver grismjölk, elefantmjölk, hästmjölk, hundmjölk, flodhästmjölk etc. Mjölk är för bebisar och den enda mjölk vi människor mår bra av är mammas mjölk när vi är bebisar.
I de länder där getter finns dricker man getmjölk. I t ex Balkan och Grekland gör man getmjölksgodis och massa olika efterrätter samt ostar på getmjölk samt dricker mjölken.
Cleopatra och Nefertiti sades bada i åsnemjölk.
Mjölk har en lååååång användning i människosläktet som inte enbart härstammar från bebismjölkdrickandet.
Mjölk är naturens egen sportdryck, men lyssna ni på idioter som är veganpropagandister, eller köpta från Oatly-lobbyn som vill utestänga skolmjölk till barn!!! De som vill ta NITTON KR för en liter vatten blandat med lite havre.
GÖR det bara. Var och en blir salig på sin egen spis.
Men rör fan inte min mjölk. Eller barns som jag bryr mig om. För då blir jag en tigrinna.