Citat:
Ursprungligen postat av
Wounderingtwo
Någon som orkar sig på en liten sammanfattning om MGM? Eller finns det kanske redan en? Vad är han för en människa?
Vad jag har läst hittills (jag har hoppat lite, detta är min tolkning):
Utåt verkar han vara en normal och trevlig person. Hans familj berättar om att han haft lite psykisk ohälsa tidigare, han försökte hänga sig och blev inlagd på psyket i Göteborg, om jag inte missminner mig. Fick ingen diagnos, pappan beskrev det i stil med att de inte kunde hitta något fysiskt fel i knoppen i varje fall. I övrigt beskrivs han som en normal kille, ingen praktiker direkt säger hans pappa. MGM:s dröm verkar mest gå ut på att få en bättre ekonomi genom jobb för att försörja sin familj. Kom bra överens med sina syskon.
Verkar fungerat normalt på arbetsplatser, han jobbade sist på Arla som truckförare. Han ska tydligen haft lite problem med att hantera stress om jag förstått det hela rätt. Ekonomin har inte varit bra, två barn och flickvän som ej arbetar. Vid flera tillfällen under 2016-2017 (?) stod kontot på under 100 kr eller t.o.m. minus. Flickvännen och barnen ska tydligen varit lite krassliga i något (jag har dock ej läst något om att det skulle varit något allvarligt, eller om det ens fortfarande var sant vid tiden för morden). Summa summarum är att han nog haft det ganska stressigt. Flickvännen fick även amningspsykos tidigare vilket gjorde att MGM stannade hemma i drygt 1 månad från arbetet han hade då.
Inte den bästa sammanfattningen men hoppas den gav något