2018-02-14, 15:04
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arlighet123
CR

Jimmy bad om att vittna men dom stol sa nej
Varför fick han inte vittna?
Vad fanns det för skäl??
2018-02-14, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arlighet123
CR Jimmy bad om att vittna men dom stol sa nej
Nu när du är inloggad och allt.

Vad är Terese dömd för tidigare?
2018-02-14, 15:26
Medlem
Skelleftekvinnan använde sig av expojkvännens identitetsuppgifter – och skickade dödshot till bekanta och sig själv. Hot som hon sedan polisanmälde, vilket ledde till att pojkvännen bland annat stängdes av från sitt fotbollslag. Nu döms hon för olovlig identitetsanvändning och falsk tillvitelse.

http://norran.se/nyheter/blaljus-nyheter/skelleftekvinna-skickade-dodshot-i-expojkvannens-namn-ska-doda-barnen-doda-alla-978780
2018-02-14, 15:48
Medlem
LillaTEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurrekloss
Skelleftekvinnan använde sig av expojkvännens identitetsuppgifter – och skickade dödshot till bekanta och sig själv. Hot som hon sedan polisanmälde, vilket ledde till att pojkvännen bland annat stängdes av från sitt fotbollslag. Nu döms hon för olovlig identitetsanvändning och falsk tillvitelse.

http://norran.se/nyheter/blaljus-nyheter/skelleftekvinna-skickade-dodshot-i-expojkvannens-namn-ska-doda-barnen-doda-alla-978780

Kommer allmänheten runt där hon bor att fatta att det är henne det handlar om? Jag vet inte hur snabbt rykten går där de bor. Alla hänger ju, konstigt nog , inte på flashback.
Jag hoppas att Joel på något vis får riktig upprättelse nu. Han är värd det. Jag är rädd att folk fortfarande tror att han gjort saker som han verkligen inte gjort.

Jag tycker så synd om barnen. Det är klart att de behöver en relation till sina biologiska föräldrar med, men hur kommer de, när de blir äldre och förstår bättre, att hantera att deras mamma stal deras pappas nätidentitet och skrev dödshot mot dem?
2018-02-14, 15:48
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurrekloss

"Efter en husrannsakan hittades bevis som kopplar kvinnan till Facebook-kontot i expojkvännens namn. Det hade bland annat registrerats med kvinnans nya mans telefonnummer. Kvinnans webbhistorik kunde knytas samman med de meddelanden som skickats i expojkvännens namn till socialtjänsten. "

Går helt enkelt inte att bortförklara.
2018-02-14, 15:55
Medlem
LillaTEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrahead
"Efter en husrannsakan hittades bevis som kopplar kvinnan till Facebook-kontot i expojkvännens namn. Det hade bland annat registrerats med kvinnans nya mans telefonnummer. Kvinnans webbhistorik kunde knytas samman med de meddelanden som skickats i expojkvännens namn till socialtjänsten. "

Går helt enkelt inte att bortförklara.

Nej det går verkligen inte att bortförklara. Jag förstår inte hur människan tänker när hon inte bara ger sig och öppet erkänner att hon gjort fel.
2018-02-14, 15:59
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillaTE
Nej det går verkligen inte att bortförklara. Jag förstår inte hur människan tänker när hon inte bara ger sig och öppet erkänner att hon gjort fel.
Hon förstår inte att det enbart blir VÄRRE ju mer hon bortförklarar.
Ett steg fram, fem steg tillbaka liksom.
Och Arligheten123 hjälper verkligen inte till då det framkommer fler konstigheter till och från.
Även om jag tycker att det är hemskt underhållande så är det även hemsk sorgligt hur någon på detta viset kan så totalt förstöra för någon annan.
2018-02-14, 16:01
Medlem
De allra flesta i skellefteå, och alla i byhålan där de bor vet vilka det gäller. Under tiden jag var sjukskriven och bara hängde på stan så såg man och hörde Terese varenda dag, så hon är lite av en lokalkändis. Jag fick för mig att hon "jobbade" på ett av samhalls aktivitetshus då. Det hade vart riktigt kul att sätta sig i ett hörn där och höra hur snacket går, haha, det diskuteras mycket, högt och helt ogenerat där. Har dom kvar hund cafee't så åker jag dit imorrn och "socialtränar" valpen..
2018-02-14, 16:04
Medlem
Citat:
Kommer allmänheten runt där hon bor att fatta att det är henne det handlar om? Jag vet inte hur snabbt rykten går där de bor. Alla hänger ju, konstigt nog , inte på flashback.
Jag hoppas att Joel på något vis får riktig upprättelse nu. Han är värd det. Jag är rädd att folk fortfarande tror att han gjort saker som han verkligen inte gjort.

Jag tycker så synd om barnen. Det är klart att de behöver en relation till sina biologiska föräldrar med, men hur kommer de, när de blir äldre och förstår bättre, att hantera att deras mamma stal deras pappas nätidentitet och skrev dödshot mot dem?

Ja, jag vågar påstå att de flesta vet vem det är.
2018-02-14, 16:09
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:

Men är hon inte ”lindrigt” utvecklingsstörd!? Det förklarar en hel del i så fall.
2018-02-14, 16:17
Medlem
LillaTEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrahead
Hon förstår inte att det enbart blir VÄRRE ju mer hon bortförklarar.
Ett steg fram, fem steg tillbaka liksom.
Och Arligheten123 hjälper verkligen inte till då det framkommer fler konstigheter till och från.
Även om jag tycker att det är hemskt underhållande så är det även hemsk sorgligt hur någon på detta viset kan så totalt förstöra för någon annan.

Ja även jag ser ju visst underhållningsvärde i den här farsen, men många gånger sätter jag skrattet i halsen då det handlar om en knepig människa som orsakat skada för så många andra och själv förnekar sin inblandning. Det är ju bara så tragiskt alltihop egentligen.
Jag hoppas att domen också leder till att Terese får hjälp. Hon har uppenbarligen gjort fel. Fel kan människor göra, men människor kan också ändra sig och försöka ställa saker till rätta. Det största felet tycker jag just nu är att hon inte står för det hon gjort. Det går inte se några som helst tecken på att hon är beredd att be om ursäkt och ärligt försöka ändra sig och minska effekterna av skadorna hon åsamkat andra.
2018-02-14, 16:20
Medlem
LillaTEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Men är hon inte ”lindrigt” utvecklingsstörd!? Det förklarar en hel del i så fall.
Javisst, lindrigt utvecklingsstörd, men det innebär ju inte per automatik att hon inte skulle förstå. Domen säger att hon begått brottet med uppsåt. Alltså har hon medvetet gjort aktiva val. Då ska hon ju också vara så medveten att hon själv inser att fakta inte går att förneka.
Jag får intrycket av att rätten har bedömt henne som kapabel att begripa vad hon döms för.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in