2018-02-14, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Flashback har dåligt rykte och jag tror inte att Svensson är här inne faktiskt. Inte såååå många Svenssons i alla fall.
16*368 svar
13*825*117 visningar
Citera
2018-02-14, 12:14
Medlem
Dr.Roberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Problemet med rykten nu, även de som kommer från lokalbefolkningen och bekanta, är att det som sägs sannolikt kommer från Flashback, och vad som är sant eller inte blir mycket otydligt. Jag har själv pratat med en lokal person och tänkte i mitt stilla sinne att den där informationen har du snappat upp på Flashback.

Mjaa..de jag fått det ifrån är inte direkt FB-typer, om två av dem ens vet vad FB är !
Citera
2018-02-14, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Robert
Mjaa..de jag fått det ifrån är inte direkt FB-typer, om två av dem ens vet vad FB är !
Förvisso, men de har ju mun och öron, inget som hindrar att de språkat med någon av oss andra Svenssons som hänger här.. Rykten sprids som bekant extremt snabbt.
Citera
2018-02-14, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakhoger
Förvisso, men de har ju mun och öron, inget som hindrar att de språkat med någon av oss andra Svenssons som hänger här.. Rykten sprids som bekant extremt snabbt.
Så kan det vara ju
Citera
2018-02-14, 13:05
Medlem
MeggieClearys avatar
Fallet har varit mycket smärtsamt för mej. Jag är övertygad om att familjen älskade varandra. Må nu familjen vila i frid och må de anhöriga så småningom få styrka att gå vidare och samtidigt bevara de ljusa minnen de har.( jag går nu tillbaka till Integration och Invandring)
Citera
2018-02-14, 14:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Att jag ens ser detta som en tänkbar möjlighet är ett enda ord i polisens pressmeddelande. Ett annat ordval skulle ändra innehållet helt. Om man konsekvent hade använt antingen ordet de eller man i båda meningarna skulle det ha stäng många andra möjligheter.

Med detta avslutar jag mitt deltagande i denna tråd och hoppas att sanningen kommer fram så småningom. Jag önskar även att familjen nu har funnit frid.

Tänkvärd reflektion kring (den med omsorg valda?) användningen av pronomina i polisens meddelande som öppnar upp möjligheter för flera slut på denna historia. Jag har även läst dina övriga inlägg med behållning.

Känner nog också att jag inte kommer så mycket längre här nu - diskussionen går mest i cirklar - men återkommer säkert om det inkommer ny relevant information.
Citera
2018-02-14, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Robert
Efter att ha följt tråden så mina fria funderingar...

3 advent. Agnes dåligare,läkarekontakt ev utredning för sjukdom som kan framkallas av gardasilspruta.
Självmordbeteende ?

Mamman mår pissigt.Självmordsbeteende ?

Krossat glas,blod...försökte någon ta livet av sig som familjen bevakade internt ?

Sen det här religiösa snacket som jag har tagit del av

Hört av bekant i Bjärred : de var kyrkliga
Hört av bekant i Lomma : de var religiösa
Hört av en bekants fru som jobbat med mamman på skatt : De var scientologer.
Kan någon i Lomma/Bjärred bekräfta eller avfärda detta ?

Flera skribenter i tråden har skrivit att föräldrarna har haft kontakt med scientologkyrkan.
De bor också mycket nära Scientologkyrkan i Arlöv, som är Sveriges scientologcenter.
OM de tillhörde scientologerna så skulle det förklara att de inte sökt hjälp hos psykiatrin eftersom Scientologer hatar psykiatrin. Då går man nog inte som scientologfamilj med barnen till BUP direkt.

"Scientologerna angriper psykiatrin
Scientologernas skräckutställning om psykiatrin har landat i Malmö. Där pekas psykiatriker ut som ansvariga för Förintelsen, apartheid, Ku Klux Klan, folkmord på Balkan och skolmassakrer. – Som psykiatriker blir man beklämd när de säger att psykiatrin ingår i en världskonspiration, säger Herman Holm."
https://www.sydsvenskan.se/2009-07-10/scientologerna-angriper-psykiatrin

"Två nyutkomna böcker utger sig för att vara en vederhäftig granskning av psykiatrins historia, både i Sverige och utomlands. I själva verket ingår de i Project Psychiatry", scientologirörelsens hatkampanj mot psykiatrin. "
https://www.dagensmedicin.se/artiklar/2003/03/10/dold-kampanj-fran-scientologer-bakom-angrepp-pa-psykiatrin/
Citera
2018-02-14, 14:58
Medlem
Geggamojas avatar
Det är möjligt att föräldrarna ansåg att de älskade barnen, men tydligen inte tillräckligt för att ge dem möjligheten att fortsätta leva sina liv.

Eftersom inget framkommit att det på något sätt var döttrarnas vilja att dö ser jag ingen som helst äkta kärlek i dessa mord. Om barnen i förväg skulle få veta att de ska bli mördade, vad skulle de känna för sina föräldrar? Om de då skulle välja att hata sina föräldrar önskar jag att föräldrarna hamnar där barnen önskar.
Citera
2018-02-14, 15:19
Medlem
Citat:
Flashback har dåligt rykte och jag tror inte att Svensson är här inne faktiskt. Inte såååå många Svenssons i alla fall.

Här är du helt fel ute, vet hur många vanliga Svenssons som helst som är aktiva eller inne och läser här på Flashback. Har många gånger förvånats i olika sammanhang där någon man inte alls trodde hänvisar till flashback. De brukar dock vara noga med att påpeka att man måste sålla samt att man lär sig med tiden att hitta den info man söker och att man ser det väldigt allmänbildande.
Detta gäller både oss vanliga medelSvennsons och de som är lite mera högutbildade och rör sig i de kretsarna.
Citera
2018-02-14, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thermalgrease
ME diagnos när man är elva år gammal, jo tjena...

Folk måste förstå att även om detta fall är det konstigaste på många år, mitt i smeten finns en självälskande och manipulerande man.

Glöm ME och andra diffusa diagnoser, det finns INGEN 11-åring som fått den diagnosen utan att psykologer och familjehjälp blivit inkallad - och om barnet fått denna diagnos så betyder det att en förälder aktivt sökt att få ett intyg på detta från en privatklinik, eller dylikt, som handskas med vetenskap som djävulen läser bibeln.

Varför behandlas detta fall med silkesvantar? En förälder har mördat sina barn, andra föräldern kanske var med på det eller inte - spelar ingen roll - barnamord är det I slutändan även om en eller båda syskonen tagit livet av sig själv...

Ohh, jag vet - övre medelklass.

Ni komplicerar saker, finns ingen av er som skulle hålla på och vela så här om det handlade om en lastbilschaufför och ett vårdbiträde som var föräldrar men nu när det är akademiker - då måste det dras i långbänk att föräldrarna var barmhärtiga som mördade sina barn.

Det är uppenbarligen skillnad på lort och pannkaka... Ni försöker desperat finna en teori där barnamord är en acceptabel väg ut ur en skandal.... Tacka vet jag lastbilschaffisen som slår ihjäl familjen och sedan skjuter skallen av sig för att han tyckte att dom var jobbiga - behöver inte vare konstigare än så i en psykotisk hjärna.
meh, kanske detta var lika men ingen accepterar det för dom var ju "fina" folket...
Mördare är mördare oavsett om dom tillhör den akademiska världen eller jobbar på Mekonomen
men ni får det att låta som att denna familj var speciell, kunde lika väl varit en tvåbarnsfamilj från Frölunda med ett Laktosintolerant barn där mannen körde spårvagn 70h i veckan.

Då hade det minsann inte varit komplicerat att hitta boven, vare sig för polisen eller FB-intelligentian....

Så sant! Social status och vältalighet... Av precis samma anledning har rektorn OCH elevhälsan låtit sig duperas.

Hemundervisning eller enskild undervisning i annan lokal än skolan är nästan omöjligt att få igenom idag. Svenska skolan går sedan några år tillbaka stenhårt efter den sk inkluderingsprincipen (en försvenskning av en amerikansk metod som på svenska kallas Bostonmodellen). Sjuka barn och barn med diverse diagnoser ska så långt det är möjligt inkluderas i vanliga klasser. I andra hand gå i så kallad BUP-skola på sjukhuset.

Vet ett fall där familjen ansökte om hemundervisning till ett barn. Diagnosen var inte ME men liknande mer känd diagnos. Den familjen hade flertalet aktuella intyg som styrkte behovet av hemundervisning;

Flera intyg från överläkare med 30 år erfarenhet av barnsjukvård
Flera intyg från behandlande barnläkare som även personligen deltog på möten med skolan
Intyg från behandlande barnpsykolog, som även personligen deltog på flera möten med skolan
Intyg från behandlande (prisbelönt) fysioterapeut
Intyg från arbetsterapeut som personligen deltog på möte med skolan
Intyg från svensk forskare som även deltog på möte med rektorn via videolänk
Utskrift ur barnets sjukhusjournaler

- Samtliga var knutna till samma landsting och universitetssjukhus och alltså inga privata lirare som det verkar ha handlat om i Bjärredsfallet. Föräldrarna gav även fullmakt till skolan att kontakta samtliga ovan nämnda om skolan önskade mer information om barnets hälsotillstånd och mående.

Trots detta fick den familj jag känner avslag på ansökan om hemundervisning. Inte förrän familjen fick juridisk hjälp med överklagan så gick det igenom. Rektorn kopplade dessutom då in 2 kommunjurister för att försöka hitta sätt för skolan att kunna häva beslutet.

Där handlade det dessutom om hemundervisning i några månader och inte i flera år som det verkar ha rört sig om i Bjärredsfallet. Hemundervisning kostar pengar för skolorna och de håller dessutom hårt på inkluderingspolicyn.

I Bjärredsfallet verkar det ha räckt med ETT läkarintyg för att bevilja hemundervisning
Ett läkarintyg och en rektor som lät sig imponeras av en förälder med hög social ställning, tjusig titel och dominant retorik får man förmoda.

I fallet jag känner till som fick avslag trots så mycket tyngre underlag som styrkte barnets behov av hemundervisning var det mer Mekonomenpappa och vårdbiträdesmamma.

Av de fåtal fall jag känner till där hemundervisning beviljats har det i majoriteten av fallen handlat om barn eller ungdom med svåra beteendestörningar kombinerat med autism och beviljats av säkerhetsskäl. I övriga fall har det handlat om mildare beteendeproblematik kombinerat med välartikulerade föräldrar med hög social ställning...
Citera
2018-02-14, 15:40
Bannlyst
Citat:
Fr Avd 9. Exakt citerat. Ingen behöver tro på detta. Take it or leave it. Flashback är ändå bara en hel massa rykten. Men ibland finns ett korn av sanning.
Läs inlägg 14.483
Varje gång !!
Spelar ingen roll, vad man VILL dela med sig av så möts man av samma dynga !!
Varje gång !!
Folk försöker ju inte ens förstå....
Om jag bekräftat följande:
JA, det finns en video, och den är 17 minutet lång.....
Oskar mailade den även till sina anhöriga för att han var rädd att den skulle försvinna när nån hittade dom.
Och det är helt sant. HELT SANT !! 17 min....
Då svarar moosky följande:
NEJ... pianotanten såg inte den videon, så det är inte sant.... och du kramar barnamördare.!!
Så varför i helvxxe skulle jag bidra med mer ?
Och, sen skall vi traggla den skiten i 4 dagar.
Pianotanten...... va???

Avd 9 är en trovärdig källa. Och han sprider inte rykten. Däremot kan han inte stå för ev. felaktigheter som han får in. Så antingen tar ni till er, eller förkastar. Men sluta skrika och gapa. Detta gäller framförallt er som är så jävla aggressiva. Blir så trött.

Uppgifter om en video kom redan 2018-01-14 av 2 st.

2018-01-14 kl:12.55 inlägg: 4764
"HelsingborgDagblad"

Citat :

Enligt min källa:
Mamman sjuk i cancer.
Barnen sjuka.
Föräldrarna spelar in video och berättar vad som sker och varför och lägger videon synligt i huset.
Barn och mamma tar piller och pappan hänger sig.

2018-01-14 kl:21.02 inlägg: 5331
Scheele

Citat :

Mer än 1000 inlägg senare så repeterar jag mig då tråden fortfarande stampar och spekulationer vildare än andra plöjs ner metervis.

Detta vet jag:
En polis jobbar i området och har sagt följande
1. Barnen återfinns snyggt i sina sängar
2. Inget blod och stök
3. Pappan hittas hängd
4. Mamman svårt sjuk, hittas död oklar orsak, inget blod
5. Ingen gärningsman tänkbar än någon/några av de avlidna
6. Det finns fysiska bevis i lägenheten där föräldrarna beskriver varför detta har hänt

Detta har sedan bekräftats till punkt och pricka av 3 till i tråden.
2 förtydligar;
Angående punkt ett: barnen dessutom nedbäddade under täcken
Angående punkt 6: beviset är en videofilm som föräldrarna spelat in och berättar varför de dödat barnen
Press och skola säger:
Barnen svårt sjuka
Mycket omtyckta föräldrar med stora yrkesskickligheter
Hemundervisning för båda barnen 2ggr i veckan.

Utöver detta har det tillförts väldigt lite under helgen. Detta är vad vi VET, tillför gärna om jag missat något, namn osv
//Scheele
Citera
2018-02-14, 16:26
Medlem
Amazing-Graces avatar
Jag ligger sjuk i influensa och plöjer därför Netflix som om det inte fanns en morgondag. Hittade en dramadokumentär om en kvinna vid namn Janet Moses, och det var bland det mest skrämmande jag sett. Det som är så skrämmande är vad människor faktiskt kan ta sig till mot varandra. Här känns det mer som nån slags masspsykos som uppkommit efter flera dagars instängdhet, lite sömn, nån typ av exorcismutövning och stark rädsla/uppgivenhet. Cirka fyrtio familjemedlem medverkar alltså till att en ung kvinna dör (dränks, då de tror att hon ska bli från ondska/demoner/whatever) samt att en tonåring nästan får sätta livet till.

Allt görs i kärlekens namn, för denna stora familj och släkt älskar verkligen varandra, det tvivlar jag inte på. Men hur det kan gå så långt är verkligen obehagligt att se och läsa om. Självklart drar jag inte paralleller till exorcism osv osv, innan nån får för sig det. Utan bara själva händelseförloppet och hur saker och ting kan sluta. Nu vet inte jag ett dugg vad som hände med familjen i Bjärred, bara det som hittills framgått och det är nog egentligen inte mycket. Men människan är kapabel till mycket oavsett om man har onda eller goda avsikter, och det kan sluta så jävla illa. Kolla gärna upp filmen om nån är intresserad av vad fullt friska och ”normala” människor faktiskt är kapabla till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in