2018-02-13, 20:17
Medlem
Anabellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonatanmw
Och jag vet att det finns en inspelad film.
Webbkamera, ej mailad som tidigare påstått utan visad i enskilt rum hos ”upphittarna”

Längden i det här fallet är inte av så stor betydelse, tycker jag.
Citera
2018-02-13, 20:20
Medlem
HGs avatar
Och fortfarande har inte polisen gått ut med någon ny information. Sorgligt!
Citera
2018-02-13, 20:25
Medlem
Fr Avd 9. Exakt citerat. Ingen behöver tro på detta. Take it or leave it. Flashback är ändå bara en hel massa rykten. Men ibland finns ett korn av sanning.
Läs inlägg 14.483
Varje gång !!
Spelar ingen roll, vad man VILL dela med sig av så möts man av samma dynga !!
Varje gång !!
Folk försöker ju inte ens förstå....
Om jag bekräftat följande:
JA, det finns en video, och den är 17 minutet lång.....
Oskar mailade den även till sina anhöriga för att han var rädd att den skulle försvinna när nån hittade dom.
Och det är helt sant. HELT SANT !! 17 min....
Då svarar moosky följande:
NEJ... pianotanten såg inte den videon, så det är inte sant.... och du kramar barnamördare.!!
Så varför i helvxxe skulle jag bidra med mer ?
Och, sen skall vi traggla den skiten i 4 dagar.
Pianotanten...... va???

Avd 9 är en trovärdig källa. Och han sprider inte rykten. Däremot kan han inte stå för ev. felaktigheter som han får in. Så antingen tar ni till er, eller förkastar. Men sluta skrika och gapa. Detta gäller framförallt er som är så jävla aggressiva. Blir så trött.
Citera
2018-02-13, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Fr Avd 9. Exakt citerat. Ingen behöver tro på detta. Take it or leave it. Flashback är ändå bara en hel massa rykten. Men ibland finns ett korn av sanning.
Läs inlägg 14.483
Varje gång !!
Spelar ingen roll, vad man VILL dela med sig av så möts man av samma dynga !!
Varje gång !!
Folk försöker ju inte ens förstå....
Om jag bekräftat följande:
JA, det finns en video, och den är 17 minutet lång.....
Oskar mailade den även till sina anhöriga för att han var rädd att den skulle försvinna när nån hittade dom.
Och det är helt sant. HELT SANT !! 17 min....
Då svarar moosky följande:
NEJ... pianotanten såg inte den videon, så det är inte sant.... och du kramar barnamördare.!!
Så varför i helvxxe skulle jag bidra med mer ?
Och, sen skall vi traggla den skiten i 4 dagar.
Pianotanten...... va???

Avd 9 är en trovärdig källa. Och han sprider inte rykten. Däremot kan han inte stå för ev. felaktigheter som han får in. Så antingen tar ni till er, eller förkastar. Men sluta skrika och gapa. Detta gäller framförallt er som är så jävla aggressiva. Blir så trött.

Du läser inte inlägget korrekt. Avd 9 raljerar. Hen skriver "om". Jag fetar den mening du bör läsa igen. Avd 9 raljerar över Mooskys inlägg. Det är ett skämt. Skämmes du... eller lär dig läsa.

Avd 9 ställer en retorisk fråga. Slå upp begreppet retorik.
Citera
2018-02-13, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Och då ska man inte lära sig något av det? Exakt likadant fall är ovanligt. Ja. Men liknande fall. Med barn mördade av en förälder finns. Och där omgivningen helt missade signaler. Kan man bara rädda ett av dessa barn. Så ör ju det en vinst för samhället.
De fall som som förekommit de senaste åren som jag kan komma på i en hast är väldigt olika. Någon hade en efterbliven morsa som gängade sig med en sadist, en annan blev ihjälslagen av en moster (tror jag) hon hade skickats till och någon stackare brände upp sig själv och sina barn inför en vräkning. Och så det här till synes ovanligt väletblerade paret. Lycka till att hitta ett mönster som man kan lära sig något av.
Det är betydligt viktigare att samhället fokuserar på att förebygga vanliga självmord som verkar vara långt över tusen, Per år.
Citera
2018-02-13, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Inlägg #14477

Du hittade det, tack!
Citera
2018-02-13, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Först, tack för din redogörelse
Men min fråga gällde närmast rappytts kommentar angående infon om ME/CFS på 1177 om du håller med om den
Varför talar så många om ME? ME är väl inget att fortsätta tala om.Det har begåtts ett mord på två oskyldiga barn. Mördade av sin föräldrar. Det handlar inte om ME alls. Helt klart att inte föräldrarna skulle mördat barnen om de haft ME. Det finns massor av grupper att gå med i om man har ME. Grupper där både unga och gamla träffas och talar med varandra. Tror inte ME grupperna är grupper där de planerar sin död. Så sluta med ME. Det här är barn som vid en eventuell diagnos med ME absolut hade kunnat bli friska med tiden. Morden beror säkert på något annat. Personligen tror jag inte någon av föräldrarna var psykiskt friska. Det är omöjligt en frisk person tar inte livet av sina barn eller sig själv,något ligger bakom
Citera
2018-02-13, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
De fall som som förekommit de senaste åren som jag kan komma på i en hast är väldigt olika. Någon hade en efterbliven morsa som gängade sig med en sadist, en annan blev ihjälslagen av en moster (tror jag) hon hade skickats till och någon stackare brände upp sig själv och sina barn inför en vräkning. Och så det här till synes ovanligt väletblerade paret. Lycka till att hitta ett mönster som man kan lära sig något av.
Det är betydligt viktigare att samhället fokuserar på att förebygga vanliga självmord som verkar vara långt över tusen, Per år.

Sant. Men det som hände här är ju faktiskt att två tog livet av sig. TVÅ självmord. Eller om det var ett självmord, ett dråp och två mord.

OH med fru gick under radarn. Barnen blev utlämnade med två instabila vårdnadshavare under lång tid. Hur var det möjligt?
Citera
2018-02-13, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Allt det arbete OH la ner på sina döttrar var kontraproduktivt. Med sig själv i fokus, inte döttrarna som borde ha fått gå ut och ta in egna intryck. Hans insats borde ha varit att hämta och lämna döttrarna till skolan och förlita sig på att det finns många goda krafter som hjälper flickorna och avlastar honom och frun. De är ju tillräckligt stressigt i en familj från det barn kommer hem från skolan till läggdags.
Just med tanke att döttrarna kunde tillgodogöra sig det som lärdes ut, kan jag inte förstå hur det kunde nedvärderas till ingen livskvalitet. De kunde gå på egna ben och var musikaliska. De verkade ha haft många avundsvärda talanger som nedvärderades av dessa galningar till föräldrar.

Exakt. De flesta föräldrar skulle nog ha lagt all sin tid och kraft på att hjälpa barnen att stanna kvar i skolan, eller att i varje fall vistas där de stunder, timmar och dagar som det var möjligt. Kanske skulle andra föräldrar rent av ta tjänstledigt under en längre tid, för att försöka organisera en tillvaro för bannen som gav dem maximala chanser att leva ett så rikt liv som möjligt.
Citera
2018-02-13, 20:55
Medlem
KiaWs avatar
Välkomna tillbaka till nystädad tråd, hoppas pausen varit till belåtenhet.

Tråd öppen
/Mod
Senast redigerad av KiaW 2018-02-13 kl. 21:58.
Citera
2018-02-13, 22:00
Medlem
Vad var det som OH hade raderat från internet?
Citera
2018-02-13, 22:01
Medlem
Konto på linkedin och Facebook.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här