2018-02-14, 12:44
Medlem
GalenSkånings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arlighet123
terese är OSKYLDIG
TERESE BLIR DÖMD FÖR NÅGOT HON INTE GJORT OCH DET ÄR FEL

Nej det Terese har gjort är fel! Du är ju helt hopplös! Inse fakta hon är skyldig!!!
Om hon nu är oskyldig så får du fan se till att komma med något vettigt som bevisar att hon är det! Vem ligger bakom detta då och exakt hur har det gått till?
2018-02-14, 12:44
Medlem
SmygarBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag reagerade också över detta och skulle precis göra ett inläggen om den formuleringen. Nej, det är inte en standardformulering. T har uppenbarligen gjort något brottsligt innan detta. Någon som vet vad?

Någon kanske ids ringa Tingsrätten och höra om hon förekommer?
2018-02-14, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Hjälp till här nu ni som är mer varna att läsa domar.

I domen står:

"Inte heller Teresé Lindgrens tidigare brottslighet utgör skäl för fängelse."

Är detta en standardfras som en domstol skriver oavsett om den dömde har, eller inte har, tidigare domar? Eller innebär detta att Terese faktiskt är dömd förut?

Någonstans i allt det här (kanske var Arlighet123 som skrev det?) så påstods det att Terese redan hade kontakt med frivården innan rättegången.

Mig veterligt så betyder det att man är tidigare straffad, men det brukar också framgå i hur många avsnitt av belastningsregistret man förekommer, åtminstone om man varit straffad så många gånger att det påverkar straffvärdet, men nu orkade man kanske inte precisera det, då det ändå anses betydelselöst.

Förekommer INTE i belastningsregistret/tidigare ostraffad brukar man skriva om odömda.
2018-02-14, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag reagerade också över detta och skulle precis göra ett inläggen om den formuleringen. Nej, det är inte en standardformulering. T har uppenbarligen gjort något brottsligt innan detta. Någon som vet vad?

Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Mig veterligt så betyder det att man är tidigare straffad, men det brukar också framgå i hur många avsnitt av belastningsregistret man förekommer, åtminstone om man varit straffad så många gånger att det påverkar straffvärdet, men nu orkade man kanske inte precisera det, då det ändå anses betydelselöst.

Förekommer INTE i belastningsregistret/tidigare ostraffad brukar man skriva om odömda.
Tack. Det är samma som jag misstänkte alltså.

Då gissar jag på att det handlar om ungdomsförsyndelser som snatteri/stöld/skadegörelse. Kanske ihop med hennes BFF M*lin. När de växte upp.

Jag antar att brottslighet som begåtts av en exempelvis straffomyndig inte kan ses i registren. Skulle kunna vara därför som domstolen heller inte vill/kan/får skylta med det i domen.

Men Arlighet123 kan kanske upplysa oss om vad Terese har begått för brottslighet förut?
2018-02-14, 12:55
Medlem
Vault-Boys avatar
En dom hittad via Lexbase, vet inte om dom är så snabba så att dagens dom kan stå med.
2018-02-14, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vault-Boy
En dom hittad via Lexbase, vet inte om dom är så snabba så att dagens dom kan stå med.
Hon förekommer UTAN det efternamn (Kv*ck) som hon gift sig till med JK för något år sedan. Talar för att det är en äldre dom.
2018-02-14, 13:12
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Hon förekommer UTAN det efternamn (Kv*ck) som hon gift sig till med JK för något år sedan. Talar för att det är en äldre dom.

Hon gifte sig med Jimmy i oktober (?) förra året. Så någon gång före det har domen fällts.

Någon som har tillgång till Lexbase?
2018-02-14, 13:26
Medlem
SmygarBerits avatar
Citat:

Det måste vara en annan dom eftersom denna har inte vunnit laga kraft ännu. Om jag inte missminner så vinner domen laga kraft en månad efter den meddelas..eller om det var två veckor.
2018-02-14, 13:27
Medlem
SmygarBerits avatar
Från Therese fb:

"Va fan bli dömd för något man inte gjort
Vad äre med rättväsnet
Tydligen kan man bli dömd få straff fast personer inget gjort
Sjukt
💓Vänner som känner Mig väl vet att jag aldrig skulle göra något olagligt
Men ni som väljer att kapa vänskap är ni som mister en sann vän
och varför tro på falska rykte och skit snack som folk hänger ut mig för
om de är någon som vet sanningen är de jag !
så lägg av att trakassera. Mig för helvete sluta snacka skit om mig ni vet ingenting om mig så håll käften stäng :@"
2018-02-14, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arlighet123
terese är OSKYLDIG
TERESE BLIR DÖMD FÖR NÅGOT HON INTE GJORT OCH DET ÄR FEL

Formulerar mig enkelt i detta inlägg.så det kan förstås av alla.
TERESE LJUGER,NU VET ALLA DET!
Spelar ingen roll hur mycket hon förnekar,övertygande bevisning i domstol gjorde att hon blev dömd.
2018-02-14, 14:02
Bannlyst
Tro vad ni vill men Terese har blivit döm nu för något hon inte gjort hennes man kan bevisa att hon är oskyldig som hon säger hon är så lyssna på sanningen Terese säger

Men ni tror ju bara på skit snacka så undra vem som är efterblivna
2018-02-14, 14:04
Bannlyst
Terese kommer få träffa sina barn

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in