Citat:
Ursprungligen postat av
Mogna-Meloner
Jag reagerade också över detta och skulle precis göra ett inläggen om den formuleringen. Nej, det är inte en standardformulering. T har uppenbarligen gjort något brottsligt innan detta. Någon som vet vad?
Citat:
Ursprungligen postat av
Florman
Mig veterligt så betyder det att man är tidigare straffad, men det brukar också framgå i hur många avsnitt av belastningsregistret man förekommer, åtminstone om man varit straffad så många gånger att det påverkar straffvärdet, men nu orkade man kanske inte precisera det, då det ändå anses betydelselöst.
Förekommer INTE i belastningsregistret/tidigare ostraffad brukar man skriva om odömda.
Tack. Det är samma som jag misstänkte alltså.
Då gissar jag på att det handlar om ungdomsförsyndelser som snatteri/stöld/skadegörelse. Kanske ihop med hennes BFF M*lin. När de växte upp.
Jag antar att brottslighet som begåtts av en exempelvis straffomyndig inte kan ses i registren. Skulle kunna vara därför som domstolen heller inte vill/kan/får skylta med det i domen.
Men
Arlighet123 kan kanske upplysa oss om vad Terese har begått för brottslighet förut?