Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-14, 11:24
  #4441
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sistaforsoket..
Vad för hundra miljarder ska in på börsen menar du? Centralbankerna ska ju SLUTA stödköpa och pumpa in pengar i marknaden.

Dow på 50k innan nästa krasch hade varit grymt hade inte brytt mig ett skit om en 50% nedgång då, dock är jag inte riktigt lika optimistisk som dig, jag säger dow Max 30-35k innan nästa krasch.

Minst 2 år av uppgång kvar alltså? Ja vi får se, det är spännande tider iaf
De pengarna har aldrig hamnat på börsen. De sitter bankerna på. Pengarna kommer från obligationsmarknaden. FED kommer jaga pengar genom att höja räntan för att kyla av marknaden men det kommer bara leda till kraftigare uppgångar. Det är själva förväntningen om att man kan få mer på börsen än på obligationsmarknaden som kommer driva det hela.

Nej, minst 40.000 på DOWJ, utan tvekan. Varje nedgång är köpläge, stort som litet. Jag märker det redan nu. Varje litet juck nedåt korrigeras snabbt uppåt. Och det här är bara början. Jag hoppas dock på en liten dipp på några procent så jag kan komma in billigt.

Det är våldsamma uppgångar som väntar tillsammans med våldsamma ränteökningar. Höjd ränta ger högre börs.

En vanlig missuppfattning är att höjd ränta ger lägre böra men kraschen som inleddes 2007 var pga lägre ränta. Förväntningen om att man kunde få mer på räntemarknaden ökade och sjönk på aktiemarknaden och därmed såg vi en tillflykt av kapital dit. Nu är det tvärtom.
__________________
Senast redigerad av goldcashier 2018-02-14 kl. 11:42.
Citera
2018-02-14, 11:52
  #4442
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goldcashier
De pengarna har aldrig hamnat på börsen. De sitter bankerna på. Pengarna kommer från obligationsmarknaden. FED kommer jaga pengar genom att höja räntan för att kyla av marknaden men det kommer bara leda till kraftigare uppgångar. Det är själva förväntningen om att man kan få mer på börsen än på obligationsmarknaden som kommer driva det hela.

Nej, minst 40.000 på DOWJ, utan tvekan. Varje nedgång är köpläge, stort som litet. Jag märker det redan nu. Varje litet juck nedåt korrigeras snabbt uppåt. Och det här är bara början. Jag hoppas dock på en liten dipp på några procent så jag kan komma in billigt.

Det är våldsamma uppgångar som väntar tillsammans med våldsamma ränteökningar. Höjd ränta ger högre börs.

En vanlig missuppfattning är att höjd ränta ger lägre böra men kraschen som inleddes 2007 var pga lägre ränta. Förväntningen om att man kunde få mer på räntemarknaden ökade och sjönk på aktiemarknaden och därmed såg vi en tillflykt av kapital dit. Nu är det tvärtom.

Aa ja hoppas iaf att din prognos stämmer vore trevligt. Men om dow skulle gå upp till 40k borde nästa börskrasch kunna bli stor som fan för att kyla av marknaden eller vad tror du? 60-70% nedgång?
Citera
2018-02-14, 12:50
  #4443
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sistaforsoket..
Aa ja hoppas iaf att din prognos stämmer vore trevligt. Men om dow skulle gå upp till 40k borde nästa börskrasch kunna bli stor som fan för att kyla av marknaden eller vad tror du? 60-70% nedgång?
Ja. Nästa kris blir värre än 1929. Nu ska vi upp för att skapa kraschen. Det var samma sak under 1927 till 1929 (innan raset började), då steg dollarn och börsen för att sen krascha. Tror dowj föll 92 procent under en fyra års period men den här gången kommer uppgången gå snabbare och kraschen ännu snabbare.

Volatiliteten kommer fullständigt att spåra ur. Volatilitet dödar marknader och det inträffar nån gång efter 2021 - 22.

Vad jag är rädd för är att staten inför lagar som ger de rättigheter att beslagta privata tillgångar via skatten och att det blir förbjudet att äga guld eller andra värdefulla tillgångar. Ska man flytta dem så kommer de stoppa en och tvinga dig att beskatta.

Det är en äcklig utveckling minst sagt. Börsuppgången kommer enbart att drivas pga en flykt från staten. Staten har aldrig betalat av sina skulder, så de ger sig på privata tillgångar.

Alltså när det väl börjar så kommer människor inse att alla dessa svepskäl de har för att införa massa skatter är för att de helt enkelt ligger risigt till. Staten kommer defaulta hårt.
Citera
2018-02-14, 14:13
  #4444
Medlem
sheldor4599s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goldcashier
Ja. Nästa kris blir värre än 1929. Nu ska vi upp för att skapa kraschen. Det var samma sak under 1927 till 1929 (innan raset började), då steg dollarn och börsen för att sen krascha. Tror dowj föll 92 procent under en fyra års period men den här gången kommer uppgången gå snabbare och kraschen ännu snabbare.

Volatiliteten kommer fullständigt att spåra ur. Volatilitet dödar marknader och det inträffar nån gång efter 2021 - 22.

Vad jag är rädd för är att staten inför lagar som ger de rättigheter att beslagta privata tillgångar via skatten och att det blir förbjudet att äga guld eller andra värdefulla tillgångar. Ska man flytta dem så kommer de stoppa en och tvinga dig att beskatta.

Det är en äcklig utveckling minst sagt. Börsuppgången kommer enbart att drivas pga en flykt från staten. Staten har aldrig betalat av sina skulder, så de ger sig på privata tillgångar.

Alltså när det väl börjar så kommer människor inse att alla dessa svepskäl de har för att införa massa skatter är för att de helt enkelt ligger risigt till. Staten kommer defaulta hårt.
Ett tips i all välmening är att inte bara läsa Peter Schiff och Jim Rickards.
Citera
2018-02-14, 14:16
  #4445
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sheldor4599
Ett tips i all välmening är att inte bara läsa Peter Schiff och Jim Rickards.
Schiff och beargänget är ute ur leken. Nu är det Martin Armstrong som gäller. 😉
Citera
2018-02-18, 18:35
  #4446
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goldcashier
Det är våldsamma uppgångar som väntar tillsammans med våldsamma ränteökningar. Höjd ränta ger högre börs.
Ja, så kan det vara. Att en höjd ränta signalerar en starkare ekonomi. Det kan även vara åt det andra hållet - att en börs som stiger på bra fundamenta medför räntehöjningar, dels för att kyla av marknaden och dels för att ladda räntevapnet inför nästa lågkonjunktur.
Citat:
En vanlig missuppfattning är att höjd ränta ger lägre böra men kraschen som inleddes 2007 var pga lägre ränta. Förväntningen om att man kunde få mer på räntemarknaden ökade och sjönk på aktiemarknaden och därmed såg vi en tillflykt av kapital dit. Nu är det tvärtom.
Det här förstår jag inte. Hur kan en lägre ränta dra till sig kapital på räntemarknaden?
Citera
2018-02-18, 19:12
  #4447
Medlem
Lilabanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goldcashier
Ja. Nästa kris blir värre än 1929. Nu ska vi upp för att skapa kraschen. Det var samma sak under 1927 till 1929 (innan raset började), då steg dollarn och börsen för att sen krascha. Tror dowj föll 92 procent under en fyra års period men den här gången kommer uppgången gå snabbare och kraschen ännu snabbare.

Volatiliteten kommer fullständigt att spåra ur. Volatilitet dödar marknader och det inträffar nån gång efter 2021 - 22.

Vad jag är rädd för är att staten inför lagar som ger de rättigheter att beslagta privata tillgångar via skatten och att det blir förbjudet att äga guld eller andra värdefulla tillgångar. Ska man flytta dem så kommer de stoppa en och tvinga dig att beskatta.

Det är en äcklig utveckling minst sagt. Börsuppgången kommer enbart att drivas pga en flykt från staten. Staten har aldrig betalat av sina skulder, så de ger sig på privata tillgångar.

Alltså när det väl börjar så kommer människor inse att alla dessa svepskäl de har för att införa massa skatter är för att de helt enkelt ligger risigt till. Staten kommer defaulta hårt.

Såhär fungerar ponzi-schemet som byggt upp hela vår omvärld. Vi GOYIM äger inget. Bankerna äger allt och släpper inte greppet.

Ända sedan sent på 1800-talet så har dessa forna Khazarer (läs om gamla landet Khazaria) infiltrerat och köpt upp vad vi idag kallar börsen och även boatadsmarknaden. De styr den, FED printar $$$ för att stimulera.

Alla paralleller ser vi nu gentemot tidigare kraschar. Låga räntor, ny teknologi, en stark (högst artificiell) optimism inför framtiden hos gemene konsument m.m.

Vi får väl se hur hård kraschen blir och när den kommer. Jag tippar på att den kommer ca 2020, precis efter Trump blivit omvald, då ska affärsmannen komma och rädda marknaden. Till vilket pris denna gången?
__________________
Senast redigerad av Lilabanan 2018-02-18 kl. 19:27.
Citera
2018-02-19, 18:48
  #4448
Medlem
Bara jag som inte kan se hur USA går idag? Dow har inte ens börjat dagen i appen men OMX funkar WTF?
Citera
2018-02-19, 18:51
  #4449
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sistaforsoket..
Bara jag som inte kan se hur USA går idag? Dow har inte ens börjat dagen i appen men OMX funkar WTF?

De är stängda idag.
Citera
2018-02-19, 19:03
  #4450
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koshar1
De är stängda idag.

Misstänkte det men varför??
Citera
2018-02-19, 19:05
  #4451
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sistaforsoket..
Misstänkte det men varför??

Röd dag. Ingen aning vilken.
Citera
2018-02-19, 20:20
  #4452
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sistaforsoket..
Misstänkte det men varför??
Presidents Day, cash marknaden är stängd. Derivaten har dock varit öppna idag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback