2018-02-14, 10:50
Medlem
GalenSkånings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillaTE
Undrar om de drar alla med begåvningshandikapp över samma kam eller om de graderar olika beroende på nivå. Terese är ju delvis högfunktionell, men som ett stort barn på andra fronter. Jag tänker att hon inte är helt olik ett barn i 13årsåldern. Vill vara vuxen, men hjärnan klarar inte av att vara vuxen. Kan delvis förstå hur man ska uppföra sig, men så slår den där tonårshjärnan till och primitiva människan tar över.
Ingen är väl så elak och ogenomtänkt som en besviken 13-åring som upplever sig orättvist behandlad och bara får hämnd i sinnet?

Handlar det inte mycket om att man vet vad man gör för att kunna hållas ansvarig? I hennes fall är jag övertygad att hon vet vad hon gjort, hon förstår att det hon gjort är fel och det är därför hon blånekar nu för hon vet vad konsekvenserna kan bli!
2018-02-14, 11:01
Medlem
LillaTEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalenSkåning
Handlar det inte mycket om att man vet vad man gör för att kunna hållas ansvarig? I hennes fall är jag övertygad att hon vet vad hon gjort, hon förstår att det hon gjort är fel och det är därför hon blånekar nu för hon vet vad konsekvenserna kan bli!

Ibland tvekar jag på att hon verkligen fattar.
Eller så fattar hon, men likt ett barn som drar täcket över huvudet och tror att det onda försvinner då, blånekar så till den grad att hon lurar sig själv. "Det jag inte ser finns inte". Hon och "Arlighet123" mfl likasinnade verkar leva i en värld av förnekelser.

Tidigare i tråden så uttryckte ett par av oss en fundering runt ifall hon faktiskt i teorin skulle ha en personlighetsklyvning där hennes två olika personligheter inte har koll på varandra.
En mycket långsökt teori dock.
2018-02-14, 11:03
Medlem
Dommen ca 30 min sen fick jag upplysning om från tingsratten
2018-02-14, 11:24
Medlem
SmygarBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MISSANPASSADI090
Dommen ca 30 min sen fick jag upplysning om från tingsratten

Hur fan kan man lägga möten under tiden där domar släpps!?
2018-02-14, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmygarBerit
Hur fan kan man lägga möten under tiden där domar släpps!?
Månne det vara för att dom är Väldigt Oeniga eller Osäkra på hur dom ska döma Terese?
2018-02-14, 11:37
Medlem
SmygarBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lgswe
Månne det vara för att dom är Väldigt Oeniga eller Osäkra på hur dom ska döma Terese?

Haha, nä..domen är skriven å klar. De som mailar ut domar var borta just nu bara och skulle vara åter 11:35
2018-02-14, 11:38
Bannlyst
Dom är oense om vad dom Ska döma då de finns för lite bevis finns ju intevmycke bevis alls mot Terese därav hon oskyldig och skall bli friad då hon inget gjort

Han bra alla hjärtans dag
2018-02-14, 11:39
Medlem
Vault-Boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmygarBerit
Haha, nä..domen är skriven å klar. De som mailar ut domar var borta just nu bara och skulle vara åter 11:35

Märkligt...

Det brukar vara receptionen som sköter detta och den är väl bemannad under hela öppettiderna?
2018-02-14, 11:39
Medlem
https://minfil.org/Z8K692dcb8/Ume__TR_B_353-17_Dom_2018-02-14__1_.pdf
2018-02-14, 11:40
Medlem
steelis80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arlighet123
Dom är oense om vad dom Ska döma då de finns för lite bevis finns ju intevmycke bevis alls mot Terese därav hon oskyldig och skall bli friad då hon inget gjort

Exakt så är det nog!
2018-02-14, 11:42
Medlem
SmygarBerits avatar
japp, hon är skyldig
2018-02-14, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arlighet123

"I avgörandet, som är enhälligt, har chefsrådmannen Mikael Forsgren och tre nämndemän deltagit."

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in