2018-02-14, 04:41
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anabella
I dödsannonsen måste anges datum för dödstillfället för var och en. Tydligen har det inte inträffat samma dag för alla fyra. Det är där mina funderingar ligger...

Jag tror det blir ett datum? Vad tror du?
Citera
2018-02-14, 05:44
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darten79
Enkelt svar... Föräldrarna känner sig misslyckade!!! Vem fan hade inte gjort det? Hade jag hittat mina barn döda- tro fan att jag skulle känna mig misslyckad som förälder och dessutom en stor sorg på halsen... Vill ju inte att barnen får skiten utan skiten tar ju föräldrarna - avskedsbrev!...

Det är vad jag hört, är inte på 100%

Håller till viss del med dig och har även tidigare i tråden nämnt detta att flickorna eller en av dom kan ha initierat händelsen. Föräldrarna väljer att ta skulden på sig själva.
Vet inte om det Avd.9 eller någon annan skribent som trodde det var kring 3dje advent som äldsta flickan blev mycket sämre. Vad jag läst mig till så lämnades besked till familjen innan jul ett jättetråkigt besked...... Tror inte det skedde något självmord vid den tidpunkten.
Citera
2018-02-14, 06:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Eftersom uppgiften om videon endast härrör från PM får man betrakta den som mycket svag.

Videons existens kommer inte enbart från PM.
Den är enl. trovärdig uppgift inspelad på någon webbkamera/datorkamera vet ej exakt hur, möjligen sån som sitter på ex. IMac...
17 min?? nja....
tidsinställd sändning? Nja...
Däremot inspelad i flera sekvenser?? Mycket mer sannolikt....
Citera
2018-02-14, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thermalgrease
En eller två mördare, två eller tre mordoffer - resten är spekulationer.

Att kalla det för "familjetragedi" är att ignorera och förringa två barn som garanterat skulle vilja ha levt idag, om inte annat liggandes i en sjuksäng och titta på paradise hotel eller scooby doo...

Varför BUP inte var inblandade och ingen orosanälan till soc, det är en fråga som behöver belysas.
(Ursäktar mig själv om de facto - soc och bup var inblandade, ett tag sen jag läste denna tråd..)

Ta dina dockor och...

Dina spekulationer är inte mer värda än andras, dom stärks inte heller av att du är otrevlig när du framför dom. Särskilt inte när du inte ens hinner skriva färdigt inlägget innan du måste börja rätta dig själv.

Du lika lite som någon annan i den här tråden vet om det är en, två eller tre mord. Det enda vi vet efter polisens pressmeddelande är att det inte är fyra. Det kan alltså vara 0-3. Man utreder alltid dödsfall där man inte vet orsaken som mord. Det gäller till och med om man hittar en person som har hängt sig eftersom ett mord kan försöka döljas som ett självmord.

Så det vi vet är att det inte är fyra mord, men det kan vara upp till tre. Möjligheten för själmord kan vara allt mellan en till fyra. Det står i polisens pressmeddelande att ”det fanns ett avskedsbrev från föräldraparet som berättade att man varit överens om beslutet att avsluta sina och sina döttrars liv.”

Det står inte att det fanns ett brev från föräldraparet som berättade att de var överens om beslutet att avsluta sina och sina döttrars liv.

Det kan vara en betydelselös skillnad men tills jag har fakta så kommer jag att utgå ifrån vad som faktiskt står i pressmeddelandet. Jag har även kollat upp den aktuella talespersonen Och tar för givet att det är ett omsorgsfullt ordval.
Citera
2018-02-14, 06:49
Medlem
ME diagnos när man är elva år gammal, jo tjena...

Folk måste förstå att även om detta fall är det konstigaste på många år, mitt i smeten finns en självälskande och manipulerande man.

Glöm ME och andra diffusa diagnoser, det finns INGEN 11-åring som fått den diagnosen utan att psykologer och familjehjälp blivit inkallad - och om barnet fått denna diagnos så betyder det att en förälder aktivt sökt att få ett intyg på detta från en privatklinik, eller dylikt, som handskas med vetenskap som djävulen läser bibeln.

Varför behandlas detta fall med silkesvantar? En förälder har mördat sina barn, andra föräldern kanske var med på det eller inte - spelar ingen roll - barnamord är det I slutändan även om en eller båda syskonen tagit livet av sig själv...

Ohh, jag vet - övre medelklass.

Ni komplicerar saker, finns ingen av er som skulle hålla på och vela så här om det handlade om en lastbilschaufför och ett vårdbiträde som var föräldrar men nu när det är akademiker - då måste det dras i långbänk att föräldrarna var barmhärtiga som mördade sina barn.

Det är uppenbarligen skillnad på lort och pannkaka... Ni försöker desperat finna en teori där barnamord är en acceptabel väg ut ur en skandal.... Tacka vet jag lastbilschaffisen som slår ihjäl familjen och sedan skjuter skallen av sig för att han tyckte att dom var jobbiga - behöver inte vare konstigare än så i en psykotisk hjärna.
meh, kanske detta var lika men ingen accepterar det för dom var ju "fina" folket...
Mördare är mördare oavsett om dom tillhör den akademiska världen eller jobbar på Mekonomen men ni får det att låta som att denna familj var speciell, kunde lika väl varit en tvåbarnsfamilj från Frölunda med ett Laktosintolerant barn där mannen körde spårvagn 70h i veckan.

Då hade det minsann inte varit komplicerat att hitta boven, vare sig för polisen eller FB-intelligentian....
Citera
2018-02-14, 06:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jonatanmw
Videons existens kommer inte enbart från PM.
Den är enl. trovärdig uppgift inspelad på någon webbkamera/datorkamera vet ej exakt hur, möjligen sån som sitter på ex. IMac...
17 min?? nja....
tidsinställd sändning? Nja...
Däremot inspelad i flera sekvenser?? Mycket mer sannolikt....

Ok, finns uppgiften nämnd/verifierad/diskuterad/omskriven utanför den här tråden?
Om svaret är nej, är den att betrakta som mycket svag.
Senast redigerad av Frank.Einstein 2018-02-14 kl. 07:18.
Citera
2018-02-14, 07:03
Medlem
Det jag menade med det största tabu är att föräldrar inte vill det bästa för sina barn och att detta kan gå så långt att man döda sina barn. Att det inte finns någon affekt, ingen ”barmhärtighet” i det. Noll. Eventuell planerad under lång tid, som avd 9 skrev, och som litteraturen säger att det ibland är så. Mycket sjukt och mycket störd verklighetsuppfattning, annars går det inte att förklara för mig. Det sista många vill ge upp i den här tråden är just det, att föräldrarna handlade med välvilja. Jag tror inte på det.
Citera
2018-02-14, 07:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Det jag menade med det största tabu är att föräldrar inte vill det bästa för sina barn och att detta kan gå så långt att man döda sina barn. Att det inte finns någon affekt, ingen ”barmhärtighet” i det. Noll. Eventuell planerad under lång tid, som avd 9 skrev, och som litteraturen säger att det ibland är så. Mycket sjukt och mycket störd verklighetsuppfattning, annars går det inte att förklara för mig. Det sista många vill ge upp i den här tråden är just det, att föräldrarna handlade med välvilja. Jag tror inte på det.

Även om det objektivt sett inte finns något gott eller barmhärtigt i en handling så kan personen som utförde handlingen uppfatta den som både god och barmhärtig.
Citera
2018-02-14, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anabella
I dödsannonsen måste anges datum för dödstillfället för var och en. Tydligen har det inte inträffat samma dag för alla fyra. Det är där mina funderingar ligger...

Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag tror det blir ett datum? Vad tror du?

Om det inte blir ett datum så kan det bero på antingen olika dödstillfällen eller att dessa inte gått att fastställa. En annons är iofs inget officiellt dokument så den som betalar kan nog skriva vilket datum som helst.
Citera
2018-02-14, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Även om det objektivt sett inte finns något gott eller barmhärtigt i en handling så kan personen som utförde handlingen uppfatta den som både god och barmhärtig.
För att förstå det så måste man inse att flickorna var sjuka eller åtminstonde att familjen var övertygade om det. Redan där ramlar några av tåget.
Citera
2018-02-14, 07:32
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thermalgrease
ME diagnos när man är elva år gammal, jo tjena...

Folk måste förstå att även om detta fall är det konstigaste på många år, mitt i smeten finns en självälskande och manipulerande man.

Glöm ME och andra diffusa diagnoser, det finns INGEN 11-åring som fått den diagnosen utan att psykologer och familjehjälp blivit inkallad - och om barnet fått denna diagnos så betyder det att en förälder aktivt sökt att få ett intyg på detta från en privatklinik, eller dylikt, som handskas med vetenskap som djävulen läser bibeln.

Varför behandlas detta fall med silkesvantar? En förälder har mördat sina barn, andra föräldern kanske var med på det eller inte - spelar ingen roll - barnamord är det I slutändan även om en eller båda syskonen tagit livet av sig själv...

Ohh, jag vet - övre medelklass.

Ni komplicerar saker, finns ingen av er som skulle hålla på och vela så här om det handlade om en lastbilschaufför och ett vårdbiträde som var föräldrar men nu när det är akademiker - då måste det dras i långbänk att föräldrarna var barmhärtiga som mördade sina barn.

Det är uppenbarligen skillnad på lort och pannkaka... Ni försöker desperat finna en teori där barnamord är en acceptabel väg ut ur en skandal.... Tacka vet jag lastbilschaffisen som slår ihjäl familjen och sedan skjuter skallen av sig för att han tyckte att dom var jobbiga - behöver inte vare konstigare än så i en psykotisk hjärna.
meh, kanske detta var lika men ingen accepterar det för dom var ju "fina" folket...
Mördare är mördare oavsett om dom tillhör den akademiska världen eller jobbar på Mekonomen men ni får det att låta som att denna familj var speciell, kunde lika väl varit en tvåbarnsfamilj från Frölunda med ett Laktosintolerant barn där mannen körde spårvagn 70h i veckan.

Då hade det minsann inte varit komplicerat att hitta boven, vare sig för polisen eller FB-intelligentian....
Så är det, mina tankar precis.
Citera
2018-02-14, 07:34
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
För att förstå det så måste man inse att flickorna var sjuka eller åtminstonde att familjen var övertygade om det. Redan där ramlar några av tåget.
Ärligt talat så är det nog du som missat tåget helt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in