Citat:
Ursprungligen postat av
thermalgrease
En eller två mördare, två eller tre mordoffer - resten är spekulationer.
Att kalla det för "familjetragedi" är att ignorera och förringa två barn som garanterat skulle vilja ha levt idag, om inte annat liggandes i en sjuksäng och titta på paradise hotel eller scooby doo...
Varför BUP inte var inblandade och ingen orosanälan till soc, det är en fråga som behöver belysas.
(Ursäktar mig själv om de facto - soc och bup var inblandade, ett tag sen jag läste denna tråd..)
Ta dina dockor och...
Dina spekulationer är inte mer värda än andras, dom stärks inte heller av att du är otrevlig när du framför dom. Särskilt inte när du inte ens hinner skriva färdigt inlägget innan du måste börja rätta dig själv.
Du lika lite som någon annan i den här tråden vet om det är en, två eller tre mord. Det enda vi vet efter polisens pressmeddelande är att det
inte är fyra. Det kan alltså vara 0-3. Man utreder alltid dödsfall där man inte vet orsaken som mord. Det gäller till och med om man hittar en person som har hängt sig eftersom ett mord kan försöka döljas som ett självmord.
Så det vi vet är att det inte är fyra mord, men det kan vara upp till tre. Möjligheten för själmord kan vara allt mellan en till fyra. Det står i polisens pressmeddelande att ”det fanns ett avskedsbrev från föräldraparet som berättade att
man varit överens om beslutet att avsluta sina och sina döttrars liv.”
Det står inte att det fanns ett brev från föräldraparet som berättade att
de var överens om beslutet att avsluta sina och sina döttrars liv.
Det kan vara en betydelselös skillnad men tills jag har fakta så kommer jag att utgå ifrån vad som faktiskt står i pressmeddelandet. Jag har även kollat upp den aktuella talespersonen Och tar för givet att det är ett omsorgsfullt ordval.