Citat:
Ursprungligen postat av
kaboom1
Jag har nu kpt en bil. Jag tvttar bilen nstintill varje vecka i maskin, men vljer alltid borstls tvtt. Har tvttat bilen bara tv gner fr hand och bda gnger vaxade jag bilen efter tvtten med Turtle Wax It wet spray. Det vekar fungera bra. Bilen blir lite blankare men jag tycker inte det hller s lnge. r denna produkt inte bra eller?
Skulle ni rekommendera ngon annan produkt? I s fall vilken d? Jag vill inte lackbehandla bilen. Jag tror inte det r bra fr en ny bil att direkt polera den. Jag frstr inte varfr man ska slita ner en helt ny lack bara fr att lgga p ngot konstigt medel.
Hur som helst, frgan r om jag gr rtt nu? Tar grna tips p bra vax produkter. Observera att jag inte har tillgng till ngon poleringsmaskin eller liknande. Jag tvttar bilen endast i vanlig GDS hallar och som sagt ofta i maskintvtt men d med borstls tvtt.
Jag r tacksam fr tipset.
Har du en ny fin bil med ny fin lack och vill behlla glansen utan att du mste tvtta den varje vecka s ska du lackbehandla, en polering sliter knappt mrkbart p lacken och det r vad man gr p nylackade bilar fr att f upp finishen s att ytan blir slt och motstndskraftig mot yttre element.
Sedan kan man vaxa eller lgga p en lackbehandling som r ett hrdare vax r normalt som skyddar lacken och som hller ngra tvttar med avfettning i 1-2 r.
Eller s kr du WaxItWet varje vecka efter en egen svamptvtt och borstslsa tvttar, s har du en repig lack redan efter din frsta vinter.