Citat:
Ursprungligen postat av
Mr_wiseguy
Det är åklagaren som ska försöka att få GM fälld, åtal väcktes idag, gå vidare till HR kan det göra om åklagaren eller E.G med advokat väljer att överklaga, det handlar inte om att tingsrätten inte skulle "fixa det"
Men absolut, här kan vi definitivt gå händelserna i förväg, håller med dig där... Det här kommer han att torska för, garanterat
Jag vet. Jag vet också att åklagaren redan när åtal väcks känner till att det finns en nästa instans och kan göra avvägningar med hänsyn till detta. Därtill kan inte heller en överklagan från försvaret helt gripas ur luften (om den ska tas upp av HR), och kan vanligen i princip, och hypotetiskt, förutsägas av åklagaren redan vid åtal. Man lär göra sådana avvägningar redan när åtalet förbereds och rättegången äger rum.
Jag tror inte i detta fall att GM kommer ha mycket att överklaga över. Eller att HR tycker det är värt att ta upp.
Jag tror HR tycker de har viktigare saker att göra än att grubbla över en slyngels framfart som dubbelmördare.
Jag tror inte det kommer finnas utrymme för några tvivel, och att det är en av anledningarna tilll att saker dröjt som de gjort. De vill lösa det här och nu.
Ingen ska behöva ligga sömnlös över den där figuren i onödan.