2018-02-13, 18:23
Medlem
SU-35s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
US has no evidence of Syrian use of sarin gas, Mattis says

Frågan är varför han inte ljuger om saringasen på samma sätt som han ljuger om (och inte presenterar några bevis för) klorgasen. MSM skiter ju ändå helt i sanningen, så varför inte passa på att köra full ZOG-propaganda när chansen ändå ges.

MEN TUNNBOMBERNA DÅ??

Precis som med Saddam, invaderar Irak, slaktar 1.000.000 civila, förstör landet. 13 år senare går CIA och Tony Blair ut och säger att "vi hade så fel om Saddam och hans påstådda WMD:s".
Citera
2018-02-13, 18:26
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Rätt USA har inget att göra i Syrien,

Men Lavrov har ingen rätt att tala om vad USA gör i ett annat land.
Men nu gör Lavrov och de andra ryssarna det och det är bra. Vi kan ju hoppas att t ex EU riktar samma kritik mot USA, det skulle få större effekt.
Men ajdå, många av EU:s medlemsländer har ju också militär i Syrien och i andra länder.
Enligt ditt resonemang blir det nog få kvar som har rätt att kritisera andra. Lite moment 22 där alltså.
Citera
2018-02-13, 18:47
Medlem
SU-35s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimpsky666
Är du mentalt invalid?

FN, HRW och Amnesty är inte västerländska informationskanaler. Du, Humanlife och stridsflygplanet med mera kan ju besvara frågeställningarna givna i föregående inlägg. Ni kan ju vara ärliga med att ni sympatiserar med en diktatur och fullständigt struntar i mänskliga rättigheter och internationell lag. I synnerhet Humanlife som konstant gråter om amerikansk närvaro i Syrien på grund av dess illegalitet men som försvarar en regim som använder sig av urskillningslöst krigsmedel. Antingen respekterar du internationell lagstiftning eller så gör du det inte.

Erat jävla narrativ om att alla illdåd som Assadregimen anklagas för skulle vara västerländsk propaganda är vedertaget jävla trams!
Ingen aktör i Syriska inbördeskriget får sitt perspektiv legitimerat om man läser information framtagen av organisationerna nämnda ovan. Inget av deras rapportering spelar någon part i händerna och deras reportage överensstämmer inte med någons aktörs offentliga narrativ.

Bara var ärliga om att ni tycker att "stabilitet" och kampen mot "sionism" överträder någon omtanke om mänskliga rättigheter eller respekt för internationell lagstiftning.

Först av allt, stoppa inte ord i munnen på mig och de andra användarna som du precis nämnde i samma mening. Det finns fortfarande tvivel inom vissa oberoende parter inom FN vad gäller Assads påstådda saringasattacker, så att han är Mr. Gas himself är inte 100% sanning vid det här laget. Det har hittats kemlabb både hos IS och de olika "rebellernas" hideouts, kan alltså lika gärna varit IS och "rebellerna" som varit skyldiga och anklagat Assad istället. Ett sådant försök gjordes alldeles nyligen när Turkiska FSA försökte anklaga kurderna för att ha gasat ihjäl ett tiotal av deras kamrater. Detta visar att "rebellerna" har förmågan att sprida sådana allvarliga lögner för att förstöra fiendens rykte. Ingen valde att lyssna på "rebellerna heller, då kurderna är Västs nu enda allierade i landet, tänk på Assad nu i och med detta och gör matten så ser du vad jag syftar på.

Nummer två. Jag är och kommer aldrig vara emot människans olika rättigheter. Det jag anser är bara att informationen mot Assad måste tas med en nypa salt, som allt annat när det kommer till detta skitkrig. Desinformation sprids hit och dit, eftersom Väst är starkt influerat av USA så kan man inte se på MSM som helt objektiv källa. USA har gjort så mycket ont i den regionen så att det helt enkelt inte går att lyssna till dess pipa längre. Nu när USA dragit sig ur FN som största budgetpartner eller vad man ska kalla det, så går det att lita mer på denna organisation än vad man kunde förut, då USA inte längre har samma influenser på samfundet som förut, efter det att man enhetligt sa ifrån vad gäller Jerusalem.

Kurderna, som får stöd av USA och gynnar dess intressen i MÖ har kanske också har begått brott som vi inte känner till, tack vare USA:s fortfarande stora influenser inte bara i regionen, utan också i världen. Vi minns till exempel hur bra och änglalika FSA var enligt USA och MSM när man pumpade dessa fulla med vapen, men som nu har kommit ut som Jihadister med halshuggsfetisch, när det inte längre gick att mörklägga FSA:s sanna ansikte.

Så fram tills dess att man har stensäkra bevis på att Assad är en krigsförbrytare, eller att kurderna är den sanna goda ängeln i MÖ, eller vad som helst som talar emot min världsbild, så är jag Assadstödjare, ja!
Citera
2018-02-13, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
House Foreign Affairs Committee hade hearing om Syrien for nagra dagar sedan:

Syria: Which Way Forward?

https://foreignaffairs.house.gov/hearing/subcommittee-hearing-syria-way-forward/

Tack för det! Du bidrar till tråden jämfört med salafistgänget som endast postat invektiv.
Mkt intressant debatt som beskriver kompliciteten i konflikten.
Ambassadör Ford är riktigt påläst och har en del spännande förslag. Ett var att flytta us boots till Golan för att förhindra konfrontation mellan IRGC och IDF.
Vad Charles Lister gör där är dock en gåta.
Citera
2018-02-13, 19:23
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Men nu gör Lavrov och de andra ryssarna det och det är bra. Vi kan ju hoppas att t ex EU riktar samma kritik mot USA, det skulle få större effekt.
Men ajdå, många av EU:s medlemsländer har ju också militär i Syrien och i andra länder.
Enligt ditt resonemang blir det nog få kvar som har rätt att kritisera andra. Lite moment 22 där alltså.

Diktaturmedia, bla, bla, bla. Våra fria medier kallar inte det för ockupation, alltså är det inte ockupation eller olagligt.
Citera
2018-02-13, 19:36
Medlem
arbetets avatar
Nu är 600 ryssar döda efter USAF:s attack. (Twittraren är nog en kändis här i tråden):

Julian Röpcke‏
@JulianRoepcke

Citat:
#News
Pro-Russian fighter after visiting injured Russians from #US air strike last week in #DeirEzzor: "The figure of 600 (killed Russian citizens) is no myth."
#Syria

https://twitter.com/JulianRoepcke/status/963442575502905344

För dem som inte känner Julian Röpcke så är han reporter på Bild och stöder öppet al-Nusra och ibland även Daesh. Han är också en patologisk ryssofob. Det är lite märkligt att en ansedd tidning som Bild låter honom hållas faktiskt med tanke på hans Twitterutbrott ibland. Lite inlägg i debatten om propagandan och trovärdigheten i väst-MSM.
Citera
2018-02-13, 19:37
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Mer an 200 doda i attacken forra veckan, mest ryssar:

U.S. Strikes Killed Scores of Russian Fighters in Syria, Sources Say

"More than 200 mercenaries, mostly Russians fighting on behalf of Syrian leader Bashar al-Assad, died in a failed attack on a base and refinery held by U.S. and U.S.-backed forces in the oil-rich Deir Ezzor region, two of the Russians said. The U.S. official put the death toll at about 100, with 200 to 300 injured."

https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-02-13/u-s-strikes-said-to-kill-scores-of-russian-fighters-in-syria

Ryska legoknektar som mördat ukrainare i Donbass slaktade efter Kremls blunder.

https://www.unian.net/world/2393776-massovoe-unichtojenie-rossiyskih-naemnikov-v-sirii-opublikovano-video-aviaudara-ssha.html

USA frågar Ryssland: har ni soldater där borta? Ryssland: Njet njet. USA: OK..
BOOM.
Citera
2018-02-13, 19:45
Medlem
Tillssons avatar
Tittade som vanligt på Kulturnyheterna på SVT1 idag kl. 18:10. Ett inslag kom om att 2015 gav Gävle fristad år Issa Touma från Aleppo och att nu är hans fristad snart förbi. Förväntat snyftreportage - men icke!

Ur intervjun:

I programmet intervjuas konstchefen i Umeå som pratar lite om hur viktigt det varit med Toumas presentationer av hans verk etc.

Konstnären själv: Issa Touma, inernationellt prisad, säger själv att han, i sin konst lyft fram annat än det som rapporterats i svensk nyhetsrapportering. Han räknar nu med att kunna flytta tillbaka till sin gamla hemstad och han har redan varit på plats i sitt gamla hus i Aleppo.

Citat:
Issa Touma: Vi är tio grannar och åtta har redan kommit tillbaka till sina lägenheter. Det verkar som media inte vill höra lyckliga historier. De vill bara höra historier när vi dödar varandra och det gillar jag inte alls.

Analys: Bra att SVT på något sätt tar in en något förändrad syn på verkligheten trots att de har reprortrar som ex. Cecilia Uddèn.

Källa: https://www.svtplay.se/video/16935642/kulturnyheterna/kulturnyheterna-13-feb-18-13-1?start=auto - vid ca 08:30
Senast redigerad av Tillsson 2018-02-13 kl. 20:29.
Citera
2018-02-13, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife

Ryssland har soldater 3-4 länder olagligt därför har man ingen rätt att kritisera USA.

Syrien däremot har all rätt.
Citera
2018-02-13, 20:15
Medlem
SU-35s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nu är 600 ryssar döda efter USAF:s attack. (Twittraren är nog en kändis här i tråden):

Julian Röpcke‏
@JulianRoepcke

https://twitter.com/JulianRoepcke/status/963442575502905344

För dem som inte känner Julian Röpcke så är han reporter på Bild och stöder öppet al-Nusra och ibland även Daesh. Han är också en patologisk ryssofob. Det är lite märkligt att en ansedd tidning som Bild låter honom hållas faktiskt med tanke på hans Twitterutbrott ibland. Lite inlägg i debatten om propagandan och trovärdigheten i väst-MSM.

uppenbar propaganda, siffran är bara för astronomisk!
Citera
2018-02-13, 20:32
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SU-35
Först av allt, stoppa inte ord i munnen på mig och de andra användarna som du precis nämnde i samma mening. Det finns fortfarande tvivel inom vissa oberoende parter inom FN vad gäller Assads påstådda saringasattacker, så att han är Mr. Gas himself är inte 100% sanning vid det här laget. Det har hittats kemlabb både hos IS och de olika "rebellernas" hideouts, kan alltså lika gärna varit IS och "rebellerna" som varit skyldiga och anklagat Assad istället. Ett sådant försök gjordes alldeles nyligen när Turkiska FSA försökte anklaga kurderna för att ha gasat ihjäl ett tiotal av deras kamrater. Detta visar att "rebellerna" har förmågan att sprida sådana allvarliga lögner för att förstöra fiendens rykte. Ingen valde att lyssna på "rebellerna heller, då kurderna är Västs nu enda allierade i landet, tänk på Assad nu i och med detta och gör matten så ser du vad jag syftar på.

Nummer två. Jag är och kommer aldrig vara emot människans olika rättigheter. Det jag anser är bara att informationen mot Assad måste tas med en nypa salt, som allt annat när det kommer till detta skitkrig. Desinformation sprids hit och dit, eftersom Väst är starkt influerat av USA så kan man inte se på MSM som helt objektiv källa. USA har gjort så mycket ont i den regionen så att det helt enkelt inte går att lyssna till dess pipa längre. Nu när USA dragit sig ur FN som största budgetpartner eller vad man ska kalla det, så går det att lita mer på denna organisation än vad man kunde förut, då USA inte längre har samma influenser på samfundet som förut, efter det att man enhetligt sa ifrån vad gäller Jerusalem.

Kurderna, som får stöd av USA och gynnar dess intressen i MÖ har kanske också har begått brott som vi inte känner till, tack vare USA:s fortfarande stora influenser inte bara i regionen, utan också i världen. Vi minns till exempel hur bra och änglalika FSA var enligt USA och MSM när man pumpade dessa fulla med vapen, men som nu har kommit ut som Jihadister med halshuggsfetisch, när det inte längre gick att mörklägga FSA:s sanna ansikte.

Så fram tills dess att man har stensäkra bevis på att Assad är en krigsförbrytare, eller att kurderna är den sanna goda ängeln i MÖ, eller vad som helst som talar emot min världsbild, så är jag Assadstödjare, ja!

Det är ett faktum att han är en krigsförbrytare. Jag accepterar föreställningen om att han skulle vara en nödvändig ondska i relation till att han är den primära aktören i vägen för etablerandet av ett kalifat i Syrien. Det jag stör mig på är förnekande om att anklagelser mot honom skulle vara helt utan substans.

När det gäller kemiska attacker så är jag neutral och villig att acceptera rebellernas skuld om trovärdigt bevis presenteras. För nuvarande vet man inte, i Ghouta 2013 har inte skuld fastslagits. Jag begränsar mig till krigsförbrytelserna bortom just användandet av kemiska vapen där trovärdiga källor verifierad dessa anklagelsers sanning.

Om man använder tunnbomber som medel i strid är man krigsförbrytare, bara för att nämna det då du inte förnekade det i tidigare inlägg. Omständigheterna kring varför de användes är irrelevant när det gäller internationell humanitär lag.

Desinformation kommer bara från västerländskt håll? undrar vilka källor du använder där Assad inte anses vara ansvarig för krigsbrott över huvud taget. Säkert en opartisk källa?

Amnesty, HRW och FN är inte väst! Ingen parts narrativ bekräftas när du läser deras rapporter. FN fördömde Israel under gaza-krigen, HRW skyddade Hezbollah från anklagelser från väst om mänskliga sköldar och fördömde Irakkriget samt ansåg att Bush-administrationen borde bli utredda för krigsförbrytelser. (Riktigt bra "västerländska" klienter med andra ord.)

RT, almasdar och Presstv är opartiska källor som inte har något intresse av att beskriva syriska inbördeskriget på ett sätt som inte överensstämmer med nuvarande fakta?

man vet ingenting enligt din princip, i synnerhet då man kan spekulera om hur vida FN hrw etc. beskriver sanningen.
Citera
2018-02-13, 20:36
Medlem
Video: Question on reports that over 200 Russian mercenaries were killed in Syria. Dir. Pompeo: "From an intel perspective, we have seen in multiple instances, foreign forces using mercenaries in battles that will begin to approach U.S." Other remarks will be made in closed session.

https://twitter.com/JakeGodin/status/963452702788345856
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in