Citat:
Ursprungligen postat av
chimpsky666
Är du mentalt invalid?
FN, HRW och Amnesty är inte västerländska informationskanaler. Du, Humanlife och stridsflygplanet med mera kan ju besvara frågeställningarna givna i föregående inlägg. Ni kan ju vara ärliga med att ni sympatiserar med en diktatur och fullständigt struntar i mänskliga rättigheter och internationell lag. I synnerhet Humanlife som konstant gråter om amerikansk närvaro i Syrien på grund av dess illegalitet men som försvarar en regim som använder sig av urskillningslöst krigsmedel. Antingen respekterar du internationell lagstiftning eller så gör du det inte.
Erat jävla narrativ om att alla illdåd som Assadregimen anklagas för skulle vara västerländsk propaganda är vedertaget jävla trams!
Ingen aktör i Syriska inbördeskriget får sitt perspektiv legitimerat om man läser information framtagen av organisationerna nämnda ovan. Inget av deras rapportering spelar någon part i händerna och deras reportage överensstämmer inte med någons aktörs offentliga narrativ.
Bara var ärliga om att ni tycker att "stabilitet" och kampen mot "sionism" överträder någon omtanke om mänskliga rättigheter eller respekt för internationell lagstiftning.
Först av allt, stoppa inte ord i munnen på mig och de andra användarna som du precis nämnde i samma mening. Det finns fortfarande tvivel inom vissa oberoende parter inom FN vad gäller Assads påstådda saringasattacker, så att han är Mr. Gas himself är inte 100% sanning vid det här laget. Det har hittats kemlabb både hos IS och de olika "rebellernas" hideouts, kan alltså lika gärna varit IS och "rebellerna" som varit skyldiga och anklagat Assad istället. Ett sådant försök gjordes alldeles nyligen när Turkiska FSA försökte anklaga kurderna för att ha gasat ihjäl ett tiotal av deras kamrater. Detta visar att "rebellerna" har förmågan att sprida sådana allvarliga lögner för att förstöra fiendens rykte. Ingen valde att lyssna på "rebellerna heller, då kurderna är Västs nu enda allierade i landet, tänk på Assad nu i och med detta och gör matten så ser du vad jag syftar på.
Nummer två. Jag är och kommer aldrig vara emot människans olika rättigheter. Det jag anser är bara att informationen mot Assad måste tas med en nypa salt, som allt annat när det kommer till detta skitkrig. Desinformation sprids hit och dit, eftersom Väst är starkt influerat av USA så kan man inte se på MSM som helt objektiv källa. USA har gjort så mycket ont i den regionen så att det helt enkelt inte går att lyssna till dess pipa längre. Nu när USA dragit sig ur FN som största budgetpartner eller vad man ska kalla det, så går det att lita mer på denna organisation än vad man kunde förut, då USA inte längre har samma influenser på samfundet som förut, efter det att man enhetligt sa ifrån vad gäller Jerusalem.
Kurderna, som får stöd av USA och gynnar dess intressen i MÖ har kanske också har begått brott som vi inte känner till, tack vare USA:s fortfarande stora influenser inte bara i regionen, utan också i världen. Vi minns till exempel hur bra och änglalika FSA var enligt USA och MSM när man pumpade dessa fulla med vapen, men som nu har kommit ut som Jihadister med halshuggsfetisch, när det inte längre gick att mörklägga FSA:s sanna ansikte.
Så fram tills dess att man har stensäkra bevis på att Assad är en krigsförbrytare, eller att kurderna är den sanna goda ängeln i MÖ, eller vad som helst som talar emot min världsbild, så är jag Assadstödjare, ja!