• 1
  • 2
2018-02-13, 15:10
Medlem
löls avatar
Någon som har erfarenhet av detta?
Varför vill du vara öppen relation?

Är det sexet som tar över drivkraften? Rädslan att gå miste om någon/något bättre?

Berätt gärna
Citera
2018-02-13, 15:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Någon som har erfarenhet av detta?
Varför vill du vara öppen relation?

Är det sexet som tar över drivkraften? Rädslan att gå miste om någon/något bättre?

Berätt gärna

Samma anledning som att man inte äter samma mat varje dag. För oss män som är det makten att erövra och spruta sin DNA i olika kvinnor. Inom djurvärlden hade vi ansetts vara de dominanta, alfahanarna. Inom människosläktet är det vi som erövrar. Vi är alla djur.
Citera
2018-02-13, 15:26
Medlem
Egentligen tror jag det mest handlar om att personerna som lever i ett öppet förhållande inte riktigt hittat rätt partner. Därför håller somliga dörrarna öppna för nya relationer. Sedan är ju livet rätt så kort och det kan säkert vara berikande på sitt sätt att utforska olika typer av relationer.
Citera
2018-02-13, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeatherHosen
Samma anledning som att man inte äter samma mat varje dag. För oss män som är det makten att erövra och spruta sin DNA i olika kvinnor. Inom djurvärlden hade vi ansetts vara de dominanta, alfahanarna. Inom människosläktet är det vi som erövrar. Vi är alla djur.

Så, med andra ord så gillar du bara ett öppet förhållande då du själv kan gå ut och sprida din "glädje", men om du inte vart så lyckad på det, hade du tillåtit din tjej göra det?
Citera
2018-02-13, 15:30
Medlem
Patguns avatar
skulle inte religion ha funnits så skulle alla leva i öppna relationer. Något undermedvetet ur religionen sticker oss i ändan med en högaffel så fort vi går utanför samhällets/kyrkans/moskens/synagongs norm vare sig vi kaller oss icke-religiös eller inte. så är det bara.
Citera
2018-02-13, 15:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wr4p
Så, med andra ord så gillar du bara ett öppet förhållande då du själv kan gå ut och sprida din "glädje", men om du inte vart så lyckad på det, hade du tillåtit din tjej göra det?

Män ska spridda sin säd. Kvinnor har inte detta biologiska i sig.
Citera
2018-02-13, 15:34
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Så när andra alfahannar sprutar sin DNA i din kvinna så känner du dig djurisk och dominant? Jag får ju en känsla av att djuriska alfahannar kanske inte alls har så öppna förhållanden.
Citera
2018-02-13, 15:39
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Män ska spridda sin säd. Kvinnor har inte detta biologiska i sig.
Det är möjligt, men likväl finns det massor av kvinnor som lever i öppna förhållanden och ligger runt.
Citera
2018-02-13, 15:43
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patgun
skulle inte religion ha funnits så skulle alla leva i öppna relationer. Något undermedvetet ur religionen sticker oss i ändan med en högaffel så fort vi går utanför samhällets/kyrkans/moskens/synagongs norm vare sig vi kaller oss icke-religiös eller inte. så är det bara.

Jag finner det här du säger extremt intressant. Svenskar sätter sig själva på en sån sjukt hög piedestal och tror sig veta bättre än allt och alla, men sanningen till att vi har parförhållanden är ju till stor del socialt betingad. Vi har blivit "hjärntvättade" i så många generationer att vi tar för givet att parförhållanden är det enda rätta, något som självklart inte är sant.

Nu ska det tilläggas att jag personligen föredrar att ha en partner och trivs bra med det, men jag intalar mig inte att det skulle vara det enda rätta på något vis. Andra människor har andra idéer om sina relationer och det är ingenting konstigt med det, men tro på fan att Svensson skulle rycka på ögonbrynen om deras 25-åriga dotter plötsligt skulle börja leva i ett öppet förhållande.
Citera
2018-02-13, 15:44
Medlem
ReiseReises avatar
Man upptäcker ganska snabbt att sex känns relativt meningslöst och ouppfyllt när det inte är någon man älskar. Självklart känner man enorma lockelser under livets gång, och det är alltid skönt när man får till det då, men i det stora hela så blir sex enorm mycket bättre när det är med någon du verkligen vill vara med.
Citera
2018-02-13, 17:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Så när andra alfahannar sprutar sin DNA i din kvinna så känner du dig djurisk och dominant? Jag får ju en känsla av att djuriska alfahannar kanske inte alls har så öppna förhållanden.

Då har jag buksvågrar och hon är en kk och jag investerar därefter gällande kvinnan medans jag hittar en fruktig kvinna som inte behöver bekräftelse av sin fertilitet genom att få diverse säd såd i sig.
Citera
2018-02-13, 17:19
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Skadat gods. De använder sex för att försäkra sig att de vid behov kan få någon att så sin säd och de bli gravida innan de blir infertila.
De tycker förmodligen att du är skadat gods, och så länge du inte kan underbygga påståendet är det inte mycket mer än just din privata lilla åsikt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in