Citat:
Ursprungligen postat av
Patgun
skulle inte religion ha funnits så skulle alla leva i öppna relationer. Något undermedvetet ur religionen sticker oss i ändan med en högaffel så fort vi går utanför samhällets/kyrkans/moskens/synagongs norm vare sig vi kaller oss icke-religiös eller inte. så är det bara.
Jag finner det här du säger extremt intressant. Svenskar sätter sig själva på en sån sjukt hög piedestal och tror sig veta bättre än allt och alla, men sanningen till att vi har parförhållanden är ju till stor del socialt betingad. Vi har blivit "hjärntvättade" i så många generationer att vi tar för givet att parförhållanden är det enda rätta, något som självklart inte är sant.
Nu ska det tilläggas att jag personligen föredrar att ha en partner och trivs bra med det, men jag intalar mig inte att det skulle vara det enda rätta på något vis. Andra människor har andra idéer om sina relationer och det är ingenting konstigt med det, men tro på fan att Svensson skulle rycka på ögonbrynen om deras 25-åriga dotter plötsligt skulle börja leva i ett öppet förhållande.