2018-02-13, 11:14
Medlem
arbetets avatar
Yeah, right! But first...let's talk about Deir ez Zor...

‘Send reinforcements!’: Kurdish commander urges Damascus to help defend Afrin

Citat:
It’s been almost a month since the start of a Turkish military operation against Kurdish militia in northern Syria.

The Syrian army should take the main responsibility for the defense of Afrin against a Turkish invasion, the commander of the Syrian Kurdish YPG militia Sipan Hemo told Al-Mayadeen TV on Monday.

https://www.almasdarnews.com/article/send-reinforcements-kurdish-commander-urges-damascus-help-defend-afrin/
Citera
2018-02-13, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Den israeliska ledningen har ju flippat ur totalt. De påstår att Iran har attackerat dem. Men det var ju en drönare på spaning över Golan, de spanade på IS!
En statsledning spårar ur på grund av en drönare. Och det betyder ju att de beskyddar IS-arna i området.

Det gick inte kopiera något från artikeln nedan. Lieberman säger att nu är det inte tid att skälla, det är dags att bitas och att bita hårt.

https://www.haaretz.com/israel-news/israeli-defense-chief-on-syria-it-s-not-the-time-to-bark-but-to-bite-1.5811573

Drönaren blev nedskjuten över Beit Shean.
Finns inga daesh på israeliskt territorium.

Frågan är vilket budskap IRGC vill skicka?
En klar provokation med givet svar från IDF.

Enligt Elijah :

“The Syrian command and its allies have decided to impose a new rule of engagement on Israel: for every violation of Syria’s airspace, Damascus will fire dozens of missiles above the Israeli inhabited areas along the Golan Heights. The intention is not to hit a specific target but to make sure no Israeli on the borders and within range of the fired missiles will live in peace. They will be in the shelter, and this will happen every time the Israeli air force violates Syrian sovereignty”, according to the well informed sources.

In fact, two days ago, when Syria downed the Israeli F-16, Damascus started this rule of engagement by firing 25 missiles above the Golan Heights and over Israeli territory, forcing the closure of Ben Gurion airport for several hours. The siren sounded loud and clear in the entire area, ordering civilians to reach the closest shelter.

https://ejmagnier.com/2018/02/11/when-red-lines-are-crossed-in-syria-expect-israel-to-be-shaken/
Citera
2018-02-13, 11:39
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Drönaren blev nedskjuten över Beit Shean.
Finns inga daesh på israeliskt territorium.

Frågan är vilket budskap IRGC vill skicka?
En klar provokation med givet svar från IDF.

Enligt Elijah :

“The Syrian command and its allies have decided to impose a new rule of engagement on Israel: for every violation of Syria’s airspace, Damascus will fire dozens of missiles above the Israeli inhabited areas along the Golan Heights. The intention is not to hit a specific target but to make sure no Israeli on the borders and within range of the fired missiles will live in peace. They will be in the shelter, and this will happen every time the Israeli air force violates Syrian sovereignty”, according to the well informed sources.

In fact, two days ago, when Syria downed the Israeli F-16, Damascus started this rule of engagement by firing 25 missiles above the Golan Heights and over Israeli territory, forcing the closure of Ben Gurion airport for several hours. The siren sounded loud and clear in the entire area, ordering civilians to reach the closest shelter.

https://ejmagnier.com/2018/02/11/when-red-lines-are-crossed-in-syria-expect-israel-to-be-shaken/
IS håller till vid Golan på syrisk mark. Vad tror du att den iranska drönaren spanade på?
Citera
2018-02-13, 11:39
Medlem
Läs Yisraleiska tidningar som skriver:

* Putin's phone call to Netanayhu put end to Israeli strikes in Syria

* As Syria and Iran threatens Israel, America signals its ally is on its own

https://www.haaretz.com/
Citera
2018-02-13, 11:48
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Tyvärr har jag ingen stående prenumeration på the Guardian så det är lite svårt att greppa det du svamlar om.

Är du mentalt invalid?

FN, HRW och Amnesty är inte västerländska informationskanaler. Du, Humanlife och stridsflygplanet med mera kan ju besvara frågeställningarna givna i föregående inlägg. Ni kan ju vara ärliga med att ni sympatiserar med en diktatur och fullständigt struntar i mänskliga rättigheter och internationell lag. I synnerhet Humanlife som konstant gråter om amerikansk närvaro i Syrien på grund av dess illegalitet men som försvarar en regim som använder sig av urskillningslöst krigsmedel. Antingen respekterar du internationell lagstiftning eller så gör du det inte.

Erat jävla narrativ om att alla illdåd som Assadregimen anklagas för skulle vara västerländsk propaganda är vedertaget jävla trams!
Ingen aktör i Syriska inbördeskriget får sitt perspektiv legitimerat om man läser information framtagen av organisationerna nämnda ovan. Inget av deras rapportering spelar någon part i händerna och deras reportage överensstämmer inte med någons aktörs offentliga narrativ.

Bara var ärliga om att ni tycker att "stabilitet" och kampen mot "sionism" överträder någon omtanke om mänskliga rättigheter eller respekt för internationell lagstiftning.
Citera
2018-02-13, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
IS håller till vid Golan på syrisk mark. Vad tror du att den iranska drönaren spanade på?

Precis, Khalid Ibn Al Walid Army håller till på syrisk mark, intill Golan.
Drönaren befann sig på Israelisk mark.
Titta på kartan för guds skull.
Citera
2018-02-13, 12:22
Medlem
E.Merckxs avatar
House Foreign Affairs Committee hade hearing om Syrien for nagra dagar sedan:

Syria: Which Way Forward?

https://foreignaffairs.house.gov/hearing/subcommittee-hearing-syria-way-forward/
Citera
2018-02-13, 12:39
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadsOn
Läs Yisraleiska tidningar som skriver:

* Putin's phone call to Netanayhu put end to Israeli strikes in Syria

* As Syria and Iran threatens Israel, America signals its ally is on its own

https://www.haaretz.com/

Det är bra att Putin får dem att ta sitt förnuft till fånga. Utplacering av S-400 luftvärn hjälper säkert till på traven.
Citera
2018-02-13, 12:40
Medlem
USA dödade 300 kurder och det är självklart inget misstag. USA gav vapen till kurderna i hopp om att skapa konflikt med SAA men nu har ju en del kurder ist. allierat sig med SAA mot turkarna. Då bombar USA dem eftersom kurderna inte var duktiga hundar åt dem.

Kurder lär sig aldrig, det finns en gräns till hur dum man får vara.
Citera
2018-02-13, 12:40
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimpsky666
Är du mentalt invalid?

FN, HRW och Amnesty är inte västerländska informationskanaler. Du, Humanlife och stridsflygplanet med mera kan ju besvara frågeställningarna givna i föregående inlägg. Ni kan ju vara ärliga med att ni sympatiserar med en diktatur och fullständigt struntar i mänskliga rättigheter och internationell lag. I synnerhet Humanlife som konstant gråter om amerikansk närvaro i Syrien på grund av dess illegalitet men som försvarar en regim som använder sig av urskillningslöst krigsmedel. Antingen respekterar du internationell lagstiftning eller så gör du det inte.

Erat jävla narrativ om att alla illdåd som Assadregimen anklagas för skulle vara västerländsk propaganda är vedertaget jävla trams!
Ingen aktör i Syriska inbördeskriget får sitt perspektiv legitimerat om man läser information framtagen av organisationerna nämnda ovan. Inget av deras rapportering spelar någon part i händerna och deras reportage överensstämmer inte med någons aktörs offentliga narrativ.

Bara var ärliga om att ni tycker att "stabilitet" och kampen mot "sionism" överträder någon omtanke om mänskliga rättigheter eller respekt för internationell lagstiftning.
Så här: jag har ägnat de sista åren till att fördjupa mig i MÖ och i Syrienkonflikten i synnerhet. Jag är den första att säga att krig och hemskheter borde förbjudas. Jag kan också medge att regeringen Assad begått ibland tråkiga misstag. Men eftersom jag är så pass insatt så är jag är ärligt och uppriktigt trött på alla som framhåller att "oppositionen" och "rebellerna" ens för en sekund är värda att försvara. Jag ser också ganska klart varför all denna propaganda sprids från annars legitima organisationer och jag förstår hur det kan komma sig. Min egentliga utbildning är inom kognition så jag är medveten om att folk kan se två helt olika filmer på samma duk samtidigt. Men det gör inte den ena uppfattningen sannare för det. Så länge Bashar Assad krigar mot jihadister och takfiris så står jag på hans sida i denna kamp. Det borde varje anständig människa göra. Sedan om jag skulle ställa mig bakom hans politik, det är en helt annan fråga och där har jag en hel del synpunkter. Du kan själv gå tillbaka några inlägg där jag har redovisat en del av de misstag jag tycker han har gjort.

Och på tal om auktoriserade källor så har du här lite omdömen om en i branschen, Eliot Higgins på Bellingcat. Jag antar att det har funnits en hel del informationsutbyte mellan honom och de organisationer som du nämner:

https://thetruthspeaker.co/2016/02/28/eliot-higgins-of-bellingcat-who-is-he-everything-you-need-to-know/
Citera
2018-02-13, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Yeah, right! But first...let's talk about Deir ez Zor...

‘Send reinforcements!’: Kurdish commander urges Damascus to help defend Afrin

https://www.almasdarnews.com/article/send-reinforcements-kurdish-commander-urges-damascus-help-defend-afrin/
Du tror på allvar att kurder attackerade SAA och sen ber SAA om hjälp? Du är en av ordbajsarna i tråden som går på räls. Twitter är din källa till sanningen.
Citera
2018-02-13, 13:00
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tfalken
Du tror på allvar att kurder attackerade SAA och sen ber SAA om hjälp? Du är en av ordbajsarna i tråden som går på räls. Twitter är din källa till sanningen.
Men nu kryper ju PKKYDFSDF... i Afrin till korset och ber pappa Bashar om hjälp. Menar du att man ljuger när man rapporterar om det? Och vad jag vet så är det samma kurder där som i Deir ez Zor. Jag tror som sagt att oljekällorna ska ligga på bordet först om det ska bli någon hjälp från Damaskus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in