Citat:
Jag gissar att du övertolkar spaningsledningens uttalande. När intervjun gjordes i Veckans Brott så hade det ju inte gått mer än några dagar sedan DNA-träffen, så jag tror inte de hade kunnat få så stor inblick i L:s tankar vid det laget (om man ens har det nu).
Så här sade Arvidsson i Veckans Brott:
Detta sägs efter att reportern frågat om orsakssamband mellan topsningen och dödsfallet. Jag läser Arvidsssons uttalande som lite av ett försvar och att han mest bara vill säga att polisen inte är ansvarig för mannens handlingar inklusive självmordet, utan mannen ifråga själv (och det är väl svårt att invända mot).
Jag tror inte man skall tolka uttalandet djupare än så. Men det är förstås en gissning det med.
Så här sade Arvidsson i Veckans Brott:
Detta sägs efter att reportern frågat om orsakssamband mellan topsningen och dödsfallet. Jag läser Arvidsssons uttalande som lite av ett försvar och att han mest bara vill säga att polisen inte är ansvarig för mannens handlingar inklusive självmordet, utan mannen ifråga själv (och det är väl svårt att invända mot).
Jag tror inte man skall tolka uttalandet djupare än så. Men det är förstås en gissning det med.
Citat:
Detta nedan skrev jag 26 jan.
Denna killen har självklart ballat ur innan, och det känns väl till att han varit där
innan senaste månaderna innan mordet ägde rum dessutom. Inget konstigt hans
kompisar inget märkte. Han var som han brukade och det är att balla ur när han
är själv och inte med andra. Då klarar han ha kontrollen på sin ilska mot allt och
alla.Jag skulle tro det fanns dagar då och då som han inte hade någon kontakt med
någon av vännerna. Kanske inte ens via social media. Jag tror därför han varit i Lassalyckan
innan och uppfört sig allmänt jävla konstigt.Kanske jagat någon i spåret eller skrikt
eller förföljt personer.
Nu vet man att han troligen varit där flera månader kanske över 6 månader.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/0EGryM/mordaren-skramde-folk-i-motionsomradet--timmar-fore-mordet
Kul spåna lite bara.Troligen fel allt.
Denna killen har självklart ballat ur innan, och det känns väl till att han varit där
innan senaste månaderna innan mordet ägde rum dessutom. Inget konstigt hans
kompisar inget märkte. Han var som han brukade och det är att balla ur när han
är själv och inte med andra. Då klarar han ha kontrollen på sin ilska mot allt och
alla.Jag skulle tro det fanns dagar då och då som han inte hade någon kontakt med
någon av vännerna. Kanske inte ens via social media. Jag tror därför han varit i Lassalyckan
innan och uppfört sig allmänt jävla konstigt.Kanske jagat någon i spåret eller skrikt
eller förföljt personer.
Nu vet man att han troligen varit där flera månader kanske över 6 månader.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/0EGryM/mordaren-skramde-folk-i-motionsomradet--timmar-fore-mordet
Kul spåna lite bara.Troligen fel allt.
Här kanske den "motivbild" som polisen pratat om kan anas/skönjas.
Kanske också de "val" LG gjort, dvs att han åkt ur till Lassalyckan för att skrämma folk, inte bara den dagen han mördade Liselott utan kanske upprepade gånger? Detta utan att någon i hans bekantskapskrets haft en aning om vad han haft för tankar eller vad han har haft för sig. Ett dubbelliv.
Men vad får en till synes vanlig person bete sig så här? Kan det vara någon typ av tvångstankar? Drogutlöst beteende? Har han känt behov av att döda, men inte vågat skrida till verket förrän nu?
"– Vi har kunnat belägga att han rört sig där ute hela dagen och det är flera personer som har varit där som han har sprungit mot. Någon har blivit rädd och en annan person har han hoppat på och skrämt. Han har uppträtt konstigt i skogen, säger Göran Arvidsson.
Det ska handla om ett tiotal personer som uppgett för polisen att mannens beteende i skogen varit skrämmande och underligt.
– Det har varit folk som promenerat och som känt obehag när de mötte den här personen och det har handlat om sättet som han uppträdde.
– Hur han dök upp, kom ut ur skogen, framför och bakom dem. Det har handlat om hans sätt att gå och att de inte tyckt att han passat in där, säger Arvidsson.
Kan ha besökt området flera gånger
Samtidigt misstänker polisen att det inte är första gången som mannen i 20-årsåldern besökt motionsområdet. De tror att han kan ha rört sig där hela hösten."
Mördaren skrämde folk i motionsområdet – timmar före mordet
Skönt trots allt att man fick en DNA träff.
Kommer vi få veta mer än detta?