2018-02-12, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryhardereminem
Tre nya inlägg från Q idag som berör flygkrascher:

Q !UW.yye1fxo ID: d5f1d4
337245
Do people believe all recent resignations, plane crashes, plane re_routes, EMS/EBS activations, blackouts, etc are simply a coincidence?
Why

Någon som har passagerarlista på det ryska planet som kraschade?
Ebm/ems har jag missat. Vad säger q att det handlar om?
Citera
2018-02-12, 09:38
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashigqwe
Man behöver inte tro på Q men man behöver inte dissa allt han skrivit. Ni är inte objektiva.

När hände det senast att på ca ett år sparkades eller avgick så många höga poster som ; Comey, john brennan, mcCabe, strzok, page, ohr, brand plus en hel del fler.. hur förklarar ni tvivlare detta?
Det händer att folk byter jobb när de får ny chef. Betänk att Obama suttit i 8 år och fyllt platser med personer han haft förtroende för. Det är inte personer som förstår eller uppskattar Trump, eller vice verca. Det är alltså naturligt att många säger upp sig nu.

Vad tror du det handlar om?
Senast redigerad av Japhy 2018-02-12 kl. 10:01.
Citera
2018-02-12, 09:52
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daudodidi
Så detta är någon slags uppföljning på den misslyckade Pizzagate-konspirationen? Pizzagate, attempt #2?

Någon som vill sammanfatta? Gärna på under 200 ord, så slipper vi allt för mycket svammel

trumpheads trodde trump skulle rensa bort deep state (lol), blev besvikna, tröstrunkar på 4chan och liknande forum

meanwhile in syria: https://www.buzzfeed.com/johnhudson/tillerson-calls-for-indefinite-us-military-presence-in
https://www.defensenews.com/global/mideast-africa/2018/01/15/russia-and-us-engage-in-military-base-race-in-syria
Citera
2018-02-12, 10:11
Medlem
Vadaadaas avatar
Låt oss anta att Q verkligen är en insider.
Låt oss även anta att Q vill rensa ut deep state.

Om Q är en insider borde Q rimligtvis vara 'utbildad' och väl insatt i det politiska spelet och därmed ha ett visst hum om detta fungerar rent strategiskt.
Personen borde således åtminstone ha läst The Prince och diverse andra grundläggande böcker i denna genre.

Då borde denna person känna till några av de mest grundläggande postulat inom strategiska överväganden.

Informationsövertag är (med få kända undantag) 'nästan' alltid att föredra. (Ett känt undantag är "the Mossadegh constrain")

Om det hade funnits en plan om att rensa ut deep state är nu överraskningsmomentet helt borta, vilket gör det betydligt svårare att komma vinnande ur.

(Jag skulle lätt lägga ut texten här, men jag inbillar mig att ovanstående räcker för att driva min tes)

Q's agerandet verkar således kontraproduktivt mot det förmodade målet.

Slutsatsen borde alltså vara att antingen är en glad foliehatt med vackra drömmar eller så finns det ett för mig outgrundligt motiv att göra planen allmänt känd, då det saknas teoretiskt stöd för Q's agerande om denne verkligen vill rensa ut deep state.

I call BS…
Citera
2018-02-12, 10:40
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadaadaa

Om Q är en insider borde Q rimligtvis vara 'utbildad' och väl insatt i det politiska spelet och därmed ha ett visst hum om detta fungerar rent strategiskt.
Personen borde således åtminstone ha läst The Prince och diverse andra grundläggande böcker i denna genre.

Då borde denna person känna till några av de mest grundläggande postulat inom strategiska överväganden.

Informationsövertag är (med få kända undantag) 'nästan' alltid att föredra. (Ett känt undantag är "the Mossadegh constrain")

Om det hade funnits en plan om att rensa ut deep state är nu överraskningsmomentet helt borta, vilket gör det betydligt svårare att komma vinnande ur.

(Jag skulle lätt lägga ut texten här, men jag inbillar mig att ovanstående räcker för att driva min tes)

Slutsatsen borde alltså vara att antingen är en glad foliehatt med vackra drömmar eller så finns det ett för mig outgrundligt motiv att göra planen allmänt känd, då det saknas teoretiskt stöd för Q's agerande om denne verkligen vill rensa ut deep state.

I call BS…

Skälet som anhängarna anger för att Q "informerar" allmänheten är exakt samma som brukar användas i UFO-forum - det skulle bli KAOS om man inte försiktigt försiktigt stegvis sakta uderer lång tid förberedde allmänheten på den oerhörda chock ett "disclosure" skulle innebära.
Vi människor (utom anhängarna själva förstås) är inte redo att ta emot all denna omvälvande information på en gång utan skulle omedelbart ge oss ut på gatorna och i stort sett rasera hela infrastrukturen.. eller nåt..
Citera
2018-02-12, 10:45
Medlem
Citat:

Exakt!

Om Q är verklig så kan jag garantera att "deep state" följer Q väldigt noga och kan planera sina handlingar baserat på vad Q säger.

Många här hävdar att det Q säger är korrekt så vi kan utesluta att Q sprider falsk information för att förvilla fienden.

Q sade väldigt nyligen att de är mycket försiktiga för att skydda befolkningen. Att ge fienden en massa information om hur det går i kampen mot fienden verkar då otroligt riskabelt och går helt emot vad Q nyligen sagt.
Citera
2018-02-12, 11:10
Medlem
Smerchs avatar
Det kan nog finnas undantag till vad en loser för 700 år sedan gav för råd till den tidens ledare? Men om vi följer dina antaganden så går det ändå att se Machiavelli i utförandet.

Är det du som har tillgång till all information i informationssamhället kanske du inte tappar ditt informationsövertag av sådana poster, och det borde gå snabbt att föreställa sig potentiella fördelar med att inte sköta det helt dolt.

Citat:

I call BS…
Citera
2018-02-12, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spauu
Exakt!

Om Q är verklig så kan jag garantera att "deep state" följer Q väldigt noga och kan planera sina handlingar baserat på vad Q säger.

Många här hävdar att det Q säger är korrekt så vi kan utesluta att Q sprider falsk information för att förvilla fienden.

Q sade väldigt nyligen att de är mycket försiktiga för att skydda befolkningen. Att ge fienden en massa information om hur det går i kampen mot fienden verkar då otroligt riskabelt och går helt emot vad Q nyligen sagt.

Fast motargumentet här har ju varit att han inte ger ut någon info av värde.
Citera
2018-02-12, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashigqwe
Det som sägs om Trump före, efterr valet och nu är väldigt svårt att sia om det är sant eller inte.
Trump har som skrivits tidigare militären och NSA (adm Rogers) bakom sig. Trump började redan innan valet att spy på media och kallade de fake news. Antar att han visste redan då en hel del om hur de stog till.
Media är kanske det största vapnet man kan ha på sin sida. Det är som att ha bra försvarsadvokat vs dålig. En bra kan vinkla det på rätt sätt likt media kan de vinkla sina stories. Vi blinda och hjörntvättade har lärt oss att ta media som fakta. Allt som skrivs upfattar de flesta som ren sanning.
Varför VI i sverige ogillar Trump till 90%, lika mycket före valet som efter?
Vad är det han gjort egentligen före valet att bli så hatad?
Klumpiga kommentarer, absolut! Hillary har haft de me, med bland annat kallade hon den genomsnittlige Demokrat väljaren som ett ”får” som är lätt att manipulera.

Det där kommentaren från Hillary känner 90% inte till? Varför? Är inte det lite medias uppgift att gräva? Istället hamnar allt från Trump på första sidan och allt vinklas att det ska se ut som värre än det är.

Varför kan inte Trump bara ta de korrumperade journalister och sätta de på något sätt? När jag säger korrumperade menar jag att de har slutat vara objektiva och följer de som gett de pengar, läckt material osv. De har blivit pakt med secret society.

När Q skrivit att de är 5 steg före så menar han i det som de gör just nu. Q gruppen är fortfarande för små för att på kort tid sätta dit alla. Det tar sin tid.

Vissa här bland andra Snaken vill att han förutspår hans nästa steg. Det hade varit dumt att säga till fienden vad man vill göra som nästa drag. Däremot bör ni backa till okt/november där Q faktist förutspår och förklarar. Han skriver Future will prove past. Alla namn han nämnde i november och december, ja dessa har problem nu.
Att förklara att man får ta kvinnor på fittan utan tillåtelse pga. att man är rik var kanske inte så poppis t. ex.
Citera
2018-02-12, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ja, och följarna är onekligen lika furiosiskt försvarande och ovilliga att ens se över sin "uppväckelse" som de brukar vara. Det blir mest en massa glåpord..

Citat:

I call BS…
Precis. Finns ingen anledning att välja trollforum som kanal när det finns bättre vägar. Q kommer aldrig ge något riktigt av substans. Kanske en brödsmula ibland för att hålla spin och true believers igång. Skulle det komma bevis skulle q spela ut sin roll snabbt. Tror det handlar om något helt annat.

Och att trump skulle vara på gemene mans sida? Snälla. Om han vill rensa något så är det för att ersätta det med sitt eget. Hur läser folk in ens en uns av altruism i den personen?
Citera
2018-02-12, 11:40
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:

Men detta handlar inte om att sprida saker som inte är kända av motståndaren, självklart vet HRC mfl om att snaran håller på att dras åt. Idioten Snake är ju den enda som tror att Q måste skriva ut datum för att det ska vara sant när vi andra inser att det är orimligt. Han delger självklart bara saker som INTE riskerar något om det kommer ut.

Det är även självklart att narrativet måste ändras och det är precis det dom gör när dom låter Fox News mfl få förstahandsinformation istället för CNN/MSNBC/CBS. Titta på de två senaste veckorna, CNN var tvåa på pucken varje gång. Dom använder internetanvändare(8ch som sen sprider vidare till Twitter/Reddit) för att ändra narrativet på sociala medier och Fox News, Sara Carter mfl för att ändra narrativet i msm. Skolboksexempel på hur man måste göra för att det ens ska fungera. Att de skulle släppa en datadump med allt vad det innebär är ju att i princip kasta ut dödsdomar på källor och medhjälpare samt att det skulle bli fullständigt KAOS.
Citera
2018-02-12, 11:41
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sazed
Precis. Finns ingen anledning att välja trollforum som kanal när det finns bättre vägar. Q kommer aldrig ge något riktigt av substans. Kanske en brödsmula ibland för att hålla spin och true believers igång. Skulle det komma bevis skulle q spela ut sin roll snabbt. Tror det handlar om något helt annat.

Nämn ett bättre sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in