2018-02-12, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Men VARFÖR skulle föräldrarna vilja ha 2 friska barn hemma. Det verkar ju väldigt jobbigt med lärare som kommer dit osv.
”Tillståndet är mycket svårdiagnostiserat. En varningssignal kan vara ett barn till en förälder med Münchhausen by proxy i undersökning av sjukvårdsperonal ger en oklar symtombild med motsägelsefulla utredningsresultat, att föräldern är överengagerad eller tycks vara allt för sjukvårdskunnig samt ogärna lämnar barnet ensamt. Akuta tecken och symtom på sjukdomen försvinner när föräldern/vårdaren separeras från barnet.[4]”
Stämmer med pianolärarinnans observationer.
Citera
2018-02-12, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Mamma var en väldigt mjuk person. Nu vill jag skriva det här. Båda föräldrarna var hyggliga människor. Och älskade sina barn. Men med facit i handen så vet vi nu att det var nåt el. några som var väldigt sjukt i familjen. Fixa idéer om hemundervisning var säkert bara en av dom sakerna.
Jag tror om nu båda föräldrarna var med på att mörda sina egna barn så blev mamma manipulerad. Många påstår här att hon hade spridd cancer. Om det var så så måste hon ev gått på morfin och därför varit lättare att manipulera.
Tyvärr känner jag inte om det stämmer ; detta med cancern. Men vet, såg själv att hon hade väldigt ont nån gång vi träffades . Jag fick hjälpa henne att resa sig ur stolen

Tack för svaret.
Att man inte kan resa sig ur stolen måste inte vara cancer, kan vara något så banalt som ryggskott.
Ingen har nämnd misshandel tidigare. Eller? Läste att de fall där barn blir mördad i filicide, att de oftast blir misshandlad innan. Men nu är det här familicide - i samförstånd. Så det kan ligga annorlunda till.
Men den där bilden av en kontrollerande, bestämd OH och en mjuk HB - kan det vara så?
Citera
2018-02-12, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Vad menar du, är de lämnat efter sig en webbkamera? Kan man spela in på den?

Beroende på kamera, så finns det vissa som spelar in och sparar på hårddisk (kanske i dator). Det är väl mera en övervakningskamera, men vi vet kanske inte exakt vad det var för slags kamera.

Spekulerade vidare om att OH faktiskt lätt skulle kunnat ha haft en övervakningskamera installerad hemma under längre tid för att övervaka sina sjuka eller delvis friska barn? Full kontroll. Visste flickorna det, så fanns det ingen risk att de på dagarna skulle skvallra om ev. konstigheter i hemmet till sina lärare.

Det stod att kamerainspelningen hittades av någon "upphittare". Gissar att filmen hittas när någon söker igenom OH dator. Jag kan vara på helt fel spår, men teknikens under är enorm.

Tycker verkligen inte om att spekulera om döda människor, men i det här fallet känner jag ingen ångest för det. Jag blir misstänksam när personer utpekas som ofelbara och allt igenom perfekta (den bilden har jag till 99,7 % fått om OH här). Såna personer brukar få sin vilja igenom då det sällan är någon som vågar säga nej. Just dessa personer brukar ha mörka hemligheter i sina hem. Jag har nära släktingar som jag just nu tänker på. De är sååååå trevliga utåt sett. Ingen skulle kunna ana hur de är hemma. Deras barn i två generationer har inte haft en rolig uppväxt och har också utvecklat psykopatbeteende m.m. Och till dem säger man inte nej i onödan. Det blir garanterat hämndaktioner under flera år

Så tänker jag nu. I förra veckan hade jag mer den andra föräldern i huvudet.
Citera
2018-02-12, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Hur menar du med ”Moa behövde ingen diagnos”
För hon hade ingen kroniskt trötthetssyndrom. El. annat
Citera
2018-02-12, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Tack för svaret.
Att man inte kan resa sig ur stolen måste inte vara cancer, kan vara något så banalt som ryggskott.
Ingen har nämnd misshandel tidigare. Eller? Läste att de fall där barn blir mördad i filicide, att de oftast blir misshandlad innan. Men nu är det här familicide - i samförstånd. Så det kan ligga annorlunda till.
Men den där bilden av en kontrollerande, bestämd OH och en mjuk HB - kan det vara så?
Jo självklart det kan ha varit ryggskott. Men vi hade ett samtal innan om bröstcancer. Hennes reaktion var lite annorlunda på temat än genomsnittsmänniskan.
Ingen misshandel el liknande i den familjen
Citera
2018-02-12, 08:15
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
För hon hade ingen kroniskt trötthetssyndrom. El. annat

"Någon" tyckte kanske ändå att flickan behövde både omsorg och tillsyn, kontroll om man så vill - i största allmänhet. Det blir ju så mycket lättare då.......
Citera
2018-02-12, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
"Någon" tyckte kanske ändå att flickan behövde både omsorg och tillsyn, kontroll om man så vill - i största allmänhet. Det blir ju så mycket lättare då.......
Eller så ansåg de att Agnes behövde sällskap och tillsyn hemma och tyckte då att hemundervisning även för Moa var en bra idé.
Citera
2018-02-12, 08:27
Medlem
Om det finns nåt intyg om den yngsta flickan då har skolan det. Polisen har säkert begärt det från skolan. Polisen borde i så fall lämnat vidare intyget till Socialstyrelsen. Så den läkaren el kliniken kan anmälas.
Citera
2018-02-12, 08:34
Medlem
Citat:
Jo självklart det kan ha varit ryggskott. Men vi hade ett samtal innan om bröstcancer. Hennes reaktion var lite annorlunda på temat än genomsnittsmänniskan.
Ingen misshandel el liknande i den familjen
Du sa att H var en väldigt mjuk o trevlig människa men hur uppfattade du henne i ert samtal? Var hon en grubblar? Kan du utveckla hur du menar att hon reagerade på temat om bröstcancern?
Citera
2018-02-12, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Jag undrar om du är ”sann” eller bara ett troll 🤔 hoppas på det första för här behövs ny info. nu och jag som andra är tacksam för att det kommer fram mer om familjen, vi är ju så många som undrar vad som försegått 😔 tänker mycket på barnen och allt är så sorgligt.
Man vill bara veta sanningen NU
Jag existerar. Jag lovar . Men jag vet inte heller varför detta har hänt. Enda jag kan berätta är ; mina iakttagelser. Det gör jag för nån el några har skrivit falska intyg till en frisk flicka. Det borde anmälas.
Nu vet jag inte vad skolans personal har berättat om samma barn. Dom har kanske berättat att hon var trött på skolan och inte orkade. Men är man under tystnadsplikt el har överordnade som har gått på pappas vältalighet så har dom kanske svårt att säga sanningen.
Föräldrar brukar göra allt för att barnen ska gå till skolan. Igen; 2 barn i samma familj får hemundervisning. Reagerar ingen?
Barnen kunde gå, leka i poolen och lära sig
Citera
2018-02-12, 08:38
Medlem
Hon var lite sorgsen. Man märkte det. En slöja över hennes beteende. Hon blev alldeles ryst när vi pratade om bröstcancer. Inga reaktioner als
Citera
2018-02-12, 08:38
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Eller så ansåg de att Agnes behövde sällskap och tillsyn hemma och tyckte då att hemundervisning även för Moa var en bra idé.

Mmm.... A är hellre än M, den springande punkten...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in