2018-02-11, 22:30
Medlem
Enklaste kurs man kan studera för att få CSN

Vilka är några riktigt lätta kurs man kan välja, bara för att få CSN.
sommarkurs
kan vara på distans, i uppsala eller sthlm
Citera
2018-02-11, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitsvartgul
Vilka är några riktigt lätta kurs man kan välja, bara för att få CSN.
sommarkurs
kan vara på distans, i uppsala eller sthlm
Vad har du läst innan, bör vara lättast att hitta liknande kurser som du läst innan och klara dig tack vare din tidigare kunskap.
Citera
2018-02-12, 07:08
Medlem
Keldons avatar
Finns en legendarisk kurs vid namn Dinosauriernas tidsålder just för detta. Ens att jag känner till kursen utan att ha bott eller studerat i Stockholm eller Uppsala säger väl det mesta.
Citera
2018-02-12, 07:42
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Tråd infogad.

/Mod.
Citera
2018-02-12, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Finns en legendarisk kurs vid namn Dinosauriernas tidsålder just för detta. Ens att jag känner till kursen utan att ha bott eller studerat i Stockholm eller Uppsala säger väl det mesta.
förekommer många tentor
Citera
2018-02-13, 03:56
Medlem
JackSm1ths avatar
Affärsjuridik 15 hp (SU), Juridisk översiktskurs och Handelsrätt 15 hp på valfri högskola. Det är bara att gå dit och skriva tentan. Går inte att misslyckas.
Citera
2018-02-19, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xxxxxxxxxxxxxx
Nu är det så att det är de förberedande kurserna i matte på distans som är de allra slappaste. Dessa kurser går ut på att man gör ett gäng prov på datorn som man kan göra om hur många gånger som helst direkt efter varandra. Jag gjorde en 7,5 hp kurs i förberedande matematik vid GU på en kväll...

Kika in på www.matematiskavetenskaper.se och www.sommarmatte.se!
vilka kurser exakt syftar du på
Citera
2018-02-19, 16:36
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Tråd infogad.

/Mod.
Citera
2018-02-20, 07:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Den är väl borttagen numera? Tar också emot tips på lätta kurser. På plats i någon av Stockholms högskolor eller distans. Mest kunskaper inom läkemedel, så Kurser med farmakologisk inriktning går bra. Har Inga andra "specialkunskaper" som programmering eller så, så föreslå inget sådant tack. Tar hellre emot tips på flummiga kurser som är lätta för alla. HELST inte Uppsala (om ej på distans).
Senast redigerad av Roxic 2018-02-20 kl. 07:29.
Citera
2018-02-20, 08:12
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Den är väl borttagen numera? Tar också emot tips på lätta kurser. På plats i någon av Stockholms högskolor eller distans. Mest kunskaper inom läkemedel, så Kurser med farmakologisk inriktning går bra. Har Inga andra "specialkunskaper" som programmering eller så, så föreslå inget sådant tack. Tar hellre emot tips på flummiga kurser som är lätta för alla. HELST inte Uppsala (om ej på distans).

Verkar som att dinosauriekursen finns i Uppsala:
http://www.uu.se/utbildning/utbildni...d=1PA046&typ=1
Citera
2018-02-27, 06:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Verkar som att dinosauriekursen finns i Uppsala:
http://www.uu.se/utbildning/utbildni...d=1PA046&typ=1
Underbart! någon som har läst den? (På UU alltså).

Har en fråga om huruvida CSN kan gör se att man gör prövningar på komvux i kurser man redan ör
Senast redigerad av Roxic 2018-02-27 kl. 06:54. Anledning: Roxic
Citera
2018-02-27, 08:25
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IRME
Min kompis gick en introduktionskurs till programmering (Vi går et IT-program). Han gick enbart på tentan(inget mer) och fick 5:a utan att plugga, och fick även inkludera det i sin examen

Nästan tio år senare kan jag tillägga att min erfarenhet som lärare i vissa kurser är helt enkelt att det är designat för att man ska bli godkänd.

De man underkänner är folk som 1) själva inte dyker upp på examineringstillfället eller 2) är så förvirrade så att man undrar om de vet vilken kurs de är på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in