2018-02-11, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av precix
En valuta som inte är värd någonting till skillnad från guld... Dessutom, en valuta vars värde fluktuerar med tiotals procent? Tappar sin logik redan där Kommer ni ihåg MySpace? Sen kom Facebook. Snart kommer BTC-dödaren Om något år kommer man skämmas för att man ägde BTC en gång i tiden...

Som du säger. Just att värdet fluktuerar med tiotals procent gör det till en spekulation och inte en investering. Med det sagt, vill man ha någon procent i en trisslott så är det väl inga konstigheter. Dock inget för mig.
2018-02-11, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Demogorgonen
Jag kommer pinga dig när bitcoin når nytt ATH, baissarhora

Ofta jag fick ta din FB-oskuld. Känner mig utvald, kärlek
2018-02-11, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av precix
En valuta som inte är värd någonting till skillnad från guld... Dessutom, en valuta vars värde fluktuerar med tiotals procent? Tappar sin logik redan där Kommer ni ihåg MySpace? Sen kom Facebook. Snart kommer BTC-dödaren Om något år kommer man skämmas för att man ägde BTC en gång i tiden...

Att ens dra det kortet när det är så pass nytt är bara idiotiskt. För att få fram en stabil valuta krävs det många många år och att fler implementerar att det går att handla för på en bred front. Men vi kan ju se vad du har att säga efter att amazon, walmart och andra stora företag har implementerat det. Krävs kanske 25-50 år tills dess men att dömma ut det redan nu. Nej tack.
2018-02-11, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r1kkie
Att ens dra det kortet när det är så pass nytt är bara idiotiskt. För att få fram en stabil valuta krävs det många många år och att fler implementerar att det går att handla för på en bred front. Men vi kan ju se vad du har att säga efter att amazon, walmart och andra stora företag har implementerat det. Krävs kanske 25-50 år tills dess men att dömma ut det redan nu. Nej tack.
Fakta är att sannolikheten att (1) kryptovalutor når mainstream och att (2) den dominerande kryptovalutan i ett sådant scenario är Bitcoin är väldigt liten.
2018-02-11, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r1kkie

Detta!
Vi lever in en snabb tidsålder. Tålamod är en bristvara. Nu menar jag generellt, inte bara när det handlar om ämnet. Skriver det innan ni börjar hata... ;-)
2018-02-11, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kol8701
Nej, inte helt sant nu när jag läser igenom det som skrevs en andra gång. Jag har fört över den mängd skatt som jag ämnar att betala för år 2017 till ett separat konto (summa enligt schablon vilket jag förstår är fel, men då får dom fan beräkna skatten själva då jag har genomfört hundratals trades undet 2017) och ämnar att återinvestera de 40% som realiserades under 2018 alternativt köpa guld eller dylikt för så att skatten kan undvikas.

Det finns nog tiotusentals svenskar som skulle kunna få problem med skatteverket i år, och jag lär inte vara högst upp på listan men jag har åtminstone försökt göra rätt för mig.

Ok, då är jag med. Själv ämnar jag ta fram alla kvitton på inköp/försäljning. Räkna fram differensen. Ta upp det i den privata deklarationen(har även verksamhet). Mer kan dom fan inte begära. Jo, det är klart att dom kan, det är ju en myndighet, men skulle det bli knas vid det förfarandet så har dom dödat det sista som finns kvar av min skattemoral.
2018-02-11, 13:53
Medlem
Citat:
Nej, inte helt sant nu när jag läser igenom det som skrevs en andra gång. Jag har fört över den mängd skatt som jag ämnar att betala för år 2017 till ett separat konto (summa enligt schablon vilket jag förstår är fel, men då får dom fan beräkna skatten själva då jag har genomfört hundratals trades undet 2017) och ämnar att återinvestera de 40% som realiserades under 2018 alternativt köpa guld eller dylikt för så att skatten kan undvikas.

Det finns nog tiotusentals svenskar som skulle kunna få problem med skatteverket i år, och jag lär inte vara högst upp på listan men jag har åtminstone försökt göra rätt för mig.
Ha inga illusioner om att gamarna på skatteverket skulle se det som nån betydelse att du försökt göra rätt för dig, får de väl vittring och de får de ju nu när du blottat strupen, satsar de fullt ut likt alla andra fall. Minns ex ett stolpskott som vann på triss och trodde han var duktig när han ringde blodsugarna och ville ha reda på hur han skulle beskatta när fm-skatten fortfarande var. Det slutade med att han åkte på en rejäl skattesmäll som han sluppit om han gett fan i att ringa.
2018-02-11, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Detta!
Vi lever in en snabb tidsålder. Tålamod är en bristvara. Nu menar jag generellt, inte bara när det handlar om ämnet. Skriver det innan ni börjar hata... ;-)

Absolut, men släng in pengarna på börsen istället om ni som har så lång tid på er, chansen att få mer pengar där är betydligt större
2018-02-11, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sistaforsoket..
Absolut, men släng in pengarna på börsen istället om ni som har så lång tid på er, chansen att få mer pengar där är betydligt större

Ok. Tack för tipset! Du tycker inte att ”börsen” är ett trubbigt tips? Och vad är ”lång tid” i ditt perspektiv?
2018-02-11, 19:17
Medlem
Detta är jag igen med en ny video, kolla gärna några minuter. Bland annat är det väldigt intressant det han säger om elförbrukningen för att mina Bitcoin.
Amerikanska skatteverket har också på allvar nu börjat titta på denna helt oreglerade marknad.
Videon är från december mitt under bubblan.

https://www.youtube.com/watch?v=6r04gfWfRkE
2018-02-12, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av didi2
Detta är jag igen med en ny video, kolla gärna några minuter. Bland annat är det väldigt intressant det han säger om elförbrukningen för att mina Bitcoin.
Amerikanska skatteverket har också på allvar nu börjat titta på denna helt oreglerade marknad.
Videon är från december mitt under bubblan.

https://www.youtube.com/watch?v=6r04gfWfRkE

https://www.youtube.com/watch?v=2T0OUIW89II

Bitcoin är på många sätt nästan oändligt bättre än guld på det som ger guld värde idag. Snubben har guld. Tror du att han lovordar Bitcoin?
2018-02-12, 05:04
Medlem
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=2T0OUIW89II

Bitcoin är på många sätt nästan oändligt bättre än guld på det som ger guld värde idag. Snubben har guld. Tror du att han lovordar Bitcoin?
Det är ungefär lika begåvat att säga att Bitcoin är digitalt guld som att säga att PayPal är digitalt guld. Bitcoin kan aldrig vara guld eftersom det är en transaktionstjänst. Dess värde är beroende av en efterfrågan på att använda Bitcoin för att köpa och sälja varor. I fall ingen längre behöver Bitcoin för att idka handel så är Bitcoin fundamentalt sett värdelöst, oavsett vad spekulanter betalar för pris på marknaden.

Så, i ena handen har vi en nyckfull IT-baserad transaktionstjänst som kan vara utkonkurrerad imorgon, och i den andra handen har vi en klump med metall som har existerat i en i princip statistisk metallmarknad sedan 4000 år före kristus utan att förlora sitt värde, vilken av dem tror du är mest värdebevarande?

Faktumet att IT är konkurrensutsatt och att tekniktjänster kommer och går varje år betyder i sig självt att kryptovalutor (likt aktier) aldrig kan fungera som guld, för en investerare kan aldrig med större säkerhet veta att dennes kryptovaluta inte kommer att vara uråldrig teknik imorgon. Vad händer om något bättre än Bitcoin kommer i morgon? Alla säljer sina Bitcoin och köper den bättre tekniken, till slut blir det så, vad händer då med mina pengar jag har parkerat i Bitcoin? Vad hände med värdebevarandet?

Det finns inget digitalt guld. Detta är bara skitsnack för att få idioter som dig att köpa Bitcoins.
Senast redigerad av Psychophant 2018-02-12 kl. 05:09.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in