Citat:
De Geer nämnde att 99 % är spekulation. Du sa att "Det inser väl de flesta att det ligger till så i dagsläget". I fall folk förstod att Bitcoins fundamentala värde är 1 % av dagens kurs så hade de nog inte köpt Bitcoin till dagens pris. Det är allt.
Jo, jag tror att de flesta inser det. Några passar på att göra lite pengar. Andra sitter och surar bredvid. Förstår fortfarande inte hur du kan få framjust det fundamentala värdet?
Du nämner Bitcoin i samma mening som guld, så jag kan bara anta att du tror att det finns likheter de två emellan, vilket det absolut inte finns.
Nej, då missuppfattade du mig.
Låt mig vara konkret. Krypto är en IT-teknologi och därför i konstant förändring/utveckling. Därför kan inte Bitcoin vara värdebevarande som guld. Det kan öka eller minska i värde, beroende på hur Bitcoin klarar av konkurrensen, men det kan inte fungera som guld, som har funnits i tusentals år i en i princip oförändrad marknad och därför alltid kommer att ha ett beständigt värde. Notera att jag säger värde, inte pris, vilket inte är detsamma som värde.
Jo, jag tror att de flesta inser det. Några passar på att göra lite pengar. Andra sitter och surar bredvid. Förstår fortfarande inte hur du kan få framjust det fundamentala värdet?
Du nämner Bitcoin i samma mening som guld, så jag kan bara anta att du tror att det finns likheter de två emellan, vilket det absolut inte finns.
Nej, då missuppfattade du mig.
Låt mig vara konkret. Krypto är en IT-teknologi och därför i konstant förändring/utveckling. Därför kan inte Bitcoin vara värdebevarande som guld. Det kan öka eller minska i värde, beroende på hur Bitcoin klarar av konkurrensen, men det kan inte fungera som guld, som har funnits i tusentals år i en i princip oförändrad marknad och därför alltid kommer att ha ett beständigt värde. Notera att jag säger värde, inte pris, vilket inte är detsamma som värde.
Ja, allt detta är självklarheter. En gång i tiden bestämde vi att guld skulle vara värt något i stort utan användningsområde. Ja, du förstår vart jag vill komma...Du tycker sådant är flum. Jag tycker det är förmätet med människor som uttalar sig bombsäkert om framtiden. När alla vet att ingen vet. Men skit samma. För mig är det inte så viktigt att jag måste ha sista ordet

Kommer ni ihåg MySpace? Sen kom Facebook. Snart kommer BTC-dödaren
Om något år kommer man skämmas för att man ägde BTC en gång i tiden...