2018-02-11, 21:56
Medlem
Kan man vara helt säker på att han som sitter i rullstol inte kan gå?
Citera
2018-02-11, 22:09
Medlem
Kevin/Brian och Susanne känns enligt mig som de två hetaste kandidaterna just nu.

Eventuellt Nicole (vet ej varför) eller någon av de båda Sonning.

Känns trist att det bara återstår 1 avsnitt. Hade behövt minst 2 till eller varför inte 3 ytterligare som i tidigare säsonger. Nu hinner ju tex inte Astrid och Henrik få en naturlig relation innan serien tar slut.
Citera
2018-02-11, 22:18
Medlem
Sagas psykolog är mördaren nu vet hon dessutom att Henrik har en dotter. Så Astrid är helt klart den som ska dö. Men tror som så många andra att det är Saga som kommer dö istället för henne.

Eventuellt har sekten något med det hela att göra också. Arkebusering är ju att fler skjuter mot ett offer så därav min misstanke mot dom.
Citera
2018-02-11, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efterdradd
Hur inblandad är Jonas?

Jag tyckte personligen att Jonas omtanke om Saga och hennes säkerhet i detta avsnitt verkade uppriktig. Men vem vet?

Om han är läckan så kan det ju vara en sidogrej som inte har något direkt med morden att göra. Typ att han har en gammal konflikt av något slag med Lillian.

Jag tycker hursomhelst Jonas kommer med en del sköna kommentarer. T.ex. det där om att dom skulle bli tvungna att skendränka Tommys mamma för att få några svar ur henne
Senast redigerad av griffen 2018-02-11 kl. 22:35.
Citera
2018-02-11, 22:30
Medlem
Koppykatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RetardRammus
En sak är säker. Astrid kommer vara den som är näst på dödslistan. Och vem är den enda som vet att Henrik har återfått sin dotter? Han sa det till Brian(rullstolskillen). Om ploten ska hålla ihop så måste han vara inblandad. Motivet för alla dessa mord är ju att offrena ska förlora någon som står dem nära, så då måste det också uträttats av nån som stod Tommy nära. Allt pekar på att Brian är hjärnan, och hans farmor kan möjligen vara en del i det också.

Det finns dock en hel del som ställer till det. Det verkar som om Tuxen(ägare av gayklubben) och Susanne(asiatiska assistenten) är medbrottslingar. En teori som jag har är att Brian planerat hur allt ska ske, men att han använt sig av andra för att uträtta morden. Tuxen är ju kopplad till "dubbelmordet" på Hans, och Susanne till det på Margarethe. Vet inte om det är en ny person kopplad till varje mord, men det vore en bra plot. Det skulle också kunna vara en sammansvärjning.

Jag tror Kevin/Brian kom för att hämta Henrik, den vita stora skåpbilen som stod o väntade på gatan såg ut att kunna vara husbilen som farmorn körde. Att Henrik på nåt vis skulle bli kidnappad o förd till rummet/lägrnheten där Kevin o farmorn håller till. Där var tygstycken för fönstren. Varför får jag dock inte ihop, men måste vara någon koppling.

Vart var Suzanne och Niels på väg att föra flickorna? Kan det ha varit till Kevins o farmoderns lägenhet?.
Och det är där som upplösningen kommer ta sin början?

På nåt sätt känns det som det blir en twist med flickorna. Känns skumt att Astrid inte visar tecken på igenkänning när hon ser teckningarna eller känner igen sin älsklingsrätt.
Kan Astrid vara förväxlad med någon av de andra flickorna på något sätt? Man har inte tagit dna Astrid - Henrik. Känns inte som de verkligen kände igen varandra.
Men kan vara medvetet lurigt.

Får inte ihop något av substans trots observerat vissa saker.

För mycket trådar för min egen Sherlock denna säsong och för mycket whodunnit i varje avsnitt.
Citera
2018-02-11, 22:32
Medlem
Kan det vara så att Saga offrar sig för Astrid i sista avsnittet?

I nån form av dödläge när mördaren ska skjuta Astrid så ber Saga att hon ska skjutas, då hon också är värdefull för Henrik.
Citera
2018-02-11, 22:38
Medlem
nameriFs avatar
”I militära sammanhang utförs avrättningen av en grupp soldater, vanligtvis upp till nio, som samtidigt avfyrar sina gevär på kort avstånd mot den dödsdömde. Det är vanligt att ett eller flera av vapnen är laddade med lös ammunition för att minska de kommenderade soldaternas skuldkänslor, då det innebär att man aldrig kan veta vem som utdelade det dödande skottet.”

Min teori på avslutningen:

Citera
2018-02-11, 22:47
Medlem
rikastistorstans avatar
Löjligt att ingen av dom har insett vilken måltavla dottern är nu. Annars jefla bra avsnitt.
Citera
2018-02-11, 22:47
Medlem
fearreapers avatar
Det var en färdtjänstbuss.
Citat:
Ursprungligen postat av Koppykatt
Jag tror Kevin/Brian kom för att hämta Henrik, den vita stora skåpbilen som stod o väntade på gatan såg ut att kunna vara husbilen som farmorn körde. Att Henrik på nåt vis skulle bli kidnappad o förd till rummet/lägrnheten där Kevin o farmorn håller till. Där var tygstycken för fönstren. Varför får jag dock inte ihop, men måste vara någon koppling.

Vart var Suzanne och Niels på väg att föra flickorna? Kan det ha varit till Kevins o farmoderns lägenhet?.
Och det är där som upplösningen kommer ta sin början?

På nåt sätt känns det som det blir en twist med flickorna. Känns skumt att Astrid inte visar tecken på igenkänning när hon ser teckningarna eller känner igen sin älsklingsrätt.
Kan Astrid vara förväxlad med någon av de andra flickorna på något sätt? Man har inte tagit dna Astrid - Henrik. Känns inte som de verkligen kände igen varandra.
Men kan vara medvetet lurigt.

Får inte ihop något av substans trots observerat vissa saker.

För mycket trådar för min egen Sherlock denna säsong och för mycket whodunnit i varje avsnitt.
Citera
2018-02-11, 22:48
Medlem
Jag tycker att Henrik borde vara mycket mer misstänksam mot rullstolskillen Kevin/Brian än vad han är. Visst, han har annat att tänka på just nu (minst sagt) och han vräkte faktiskt ut honom ur rullstollen i förra avsnittet.

Men ändå.

Hade han berättat för Saga att Brian går i samma AA grupp så hade hon nog förstått dess betydelse.
Citera
2018-02-11, 22:49
Medlem
Handlingen i sista avsnittet:

Citera
2018-02-11, 22:50
Medlem
Mooons avatar
Den bussen uppfattade jag som en färdtjänstbuss. Tyckte att man såg chauffören också. Chauffören bör också ha ringt på dörrklockan, för hur skulle Kevin annars nå den? Det är väl ett par trappsteg eller iallafall en avsats framför ytterdörren.

Citat:
Ursprungligen postat av Koppykatt
Jag tror Kevin/Brian kom för att hämta Henrik, den vita stora skåpbilen som stod o väntade på gatan såg ut att kunna vara husbilen som farmorn körde. Att Henrik på nåt vis skulle bli kidnappad o förd till rummet/lägrnheten där Kevin o farmorn håller till. Där var tygstycken för fönstren. Varför får jag dock inte ihop, men måste vara någon koppling. ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in