2018-02-11, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Ja, finns det det så faller ju hela min teori. Men det är väl bara ett rykte? Polisen har väl bara pratat om ett avskedsbrev?

Tänk på att avskedsbrev (om det inte är i bestämd form) är samma i plural och kan finnas som både skrivna och inspelade i ljud/bild.Titta lite hur polisen gått ut med informationen om just ”brev”

Läste tidigare att då påstod att det fanns svenska läkarintyg?
Fanns det verkligen i så fall BARA svenska intyg???? Hur säker är du isf på detta?
Citera
2018-02-11, 21:00
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ja, finns det det så faller ju hela min teori. Men det är väl bara ett rykte? Polisen har väl bara pratat om ett avskedsbrev?
Ja polisen har inget sagt om någon video. Därmed inte sagt att en video ej skulle finnas.
Citera
2018-02-11, 21:06
Medlem
Anabellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Barnen hade inga sjukdomar som cancer. Den yngsta flickan var en pigg, glad , pratsam och konstnärlig tjej. Som många med konstnärlig begåvning var hon en känslig flicka. Men att vara känslig har ingenting med den diagnosen som gavs till henne ” kroniskt trötthetssyndrom
” att göra. Stora syster hade samma diagnos.
Att ingen reagerade på att 2 barn i samma familj fick samma diagnos. Varför sa inte den yngsta barnets lärare sanningen ? Varför övertalades skolan så lätt? En vältalig pappa?
Hade byn inte hetat Bjärred och föräldrarna var enkla människor som bodde i nån enkel förort hade skolan lyssnat på föräldrarna?
Vem skrev ett intyg till en helt frisk flicka?
Lomma kommun kommer säkert utreda. Men hur pålitlig är en sån utredning där myndigheter utreder sig själva?
Detta borde utredas av mycket högre instans.
2 barn dog. Barn som inte fick uppleva första kärleken, att se världen, att gå till skolan; allt som livet handlar om med bra och mindre bra saker. Barnen kommer att glömmas som om dom aldrig levde. Det är fel.

Tack att du och några till med inblick i familjen hjälper oss att förstå det oerhörda som ha hänt.
De flesta är här inte för att frossa i andras liv och död, inte för att döma, anklaga eller manifestera sitt moraliska övertag. Vi är här för att försöka förstå.
Strunt i alla idioter som öser galla över allt och alla och likt papegojor upprepar samma mantra om och om igen.
Vi sörjer också flickorna tillsammans med er som på ett eller annat sätt stått familjen nära och tankar går till familjens anhöriga som är dömda att bära detta under resten av sina liv..
Tack att du/ni hjälper oss att förstå det som egentligen inte går att begripa.
Citera
2018-02-11, 21:07
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonatanmw
Tänk på att avskedsbrev (om det inte är i bestämd form) är samma i plural och kan finnas som både skrivna och inspelade i ljud/bild.Titta lite hur polisen gått ut med informationen om just ”brev”

Fanns det verkligen i så fall BARA svenska intyg???? Hur säker är du isf på detta?
Stod att föräldrarna lämnat ETT avskedsbrev i Expressen.
Citera
2018-02-11, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Pappsen blev nog desperat - han hade nåt att dölja. Skenet bedrog - som så många gånger förut. Dupering, helt enkelt, slipat djävulskap - till slut....

Ni som sitter inne på all information, har ni tänkt på att att liknande händelser kan vara på väg att hända....??? Här e vi många som vill förstå o kunna hindra liknande fruktansvärda trauman att hända igen???? Nä, ni sitter där i en hemlig tråd o gottare er på sanningen o vill inte avslöja varandra...och vad gör ni??? Ni hjälper inte till att kanske rädda en annan familj...o hur känns det?? Bra??? För att ni träffat nån på FB o lovat att inte berätta hur det egentligen ligger till. Ni e fortfarande här inne o tillrättarvisar varför???? Ni borde skämmas. Fy för er.
Citera
2018-02-11, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Stod att föräldrarna lämnat ETT avskedsbrev i Expressen.

Ok, inte läst just Expressen....
Citera
2018-02-11, 21:13
Bannlyst
Citat:

Polisen skrev i sitt pressmeddelande:
"Det fanns ett avskedsbrev från föräldraparet som berättade att man varit överens om beslutet att avsluta sina och sina döttrars liv. Anledningen som beskrivs i brevet var att de inte såg någon livskvalitet eller framtid på grund av sina döttrars sjukdomssituation. Brevet var undertecknat av båda föräldrarna."
Jag har väldigt svårt att tolka in plural i "ett avskedsbrev" eller video i "Brevet var undertecknat".

Beträffande min kunskap om läkarintygen har jag inget mer att tillägga utan all information hittar du i mina tidigare inlägg i tråden.
Citera
2018-02-11, 21:14
Medlem
Citat:
Jag börjar luta åt att endast en av föräldrarna utförde detta och såg till att det såg ut som att det var i samförstånd. Antingen att OH planerade och utförde morden alternativt att OH kom hem till fullbordat faktum utfört av HB. OH skulle då efteråt fixat till så att det såg ut som att de gjort det i samförstånd för att sen hänga sig själv. Med planterade "bevis" och ett falskt självmordsbrev är det fullt möjligt.

Jag är medveten att jag är ute på djupt vatten nu men pusselbitarna i publicerad polisiära teori går helt enkelt inte ihop.
Den tanken kommer tillbaka med jämna mellanrum här också.
Lägg märke till att HB var den som insjuknade först och hela familjen var säkert enormt orolig för att mista henne. Det blev en stor press på dem alla. När det var som värst har åtminstone, föräldrarna funderat på vad ett liv utan henne skulle innebära. Det kanske var så att "hon log och sade 'det kunde vara värre' - och det blev värre".
Om det blev så under senhösten/tidig vinter, och allt fokus flyttade till det samt att nya behandlingar kändes meningslösa, då kanske hon inte ville vara med längre.
Det finns så mycket man kan föreställa sig men om någon flugit under radarn (gräsligt uttryck f.ö. men jag hittar inget bättre) så är det hon. Hennes psykiska och fysiska plågor vet ingen något om och det var kanske meningen?
Citera
2018-02-11, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av My49
Ni som sitter inne på all information, har ni tänkt på att att liknande händelser kan vara på väg att hända....??? Här e vi många som vill förstå o kunna hindra liknande fruktansvärda trauman att hända igen???? Nä, ni sitter där i en hemlig tråd o gottare er på sanningen o vill inte avslöja varandra...och vad gör ni??? Ni hjälper inte till att kanske rädda en annan familj...o hur känns det?? Bra??? För att ni träffat nån på FB o lovat att inte berätta hur det egentligen ligger till. Ni e fortfarande här inne o tillrättarvisar varför???? Ni borde skämmas. Fy för er.

Kolla på detta. och titta efter avd.9, picasso2, scheele medd. ;-)

Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Innan jag lägger ner den här tråden (för vi kommer nog inte längre) så vill jag
bara lägga ut en text igen, och sen skiter jag i det här.
Jag har fått tillräcklig info i form av PM, media, ett gött gäng här i tråden,och polis så nu
har jag hela bilden klar för MEJ.
Därför skall jag inte plåga er andra med en annan syn på detta nått mer.
Jag räknar kallt med att samma gäng kommer förkasta denna text med nått smart.
Skit samma, här kommer den, och ta den för vad den är.

Kortfattat:

Oskar och Hanna tog gemensamt beslutet att avsluta allas lidande. Det togs för länge sedan. Döttrarna var självklart inte medvetna om detta.

Med tanke på allas tillstånd fanns det mycket tunga mediciner tillgängliga. Oskar hade dessutom hamstrat propavan och Imovane som han lyckats få utskrivet då han påstått att han hade sömnsvårigheter.

Cocktails gjordes till de båda barnen så att de smärtfritt och ovetandes fick somna in (nej, man stryper inte eller knivmördar de man älskar som många tror här).

Föräldrarna övervakade barnen tills de säkert visste att deras hjärtan slutat slå.

Därefter tog mamman sin cocktail och pappan väntade in hennes sista andetag. (Förmodligen hjälpte han henne att dö)

De hade kommit överens om att pappan, som var i bäst fysisk och psykisk form — skulle vänta till sist. När han slutligen var alldeles ensam kvar i huset tog han en ordentlig överdos med tabletter och därefter hängde han sig. Detta för att han skulle minimera risken att överleva om någon plötsligt skulle komma in och hitta honom.

Föräldrarna spelade in en film där de förklarade varför de tillsammans valt att avsluta sina och barnens liv. Döttrarnas smärtor och symptom skulle förvärras och ett sådant liv, förtjänar ingen att genomlida i väntan på sin död. Det är inte värdigt. I deras ögon var alltså detta en slags kärleksförklaring. De ville inte se sina barn lida mer i väntan på en långsam död.
Så det blev dödshjälp.

Jag tror det var Hannas idé från början och att hon nu bestämt sig för att dö tillsammans med barnen. Pappan drogs med i tankegångarna då han inte heller orkade se sina barn lida, liksom hustrun. Det blev helt enkelt ” allt eller inget ”.

NEJ !! Jag tycker INTE att det är rätt att ta livet av sina barn.
NEJ !! Jag tycker INTE att föräldrarna valde rätt beslut.
Däremot förstår jag VARFÖR dom fattade detta beslut, även om jag ALDRIG skulle fatta samma beslut själv.

Over and out!
Citera
2018-02-11, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av My49

Tror iofs att det är 99,9% nyfikenhet.
Jag har fått massa pm men den informationen känns lite vag, vissa har nog rätt info.
Jag har inte använt något ur någons pm utan informationen kommer från helt annat håll....
Av hänsyn till personen som delgett informationen skulle det aldrig falla mig in att uppge källan eller lämna all information då detta förmodligen bara disskuteras i en ganska sluten grupp.

Många svar har redan publicerats här, många sagor också å andra sidan tex. diagnosen hos EN av föräldrarna...
Citera
2018-02-11, 21:23
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tack. Det märkliga här är att både morden och självmorden sker i samförstånd.

Tills något framkommer som motsäger det utgår jag från att den uppgiften stämmer.
Ja, det borde ju vara en rimlig slutsats eftersom polisen här säger sig ha tillräckligt med kött på benen. - Eller..?

Polisen vill ”inte bekräfta att det är fastslaget att brevet verkligen är skrivet av någon av föräldrarna.”.
https://www.expressen.se/kvallsposten/foraldrarna-i-bjarred-lamnade-avskedsbrev/

Polisen vet 10 dgr efter morden inte "vem som har gjort vad och exakt vad som har hänt":
https://www.sydsvenskan.se/2018-01-19/foraldraparet-var-overens-om-att-bega-sjalvmord-enligt-avskedsbrev

Samförståndet mellan föräldrarna avspeglas endast i två namnunderskrifter; ingenting annat. - Man kan anta att polisen delgav allmänheten detta brev i lugnande syfte: det var inte fråga om någon okänd gm.

Man tvingas också konstatera att polisen anlände till en veritabel skräckscen där det till synes eniga och annars så stringenta och korrekta föräldraparet gjort allt för att försvåra tolkningen av brottsplatsen. - Även innehållet i avskedsbrevet verkar haltande och hafsigt ihopsatt. Det brevet egentligen säger är att döttrarnas sjukdom/trötthet omöjliggör eller sätter käppar i hjulet för föräldrarnas resp. yrkeskarriärer plus att de också riskerar att döttrarna till följd av sina tillkortakommanden i skolan inte kommer att kunna platsa på något universitet.
Citera
2018-02-11, 21:25
Medlem
Citat:
Tror iofs att det är 99,9% nyfikenhet.
Jag har fått massa pm men den informationen känns lite vag, vissa har nog rätt info.
Jag har inte använt något ur någons pm utan informationen kommer från helt annat håll....
Av hänsyn till personen som delgett informationen skulle det aldrig falla mig in att uppge källan eller lämna all information då detta förmodligen bara disskuteras i en ganska sluten grupp.

Många svar har redan publicerats här, många sagor också å andra sidan tex. diagnosen hos EN av föräldrarna...
Om det handlar om mammans cancer, att den bara är en trådsanning, så skulle det vara bra för inte bara mig utan för tråden att få den biten avfärdad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in