Citat:
Ursprungligen postat av
Frank.Einstein
Jag börjar luta åt att endast en av föräldrarna utförde detta och såg till att det såg ut som att det var i samförstånd. Antingen att OH planerade och utförde morden alternativt att OH kom hem till fullbordat faktum utfört av HB. OH skulle då efteråt fixat till så att det såg ut som att de gjort det i samförstånd för att sen hänga sig själv. Med planterade "bevis" och ett falskt självmordsbrev är det fullt möjligt.
Jag är medveten att jag är ute på djupt vatten nu men pusselbitarna i publicerad polisiära teori går helt enkelt inte ihop.
Den tanken kommer tillbaka med jämna mellanrum här också.
Lägg märke till att HB var den som insjuknade först och hela familjen var säkert enormt orolig för att mista henne. Det blev en stor press på dem alla. När det var som värst har åtminstone, föräldrarna funderat på vad ett liv utan henne skulle innebära. Det kanske var så att "hon log och sade 'det kunde vara värre' - och det blev värre".
Om det blev så under senhösten/tidig vinter, och allt fokus flyttade till det samt att nya behandlingar kändes meningslösa, då kanske hon inte ville vara med längre.
Det finns så mycket man kan föreställa sig men om någon flugit under radarn (gräsligt uttryck f.ö. men jag hittar inget bättre) så är det hon. Hennes psykiska och fysiska plågor vet ingen något om och det var kanske meningen?