2018-02-11, 14:27
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Nu riskerar det här att tangera Supportertråden, men då är du alltså en direkt antites till gängse uppfattningen om Bajensupportern anno 2018. För alla som kollar och följer Bajen nu blev ju supportrar efter/under 2014, och merparten kommer från Dalarna. Det vet ju exakt alla om.

Hur tacklar gnagare och gårdare detta egentligen kan man ju fråga sig?

Haha, jag är uppenbarligen undantaget som bekräftar regeln. Mitt enda säsongskort är 2012 faktiskt. Visserligen ett hyfsat år, men Superettan ändock. Och Dalarna har jag bara varit i några få gånger ;-)

Tror inte jag ens reflekterade över SM-guldet 2001 faktiskt. Jag befann mig visserligen inte i Sverige när det hände men det säger en del om hur oengagerad jag var på den tiden. Mitt riktiga intresse började som något socialt för att återknyta kontakten med gamla vänner och som sedan utvecklades till att vara hyfsat insatt, se alla matcher (dock de flesta på tv - kan inte komma iväg tillräckligt ofta på plats), ha koll på truppen osv.
2018-02-11, 17:19
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Ja då har jag sett en Kim Skoglund vara sämst på plan mot Hudik divison 2, topplag i divison 2 men ändå.

Gif spelade i går mot Levanger och de som inte spelade i går/fick lite speltid fick spela i dag mot Huff.
Gif ställde upp med 2 st U19 spelare(00or) och resten A-lagspelare och vissa som faktiskt spelat en del i allsvenskan som Myrestam, Granat och Kim Skoglund men det såg allt än bra ut.
Samuel Tamimi(?) vår nya högerback spelade från start.

Låg under med 1-0 till det sista som hände då Gif fick en straff efter att bollen damp ner i straffområdet och en Huff spelare fick den på handen och 1-1 på straff.

Får hoppas det ser bra ut i cupen annars går vi nog mot en tung säsong och jag får fokusera på divison 2 och checka ut från allsvenskan.
2018-02-11, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Ja då har jag sett en Kim Skoglund vara sämst på plan mot Hudik divison 2, topplag i divison 2 men ändå.

Gif spelade i går mot Levanger och de som inte spelade i går/fick lite speltid fick spela i dag mot Huff.
Gif ställde upp med 2 st U19 spelare(00or) och resten A-lagspelare och vissa som faktiskt spelat en del i allsvenskan som Myrestam, Granat och Kim Skoglund men det såg allt än bra ut.
Samuel Tamimi(?) vår nya högerback spelade från start.

Låg under med 1-0 till det sista som hände då Gif fick en straff efter att bollen damp ner i straffområdet och en Huff spelare fick den på handen och 1-1 på straff.

Får hoppas det ser bra ut i cupen annars går vi nog mot en tung säsong och jag får fokusera på divison 2 och checka ut från allsvenskan.
Nog för att vi självfallet ska slå ett div 2lag alla dagar i veckan men kom igen va? Vi är bara i mitten av februari och det är i april vi ska vara som bäst? Tråkigt att du drar växlar utefter försäsongen.
2018-02-11, 20:41
Medlem
"Bland annat bekräftar avgående ordförande Frank Andersson att Jörgen Lennartsson nobbade jobbet som förbundskapten*mot löfte om en kontraktsförhandling som sedan aldrig kom."

Om Frank har rätt så är det nog lätt att Jörgen är lite bitter nu? Radiosporten har talat med både Gren och Jörgen - och enligt radiosporten så sa de en hel del men vill hålla det utanför media. Man kan ju misstänka att eftersom sveriges radio ändå väljer att gå ut med det, så är de inte dementerat (vilket borde vara enkelt och ofarligt att göra får både Gren eller Jörgen).
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1027337?programid=4410
2018-02-11, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson

Är Kim enbart tänkt som mittback för er?
2018-02-11, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Nog för att vi självfallet ska slå ett div 2lag alla dagar i veckan men kom igen va? Vi är bara i mitten av februari och det är i april vi ska vara som bäst? Tråkigt att du drar växlar utefter försäsongen.
Nu drar jag väl inga slutsatser efter att våra bänkspelare inte klarar av att slå ett Hudik utan mer att Kim såg dålig ut och att vi har mycket att jobba på för annars blir det nog degradering.

Kim Skoglund såg ju fan ut att inte ens platsa i divison 2, nu har jag inte sett han så mycket och han är givetvis bättre än så men ändå oroväckande.

Skiter i resultaten i cupen men vill se en förbättring i spelet för annars känns det illa inför serien.
2018-02-11, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Är Kim enbart tänkt som mittback för er?
Det var vad som kommunicerades men han spelade central mittfältare i dag så han är väl tänkt som backup på båda skulle jag tro.
2018-02-11, 22:31
Medlem
bagarn29s avatar
Jag såg Skoglund några gånger förra säsongen och jag vill minnas att han spelade mittback, jag kan ha fel. Då var han inget speciellt.
Jag såg på Transfermarkt att han är mittfältare så det kanske kan förklara den dåliga insatsen.

30 år och ni har gett honom ett 3 års kontrakt, är det inte lite långt?
2018-02-11, 22:33
Medlem
Joelfrogs avatar
(FB) Divisionstipset 2018

Kom gärna och var med
2018-02-11, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag såg Skoglund några gånger förra säsongen och jag vill minnas att han spelade mittback, jag kan ha fel. Då var han inget speciellt.
Jag såg på Transfermarkt att han är mittfältare så det kanske kan förklara den dåliga insatsen.

30 år och ni har gett honom ett 3 års kontrakt, är det inte lite långt?
Han är 33 när kontraktet går ut, hans styrkor sitter i passningsspelet så känns rimligt, tror inte heller han skulle gått med på ett kortare kontrakt.

På centralt mittfält är han nog ändå första reserv om inte vår 98a Amaro eller 00a Paya(båda betydligt bättre än honom i dag) gör stora framsteg, på mittbacken är han nog 1a-3e reserv beroende på form och spelformation.

Myrestam, Garcia, Björkander, Juho går nog alla före på mittbacken.
2018-02-12, 02:31
Medlem
anteri17s avatar
Ni underskattar Skoglund redigt. En habil spelare med ganska bra fötter och en rätt bra fotbollshjärna. Kommer vara nyttig rollspelare i ett av trådens deltagare underskattat Sundsvall. Laget åker inte ut.
2018-02-12, 07:15
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
"Bland annat bekräftar avgående ordförande Frank Andersson att Jörgen Lennartsson nobbade jobbet som förbundskapten*mot löfte om en kontraktsförhandling som sedan aldrig kom."

Om Frank har rätt så är det nog lätt att Jörgen är lite bitter nu? Radiosporten har talat med både Gren och Jörgen - och enligt radiosporten så sa de en hel del men vill hålla det utanför media. Man kan ju misstänka att eftersom sveriges radio ändå väljer att gå ut med det, så är de inte dementerat (vilket borde vara enkelt och ofarligt att göra får både Gren eller Jörgen).
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1027337?programid=4410

När ska övriga fotbollssverige betala tillbaka oss för att vi åtog oss att ha kvar flanen Lennartsson?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in