2018-02-01, 22:15
Medlem
brutalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Höja
En fråga som dök upp hos mig idag. Det finns klubbar som gått i konkurs (västerås, Vita hästen) och då fått byta namn på klubben. Kan de någonsin få tillbaka sitt "riktiga" gamla namn, eller är det namnet för evigt förbjudet att använda?
Hammarby gick ju i konkurs och fick ju heta "Bajen fans" i några år men senare fick dom byta namn till Hammarby IF igen.
Citera
2018-02-01, 22:29
Medlem
Höjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutalare
Hammarby gick ju i konkurs och fick ju heta "Bajen fans" i några år men senare fick dom byta namn till Hammarby IF igen.
Men missminner jag mig inte, så hette Hammarbys första ishockeylag Bara Hammarby Hockey och innan dess Hammarby Idrottsförening. Inte samma namn (men samma förkortning). Varken Västerås eller hästen har ju sina gamla namn kvar, därför frågan väcktes hos mig, går det byta till sitt riktiga namn.

Om nu Hammarby gjort det, så hur gjorde de?
Citera
2018-02-02, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Höja
Men missminner jag mig inte, så hette Hammarbys första ishockeylag Bara Hammarby Hockey och innan dess Hammarby Idrottsförening. Inte samma namn (men samma förkortning). Varken Västerås eller hästen har ju sina gamla namn kvar, därför frågan väcktes hos mig, går det byta till sitt riktiga namn.

Om nu Hammarby gjort det, så hur gjorde de?
Kan man inte. Ta tillbaka det gamla namnet alltså. Det har för alltid gått i konkurs.

"Hammarby Hockey" gick i konkurs.

Idag heter klubben "Hammarby IF Ishockeyförening"
Citera
2018-02-02, 17:55
Medlem
Höjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Kan man inte. Ta tillbaka det gamla namnet alltså. Det har för alltid gått i konkurs.

"Hammarby Hockey" gick i konkurs.

Idag heter klubben "Hammarby IF Ishockeyförening"
Bra, tack. Även om det känns lite sisådär att det namnet för evighetens evighet är förbjudet.
Citera
2018-02-04, 00:27
Medlem
MustavGandelmanns avatar
Vilken veteran skulle ni vilja ta med i OS-truppen? Min dröm skulle vara Nicklas Lidström. Lite träning med en PT och några matcher i VIK så hade han varit redo.
Citera
2018-02-11, 19:56
Medlem
JoshTees avatar
Vad håller Boden på med? Det där snacket Lasu hade om att han kunde mörda blev ännu obehagligare nu.
Citera
2018-02-11, 20:02
Medlem
RonnyRasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Vad håller Boden på med? Det där snacket Lasu hade om att han kunde mörda blev ännu obehagligare nu.

Vad har jag nu missat?
Citera
2018-02-11, 20:12
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyRask
Vad har jag nu missat?

Detta.

https://www.expressen.se/sport/hocke...i-tio-minuter/

Boden kastar in nån goon som knappt spelat match på två år i förstafemman som direkt plockar en av Västerås bästa spelare.
Citera
2018-02-11, 20:16
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Detta.

Boden kastar in nån goon som knappt spelat match på två år i förstafemman som direkt plockar en av Västerås bästa spelare.

Det var väl samma goon som Petter skickade in senast?
Citera
2018-02-11, 20:21
Medlem
Bavaros avatar
Citat:
Detta.

Och matchen innan slog han ner Piteås målvakt när de var på väg av isen i periodpaus, så målvakten spydde mm. Frisk kille
Citera
2018-02-11, 20:23
Medlem
Citat:
Detta.

Riktigt psyko uppenbarligen.
Citera
2018-02-11, 20:25
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Det var väl samma goon som Petter skickade in senast?

Verkar som det. Beställningsjobb från Lasu? Eller varför spelade han i förstafemman?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in