2018-02-11, 17:49
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det är du som påstår en timmes lektioner i veckan. Det kanske var mer vet du det?
Det var inte bara ett uttalande från senaste lektionen i maj samtidigt som föräldrarna drev på hemundervisningen utan flickan har gått där i flera år. Fatta nu att du inte kan radera den här läraren.
Så det är extremt viktiga uppgifter och tillsammans med stoj i poolen och luddiga intyg, och synlig i mellandagarna och att skolan inte sett något som uppfattades som varningssignal eller som att dom skulle döda barnen, så tror jag att det är väldigt viktiga uppgifter.

Men är du dum på något sätt? Det är av samma tidning annan artikel, och du har suttit och sugit i dig det du vill och sen ratat den egentliga viktiga informationen. Och den passar ju inte in i snyfthistorierna som dragits om hur jobbigt dom måste haft det fru verksjurist och herr momsfreak.
Det är sista gången jag lägger den artikeln för det har jag gjort några gånger i tråden redan.
Så skolan trodde dom rest bort.

Istället för personangrepp kanske du skulle ta och läsa vad jag skriver när jag svarar på ett inlägg som du skrev.
Ja det stod att skolan trodde dom rest bort men även att de blev fundersamma och försökte kontakta dom, inte att dom inte blev orolig
Senast redigerad av 57Emma 2018-02-11 kl. 17:54.
Citera
2018-02-11, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Utseende har väl absolut noll betydelse i sammanhanget.
Säg inte det, det finns några här som ägnar sig åt bildologi och kan dra häpnadsväckande slutsatser om personer bara bara genom att titta på ett fotografi. Antagligen spår de i händer också.
Citera
2018-02-11, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary

Vet bara att det inte finns något botemedel och att det är få som blir bättre.

ME/CFS verkar vara en hemsk sjukdom och jag - vilket jag är väldigt tacksam över - har ingen personlig erfarenhet av den. Men när jag har googlat ser det ju ändå ut som om en hel del personer faktiskt blir bättre även om de inte blir helt bra.

Vad tror du? Är det orealistiska fall eller är det ändå en hel del som blir bättre?

Hur det än må vara med det, verkar det ju ändå som om det inte är HELT kört om man blir sjuk?

http://www.cfidsselfhelp.org/library/will-i-get-better-tilting-odds-your-favor

Citat:
There is so far no cure for CFS and its course varies greatly. Some patients, probably only a small percentage, recover. They are able to resume their pre-illness lives with only a minor residue from the illness, such as vulnerability to high levels of stress or less physical stamina. Another, larger group achieves notable improvement, but less than full recovery. The amount of improvement in this second group ranges widely. The total of these two groups might be something like half or perhaps somewhat more than half of all patients. Unfortunately, others remain quite ill while a few worsen over time.
Citera
2018-02-11, 17:52
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Istället för personangrepp kanske du skulle ta och läsa vad jag skriver när jag svarar på ett inlägg som du skrev.

Citat:
Nja då står det olika i olika tidningar.
Skolan blev fundersam. Vi försökte ringa men fick inget svar på någon telefon, säger Margareta Strand Karlsson. Rektorn säger att läraren uppmanades att fortsätta söka föräldrarna. Man ringde dock inte polisen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Mg1Py5/larare-ringde-pa-hos-familjen-i-bjarred-fick-inget-svar

Du svarade på ett inlägg som jag skrev med dom här orden. Nja, och så drar du in en annan text.
Har du insett nu att det står att dom trodde dom rest bort? Bra för jag tror jag skrivit detta minst 5 gånger, och nu känner du dig påhoppad. Bra nu vet du vad som sagts.
Nej det är inte annan tidning utan samma tidning, så du har fel.

Citat:
Vi blev fundersamma redan där men vi tänkte att de hade åkt bort över nyår. Vi försökte ringa men fick inget svar på någon telefon, säger Margareta Strand Karlsson.

Rektorn säger att läraren uppmanades att fortsätta söka föräldrarna. Man ringde dock inte polisen.
Senast redigerad av Moosky 2018-02-11 kl. 17:54.
Citera
2018-02-11, 17:56
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Du svarade på ett inlägg som jag skrev med dom här orden. Nja, och så drar du in en annan text.
Har du insett nu att det står att dom trodde dom rest bort? Bra för jag tror jag skrivit detta minst 5 gånger, och nu känner du dig påhoppad. Bra nu vet du vad som sagts.
Nej det är inte annan tidning utan samma tidning, så du har fel.

Mitt första svar var på ditt inlägg
"Dom uttryckte inte vad dom trodde resmålet var utan beskrev det som så att när familjen inte öppnade så blev vi inte oroliga utan vi trodde dom rest bort över nyår."
Sluta tjafsa nu.

Edit känner mig inte ett dugg påhoppad för det du tror men jäkligt barnsligt att starta ett svar med
Men är du dum på något sätt?
Senast redigerad av 57Emma 2018-02-11 kl. 17:58.
Citera
2018-02-11, 17:59
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Mitt första svar var på ditt inlägg
"Dom uttryckte inte vad dom trodde resmålet var utan beskrev det som så att när familjen inte öppnade så blev vi inte oroliga utan vi trodde dom rest bort över nyår."
Sluta tjafsa nu.

Du skrev det stod annat i olika tidningar. Du har fel så är det. Så nu kan du ju alltid försöka radera det uttalandet och sen lipa om att det är olika tidningar. Nej, det är samma tidning som skriver det, men du har så klart inte uppfattat orden som i sig är viktiga. Det indikerar på att dom inte låg i sängen eftersom man inte rullar iväg två svårt sjuka barn och reser bort. Alltså att hela familjen rest bort.
Det var dom alltså kapabla till med andra ord. Snyft....
Citera
2018-02-11, 18:01
Medlem
Citat:
Det är du som påstår en timmes lektioner i veckan. Det kanske var mer vet du det?
Det var inte bara ett uttalande från senaste lektionen i maj samtidigt som föräldrarna drev på hemundervisningen utan flickan har gått där i flera år. Fatta nu att du inte kan radera den här läraren.
Så det är extremt viktiga uppgifter och tillsammans med stoj i poolen och luddiga intyg, och synlig i mellandagarna och att skolan inte sett något som uppfattades som varningssignal eller som att dom skulle döda barnen, så tror jag att det är väldigt viktiga uppgifter.

Men är du dum på något sätt? Det är av samma tidning annan artikel, och du har suttit och sugit i dig det du vill och sen ratat den egentliga viktiga informationen. Och den passar ju inte in i snyfthistorierna som dragits om hur jobbigt dom måste haft det fru verksjurist och herr momsfreak.
Det är sista gången jag lägger den artikeln för det har jag gjort några gånger i tråden redan.
Så skolan trodde dom rest bort.

Jag vet att Moa gått länge hos pianofröken men enda jag sett är att det var en timme per vecka. Att detta uttalande hänför sig till vt 2017 tycker jag framgår via att hon i samma intervju kommenterar OHs utseende efter att han varit bortrest ett längre tag.

HB som ersatt OH under hans frånvaro nämns aldrig.

Hon svarar på ställda frågor från en journalist med en agenda.
Senast redigerad av Remark 2018-02-11 kl. 18:04.
Citera
2018-02-11, 18:02
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
....och slipsar.

Det är inte slipsen utan hans hopp och glada uppsyn som är intressant i september 2017 i Köpenhamn.
Han kanske kunde dölja sina brottstankar riktig väl. Han planerade ju att utplåna en hel familj som inte var friska och dom avstod från att leva med att hjälpa barnen och vårda dom.
Momsen var väldigt viktig, så han var alltså fullt arbetsför under hela 2016 och 2017.
Men visst han försakade 10% av sin arbetstid från nov till sista dec.
Senast redigerad av Moosky 2018-02-11 kl. 18:05.
Citera
2018-02-11, 18:05
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag vet att Moa gått länge hos pianofröken men enda jag sett är att det var en timme per vecka. Att detta uttalande hänför sig ill vt 2017 tycker jag framgår via att hon i samma intervju kommenterar OHs utseende efter att han varit bortrest ett längre tag.

För mig spelar det ingen roll. HB som ersatt OH under hans frånvaro nämns aldrig. Hon svarar på ställda frågor från en journalist.

Nej, allt som hon berättar om kommer inte från maj månad det förstår dom flesta.
Det med att han slutade köra flickan är från 2016 i början av året. Då körde mamman henne, sen dök han upp sjukligt avmagrad med mörka skuggor under ögonen. Sen tyckte hon att familjen började krisa efter det. Det som var märkligt var att föräldrarna samtidigt drev på hemundervisningen som läraren hade den yngsta på lektion maj 2017. Och enligt dig då bland annat var dom väl sängliggande minst och skulle aldrig bli bättre utan hade ett liv framför sig som ett helvete. Så det motsäger ju hennes uppgifter kan man säga.

Samma sak med att flickan var synlig några dagar innan hennes liv brutalt togs ifrån henne.
Och att dom tjoade i poolen i somras och mormoderns vars barnbarn var kamrat med den yngsta kunde aldrig tänka sig något sån här.
Senast redigerad av Moosky 2018-02-11 kl. 18:08.
Citera
2018-02-11, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Säg inte det, det finns några här som ägnar sig åt bildologi och kan dra häpnadsväckande slutsatser om personer bara bara genom att titta på ett fotografi. Antagligen spår de i händer också.

Fotot på OH som ex där kunde man uppenbarligen utläsa en drös av personlighetsstörningar.
Citera
2018-02-11, 18:08
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Du skrev det stod annat i olika tidningar. Du har fel så är det. Så nu kan du ju alltid försöka radera det uttalandet och sen lipa om att det är olika tidningar. Nej, det är samma tidning som skriver det, men du har så klart inte uppfattat orden som i sig är viktiga. Det indikerar på att dom inte låg i sängen eftersom man inte rullar iväg två svårt sjuka barn och reser bort. Alltså att hela familjen rest bort.
Det var dom alltså kapabla till med andra ord. Snyft....

Ge dig nu, de exakta orden jag kommenterade från början var dina och jag reagerade på att du skrev att skolan inte blev oroliga.
Citat:
Dom uttryckte inte vad dom trodde resmålet var utan beskrev det som så att när familjen inte öppnade så blev vi inte oroliga utan vi trodde dom rest bort över nyår.

Dina åsikter och teorier är vi alla medvetna om.
Citera
2018-02-11, 18:10
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Det är inte slipsen utan hans hopp och glada uppsyn som är intressant i september 2017 i Köpenhamn.
Han kanske kunde dölja sina brottstankar riktig väl. Han planerade ju att utplåna en hel familj som inte var friska och dom avstod från att leva med att hjälpa barnen och vårda dom.
Momsen var väldigt viktig, så han var alltså fullt arbetsför under hela 2016 och 2017.
Men visst han försakade 10% av sin arbetstid från nov till sista dec.

Glöm inte att momspappan bjöd in hustrun också - för att dela på mördandet och ansvar. Jämställt så det förslår. Eller var det tvärtom ? Vad flickorna, dom för all framtid så sjuka tyckte om upplägget har så här långt, inte framgått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in