2018-02-11, 12:34
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Al-Qaida är en islamistisk organisation som har begått många terrordåd genom historien, men idag är rörelsen något reformerad, speciellt den syriska fraktionen.

Och det säger forumets meste Israel-vurmare.

Citat:
Exempelvis har de gått med på att attackera så få civila som möjligt och/eller lämna kurdiska byar ifred i utbyte mot att deras skadade soldater får vård i israeliska sjukhus. Tror du verkligen samma al-Qaida som begick 9/11 skulle ingått i en sådan deal?

Ser man på, ser man på...
Så "den enda demokratin i Mellanöstern" vårdar om muslimska terrorister som har utfört en hel rad terroristdåd i Europa.
Varför begränsa sig till "reformerade" Al-Qaida?
Varför erbjuder inte långpolisongerna vård för nynazister, som ju inte är de gamla nazisterna från 1939-45?

Härligt att Memestar bekände färg beträffande sina sympatier för terrornätverket Al-Qaida.
Citera
2018-02-11, 12:35
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Skitsnack. Du låter som en neocon.
Lär dig av Ron Paul om du nu är libertan. Speciellt hans hållning kring Syrien.
LOL neocon? Inte i närheten!

Jag bryr mig inte om vad Ron Paul tycker om Syrien bara för att vi dela ungefär samma ideologi. Det är ironiskt att du skulle tro det eftersom raka motsatsen är en av huvudprinciperna i libertarianism - individen före kollektivet.
Citera
2018-02-11, 12:38
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Och det säger forumets meste Israel-vurmare.

Ser man på, ser man på...
Så "den enda demokratin i Mellanöstern" vårdar om muslimska terrorister som har utfört en hel rad terroristdåd i Europa.
Varför begränsa sig till "reformerade" Al-Qaida?
Varför erbjuder inte långpolisongerna vård för nynazister, som ju inte är de gamla nazisterna från 1939-45?

Härligt att Memestar bekände färg beträffande sina sympatier för terrornätverket Al-Qaida.
Suck! Varför måste allt handla om Israel för dig? Jag är jävligt tydlig i att jag inte sympatiserar med al-Qaida, jag tycker bara att Assad är värre. Lider du av dyslexi eller ignorerar du halva mina inlägg med flit?
Citera
2018-02-11, 12:39
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ja. Assad är en av världens värsta diktatorer som fullständigt skiter i sitt eget folk. Al-Qaida är en islamistisk organisation som har begått många terrordåd genom historien, men idag är rörelsen något reformerad, speciellt den syriska fraktionen. Exempelvis har de gått med på att attackera så få civila som möjligt och/eller lämna kurdiska byar ifred i utbyte mot att deras skadade soldater får vård i israeliska sjukhus. Tror du verkligen samma al-Qaida som begick 9/11 skulle ingått i en sådan deal?

För att vara tydlig, jag försöker inte göra pro-al-Qaida reklam på något sätt. Jag förklarar helt enkelt varför Assad är värre.
Du ser inte det uppenbara logiska kullerbyttorna i ditt resonemang. Om Bashar hade struntat i sitt folk hade han kunnat hoppa av till en lyxtillvaro närsomhelst i Ryssland. Och jag kan sätta en rejäl peng på att han med god marginal kommer att vinna framtida val.

Jag blir alltid så förvånad över att folk som annars är vettiga inte klarar av att värja sig mot propaganda. T.o.m. hans far skulle ha vunnit vilken folkomröstning som helst efter det att han gjorde processen kort med det Muslimska brödraskapet i början av 80-talet. Det är flera namnkunniga analytiker ganska överens om. Att klanen Assad har satt Issa-klanen på plats är nog många syrier tacksamma över oavsett religions- och klantillhörighet.
Citera
2018-02-11, 12:46
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Du ser inte det uppenbara logiska kullerbyttorna i ditt resonemang. Om Bashar hade struntat i sitt folk hade han kunnat hoppa av till en lyxtillvaro närsomhelst i Ryssland. Och jag kan sätta en rejäl peng på att han med god marginal kommer att vinna framtida val.

Jag blir alltid så förvånad över att folk som annars är vettiga inte klarar av att värja sig mot propaganda. T.o.m. hans far skulle ha vunnit vilken folkomröstning som helst efter det att han gjorde processen kort med det Muslimska brödraskapet i början av 80-talet. Det är flera namnkunniga analytiker ganska överens om. Att klanen Assad har satt Issa-klanen på plats är nog många syrier tacksamma över oavsett religions- och klantillhörighet.
Visst. Och Kim Jong-Un skulle kunna hoppa av till lyxtillvaro i Kina vilken dag som helst. Men diktatorer tenderar föredra att fortsätta diktera.

Varför tror du Konung Assad II vinner alla "val" då? Spoiler alert: han har inga motståndare.

För att vara någon som beskyller andra att blint lita på propaganda föregår du inte med något särskilt gott exempel själv.
Citera
2018-02-11, 12:53
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Du räknar väl inte med att bli betrodd här? Jag har slutat läsa dina lögner.
Nämn en lögn.
Citera
2018-02-11, 12:59
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Visst. Och Kim Jong-Un skulle kunna hoppa av till lyxtillvaro i Kina vilken dag som helst. Men diktatorer tenderar föredra att fortsätta diktera.

Varför tror du Konung Assad II vinner alla "val" då? Spoiler alert: han har inga motståndare.

För att vara någon som beskyller andra att blint lita på propaganda föregår du inte med något särskilt gott exempel själv.
Alltså, jag bor varken i Nordkorea eller i Syrien. Jag försöker bara förklara läget för dig. Är du så korkad att du drar ett likhetstecken mellan Bashar och Kim så visst, fortsätt med det. Assad vinner val för att ingen annan kan garantera säkerheten för samtliga klaner och religiösa grupper. De behöver bara ta en god titt på vad som hände i Irak, Afghanistan och inte minst i Libyen för att inse det. Från dag ett har ett proxykrig rasat i Syrien där motståndarna har varit islamistiska terrorister finansierade och stödda av andra Arabstater, USA och Israel. Vad det gäller de sistnämnda är jag fullt övertygad om att den supporten har sträckt sig längre än till militärsjukvård. Det första "rebellerna" gjorde i Syrien när de fick ett övertag var att slå ut landets luftförsvar mot framförallt Israel. Undrar varför och på vilkas uppdrag.
Citera
2018-02-11, 13:02
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyinboz
Helt jävla otroligt! Och i nästa andetag kalla sig libertarian! Men tack för svar...
Det finns många libertarianer som är emot Assad. Är är din poäng, att alla som tillöhr ideologi X åste tycka exakt likadant? För det är raka motsatsen mot denna ideologi. Detta har jsg behövt förklara två gånger nu. Innan tredje person kommer och ifrågasätter huruvida jag verkligen är libertarian föreslår tår jag att ni läser på lite om ideologin först. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Libertarianism
Citera
2018-02-11, 13:19
Medlem
Citat:
LOL neocon? Inte i närheten!

Jag bryr mig inte om vad Ron Paul tycker om Syrien bara för att vi dela ungefär samma ideologi. Det är ironiskt att du skulle tro det eftersom raka motsatsen är en av huvudprinciperna i libertarianism - individen före kollektivet.

Ja det är motsatsen. Men du stödjer ändå islamism i form av ett "reformerat" al qaida i Syrien.
Islamismen (salafister) förespråkar en form av kollektivism. Då inte den ekonomiska indelningen överklass, underklass.
Det handlar om rättroende och otrogna.

Du bör nog se över dina grumliga idéer för dom överstämmer inte med dina alster här.
Citera
2018-02-11, 13:20
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Nämn en lögn.
Nej, jag ids inte ödsla tid på en galning som föredrar al-Qaida framför Assad.
Citera
2018-02-11, 13:20
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Alltså, jag bor varken i Nordkorea eller i Syrien. Jag försöker bara förklara läget för dig. Är du så korkad att du drar ett likhetstecken mellan Bashar och Kim så visst, fortsätt med det. Assad vinner val för att ingen annan kan garantera säkerheten för samtliga klaner och religiösa grupper. De behöver bara ta en god titt på vad som hände i Irak, Afghanistan och inte minst i Libyen för att inse det. Från dag ett har ett proxykrig rasat i Syrien där motståndarna har varit islamistiska terrorister finansierade och stödda av andra Arabstater, USA och Israel. Vad det gäller de sistnämnda är jag fullt övertygad om att den supporten har sträckt sig längre än till militärsjukvård. Det första "rebellerna" gjorde i Syrien när de fick ett övertag var att slå ut landets luftförsvar mot framförallt Israel. Undrar varför och på vilkas uppdrag.
Ismamistgrupperna finansieras mestadels av Iran, Saudi och Qatar. Deras regimer är extremister, sunni eller shia spelar ingen roll i sådana sammanhang. FYI jag är emot västvärldens samarbete med Saudi och Qatar bara i syfte att sätta lite press på Iran. Jag tycker man förlorar mer än vad man tjänar på det. Och detta kommer från en Israelsupporter som är otroligt angälegen att hindra Iran från att få bomben men anser att det bör göras med andra medel.

Att rebellerna fick vapen finns det inga bevis för. Däremot gavs mestadels civila livsnödvändigheter och de facto tillfälligt uppehållstillstånd i Israel. https://en.wikipedia.org/wiki/Israeli_involvement_in_the_Syrian_Civil_War#Israel i_humanitarian_aid_to_Syrians

Assad garanterar väldigt limiterad friheter till sina supportrar. Men råkar du bo i en rebellby som är under attack av SAA så är du basically fucked oavsett om du är civil eller militant. Slutligen är jag nyfiken på vad du har att säga om att SAA gav fri lejd för ISIS-terrorister på väg att kämpa mot FSA.
Citera
2018-02-11, 13:24
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Ja det är motsatsen. Men du stödjer ändå islamism i form av ett "reformerat" al qaida i Syrien.
Islamismen (salafister) förespråkar en form av kollektivism. Då inte den ekonomiska indelningen överklass, underklass.
Det handlar om rättroende och otrogna.

Du bör nog se över dina grumliga idéer för dom överstämmer inte med dina alster här.
Nu lägger du ord i munnen på mig. Jag stöder demokrati för att reformera Syrien, SDF är väl den bästa av de värsta regionala aktörerna ur den synvinkeln. Men om jag tvingas välja mellan al-Nusra och Assad väljer jag förstnämnda åtta dagar i veckan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in