2018-02-10, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badassmfoka
Och så ber du ändå om någon länk
Aja vet inte om länken ska vara till vad segwit o lightning är och hur det funkar tekniskt eller huruvida de adoptas i BTC.

Youtube kanalen Ivan on tech snackar om hur långt lightning kommit i BTC varje morning stream och här är en annan länk som nämner dem båda.
https://m.youtube.com/watch?v=6Bg7qH5E6QA

För att lära sig mer tekniskt är det bara att googla.

Du skrev: Lightning network och segwit är på full G att implementeras i BTC.

Måste ha kommit som en chock för dig att någon tolkade det som att du hade läst någon artikel som gick att länka till.....

Men det är lugnt, jag kan googla. Hur google är uppbyggt rent tekniskt behöver du inte heller förklara. Det räcker att det fungerar.
2018-02-10, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
En längre artikel om Bitcoin och krypto i Svenska Dagbladet. En av de intervjuade är Christoffer de Geer, vice VD på BTCX, som gör en intressant analys:
I dag är värdet på bitcoin 99 procent spekulation. En halv procent, om ens det, svarar mot faktisk nytta. Satsa inte mer än du kan förlora alltså. Det här kan gå till noll när som helst.

Länk: https://www.svd.se/bitcoinraset-kan-ga-till-noll-nar-som-helst

Men han säger inte heller att man ska dra sig ur, utan att det kan gå mot noll. Han ser därmed också att det kan finnas vinster att göra. Med andra ord, ingen vet... Något annat kan inte heller en seriös ekonom säga i en dagstidning. Men det balanserar debatten att det inte bara är "crypto-haters" som säger att värdet av BTC är 99% spekulation. Det är uppfriskande jämfört med diskussionen här på FB där det mest liknar flame-war.
Han har så klart helt rätt. Bitcoin och andra kryptovalutor har ett fundamentalt värde i att man måste köpa Bitcoin för att få tillgång till transaktionsnätverket. Med andra ord finns det ett golv någonstans för Bitcoin där Bitcoin kommer att stabiliseras helt av sig självt. Det golvet befinner sig dock långt, långt ner och är inte i närheten av dagens nivåer, som bygger på direkt falska påståenden om att Bitcoin är "digitalt guld" med mera. Bara en idiot med mycket låg IQ tror så klart att teknologi kan vara värdebeständigt, men det finns gott om idioter och det är så oerhört lätt att nå denna lågkognitiva underklass genom sociala nätverk som t.ex. Facebook. Bara att lura och casha in. Personer som de Geer är fruktansvärt sällsynta i kryptovärlden. De flesta är skojare som Winklevossbröderna.
2018-02-10, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Det inser väl de flesta att det ligger till så i dagsläget. Är det verkligen det som kriget brukar handla om? Jag upplever att det oftast är de som irriterar sig på att någon annan har tjänat pengar(i sann svensk anda)som är mest rabiata. Att det mest är spekulation, det säger väl inte de som är pro-Btc emot heller.

Eller.....är det bara jag?
Det är inte många bitcoinare som håller med om att det fundamentala värdet är 100 dollar.
2018-02-10, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psychophant
Det är inte många bitcoinare som håller med om att det fundamentala värdet är 100 dollar.

Here we go again.....

Nu var det inte ens det vi diskuterade men...

Var har du fått den siffran ifrån? Jo, du drog den ur röven därför att du önskar att den siffran stämmer för att, låt mig gissa, du äger inga Btc. Hur nära sanningen är jag?

Det fundamentala värdet är vad andra är beredda att betala. Precis som en villa eller en lgh. En villa för 5milj är långt ifrån värd 5milj i mtrl liksom. Börjar du fatta?
2018-02-10, 18:48
Medlem
Badassmfokas avatar
Citat:
Du skrev: Lightning network och segwit är på full G att implementeras i BTC.

Måste ha kommit som en chock för dig att någon tolkade det som att du hade läst någon artikel som gick att länka till.....

Men det är lugnt, jag kan googla. Hur google är uppbyggt rent tekniskt behöver du inte heller förklara. Det räcker att det fungerar.
Men jag driver ju bara och du fick länk, här är en till

https://m.youtube.com/watch?v=GdOUHW7b3hI
2018-02-10, 18:53
Medlem
Ni ska alla veta att Bitcoin är modervalutan, smarta Bitconmiljonärer och andra startar nya "bättre" valutor som kan rusa tusentals procent i starten. Men utan ett trovärdigt, någorlunda värdefullt Bitcoin så faller alla de andra som de korthus de är.
Hajarna i detta universum är väldigt smarta, de skapar Youtubekanaler, mediatid osv för att upprätta denna religion som det har blivit för många, många ungdomar runt världen.
Alla frälsta tittar och tror att de är del av något väldigt, väldigt stort och att de aldrig behöver jobba mera när deras coins blir värda miljoner.
Men i och för sig så tror jag ändå att de flesta inser detta och tar det lugnt, säljer ibland och förstår att det när som helst kan gå åt helvete med hela karusellen
2018-02-10, 19:09
Medlem
Citat:
Here we go again.....

Nu var det inte ens det vi diskuterade men...

Var har du fått den siffran ifrån? Jo, du drog den ur röven därför att du önskar att den siffran stämmer för att, låt mig gissa, du äger inga Btc. Hur nära sanningen är jag?
Nej jag drog grovt av 99 % från Bitcoins kurs.
Citat:
Det fundamentala värdet är vad andra är beredda att betala. Precis som en villa eller en lgh. En villa för 5milj är långt ifrån värd 5milj i mtrl liksom. Börjar du fatta?
Ta och släpp tanken att värdet är detsamma som priset folk betalar.
2018-02-10, 19:19
Medlem
Citat:
Nej jag drog grovt av 99 % från Bitcoins kurs.

Ta och släpp tanken att värdet är detsamma som priset folk betalar.

Ja, du har rätt. Jag skulle ha skrivit kursen på valutan och priset på villan.

Det fundamentala värdet på Btc är noll. Precis som kronor dollar och guld. Det kan du inte heller äta. Vi har bara bestämt vad det ska vara värt ungefär.

Har du hört att internet bara är en fluga förresten?
2018-02-10, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vatten2013
Bitcoin har blivit ändrat till någonting helt annorlunda, kan inte kallas bitcoin längre, segwit coin med LN hubs kanske, det är centraliserad och kommer inte att leva länge. Samtidigt många andra cryptovaluta kan ta fart. Intressant läge

Jag svarar inte idiotfan ovan, utan vill uppmärksamma andra godtrogna läsare (ja, du) om att det inte finns några personer på flashback som du bör lyssna på angående crypto.

Ta det från en person med en examen inom datavetenskap som tog ett privatlån för att investera i krypto (2017), och som numer sitter på 0 tillgångar i krypto (60% sålt vid 18k, 10% vid 13k och 30% vid 8k), men med miljoner, numer skattade, SEK på banken, varav den mest exotiska crypto som jag investerat i är Vertcoin; Bcash, eller Bitcoin Cash, som personen ovanför shillar kommer aldrig att bli Bitcoin. Jag tror snarare att en mer spektakulär död, likt Bitconnect, är att vänta.

Yes, ta inte råd från mig, men se för helvete till att inte ta råd från kisen ovan.
2018-02-10, 19:47
Medlem
Citat:
Ja, du har rätt. Jag skulle ha skrivit kursen på valutan och priset på villan.

Det fundamentala värdet på Btc är noll. Precis som kronor dollar och guld. Det kan du inte heller äta. Vi har bara bestämt vad det ska vara värt ungefär.
Flum. Det jag säger är att priset som spekulanter betalar i ett Greater Fool's Game inte är detsamma som Bitcoins fundamentala värde. Detta bestäms av faktiska användare av Bitcoin och är mycket, mycket mindre än dagens marknadspris.

Bitcoin är för övrigt inte jämförbart med guld. Ta och släpp tanken om digitalt guld. Denna tanke är bara bondfångeri.
Citat:
Har du hört att internet bara är en fluga förresten?
Jag har hört att mäninskor som är faktaresistenta ägnar sig åt denna typ av retorik.
2018-02-10, 19:58
Medlem
Citat:
Flum. Det jag säger är att priset som spekulanter betalar i ett Greater Fool's Game inte är detsamma som Bitcoins fundamentala värde. Detta bestäms av faktiska användare av Bitcoin och är mycket, mycket mindre än dagens marknadspris.

Bitcoin är för övrigt inte jämförbart med guld. Ta och släpp tanken om digitalt guld. Denna tanke är bara bondfångeri.

Jag har hört att mäninskor som är faktaresistenta ägnar sig åt denna typ av retorik.

Ja, det är möjligt att det är flum. Din metod att dra av 99% från aktuell kurs för att få fram ett värde verkar mer vetenskapligt förankrat.

”Digitalt guld” har jag aldrig ens nämnt. Men om vi leker med tanken...kommer det komma att bli som en värdebevarare i framtiden? Jag har ingen aning. Och det har inte du heller!
2018-02-10, 20:13
Medlem
Citat:
Ja, det är möjligt att det är flum. Din metod att dra av 99% från aktuell kurs för att få fram ett värde verkar mer vetenskapligt förankrat.
De Geer nämnde att 99 % är spekulation. Du sa att "Det inser väl de flesta att det ligger till så i dagsläget". I fall folk förstod att Bitcoins fundamentala värde är 1 % av dagens kurs så hade de nog inte köpt Bitcoin till dagens pris. Det är allt.
Citat:
”Digitalt guld” har jag aldrig ens nämnt. Men om vi leker med tanken...kommer det komma att bli som en värdebevarare i framtiden? Jag har ingen aning. Och det har inte du heller!
Du nämner Bitcoin i samma mening som guld, så jag kan bara anta att du tror att det finns likheter de två emellan, vilket det absolut inte finns.

Låt mig vara konkret. Krypto är en IT-teknologi och därför i konstant förändring/utveckling. Därför kan inte Bitcoin vara värdebevarande som guld. Det kan öka eller minska i värde, beroende på hur Bitcoin klarar av konkurrensen, men det kan inte fungera som guld, som har funnits i tusentals år i en i princip oförändrad marknad och därför alltid kommer att ha ett beständigt värde. Notera att jag säger värde, inte pris, vilket inte är detsamma som värde.
Senast redigerad av Psychophant 2018-02-10 kl. 20:17.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in