2018-02-10, 16:51
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Nu ska ni inte vara så bekymrade över Jerzy Sarneckis personliga situation. Han har av statsmakten belönats synnerligen rikligt (med dina och mina skattepengar, naturligtvis) för sina insatser med att vilseleda det svenska folket och därmed möjliggöra kollapsen.

Minns jag inte fel återfinns han i en generöst tilltagen villa helt nära Lidingö golfbana.

Vad man fundera över är varför den fega vändningen kommer just nu. Går förordnandet som professor ut och han måste vistas bland vanligt folk? Kommer någon stor undersökning publiceras inom kort som visar hur grovt han ljugit?

Ja, jag undrar också vad haken är? Att den polska agendajuden skulle drabbas av någon form av märklig oro för Sverige 2018 vid 70 års ålder är knappast troligt sett att en högst normalbegåvad människa kunnat se detta i 20 år.

Jag tror också han har fått någon order av sosseriet, det är något vi inte vet ännu som kommer överraska på ett negativt sätt. Kan det vara stundande ekonomiska trångmål? Mångkulturen är som bekant uppbyggd på att etniska svenskar sörjer för en allt större och krävande grupp främlingar.
Senast redigerad av 0.999... 2018-02-10 kl. 16:54.
Citera
2018-02-10, 16:52
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Nu ska ni inte vara så bekymrade över Jerzy Sarneckis personliga situation. Han har av statsmakten belönats synnerligen rikligt (med dina och mina skattepengar, naturligtvis) för sina insatser med att vilseleda det svenska folket och därmed möjliggöra kollapsen.

Minns jag inte fel återfinns han i en generöst tilltagen villa helt nära Lidingö golfbana.

Vad man fundera över är varför den fega vändningen kommer just nu. Går förordnandet som professor ut och han måste vistas bland vanligt folk? Kommer någon stor undersökning publiceras inom kort som visar hur grovt han ljugit?
Det är väl inte svårare än den politiska lögn som han har sålt sin akademiska titel till att försvara håller på att haverera.
Citera
2018-02-10, 16:53
Avslutad
Inga pengar i världen skulle kunna köpa mig en enda sekund av förtroende eller ett gram av trovärdighet från allt den mannen står för.

Fan ta dig Jerry Sarnecki!
Citera
2018-02-10, 16:53
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Professorn har helt rätt, har alltid tyckt att han verkar väldigt smart.

Precis, det är därför man lyssnar. Han har den där auran av kunskap man lätt sugs in i.
Hoppas fler börjar lyssna på Sarnecki nu, som du och jag gjort länge.
Citera
2018-02-10, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storrap
Vilken utveckling - knark eller vanlig våldskriminalitet? Han har ju i princip infört ståndsrätt, dvs avrättning direkt vid gripandet.

Jag skulle gärna emotse att Vi här i landet höjde ribban och tog det upp till en högre nivå och låta alla medborgare ha rätt att bära vapen....så skulle åtminstone jag känna mig betydligt lugnare...och veta att om någon skulle angripa mig oprovocerat etc...att då kunna försvara mig på ett rättvist sätt.
Undrar vad Jerzy Sarnecki skulle svara på detta mitt självbevarelsedriftsbehov. ?

Undrar om flashbacks it tekniker är inne i min dator just nu?
Citera
2018-02-10, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Precis, det är därför man lyssnar. Han har den där auran av kunskap man lätt sugs in i.
Hoppas fler börjar lyssna på Sarnecki nu, som du och jag gjort länge.

Professorn har rätt i att Sverige står inför en fucking utmaning men folk härinne bara skämtar bort det.
Citera
2018-02-10, 16:59
Medlem
rex144s avatar
Sarnecki har delvis rätt och kan därför manipulera tolkningen av statistiken eftersom brottsligheten i Sverige har minskat... ja det är sant , för minskningen står svenskarna för, därför hade vi så många tomma platser i fängelser,
svenskarnas brottsbenägenhet har minskat stadigt år efter år från 2000 samtidigt har invandrarnas brottsbenägenhet ökat, speciellt bland II generations invandrare och vi har fått fler "yrkeskriminella" och de begår fler brott. Dagens kriminella är mer flitiga skulle jag säga och de använder skjutvapen och granater mycket oftare.

Så i totala antalet brott har vi en minskning medan antalet mordförsök och mord med skjutvapen och granater har ökat stort, dessutom måste sägas att vi har fått ett nytt fenomen där man skjuter i benen som bestraffning eller som en varning och trots att det klassas som mordförsök så handlar det snarare och grov misshandel.

Våldtäkter utomhus utförda av okända för offret gärningsmän har ökat definitivt, samidigt har anmälningsbenägenheten bland kvinnor ökat och det som tidigare kallades fylleknull där kvinnans tillstånd utnyttjades kan idag rendera i en anmälan om våldtäkt när kvinnan nyktrat till och får skuldkänslor.
Även ändringen av lagen där alla handlingar mot barn under 15 räknas per automatik som våldtäkt har bidragit till statistiken, tidigare om nån fingerpullade en tjej som är 14 år och 10 månader och kanske har stora bröst och är sexuellt aktiv då kallades det "en annan sexuell handling" eller "utnyttjande av minderårig" medan begreppet våldtäkt var reserverat för en regelrätt samlag
Citera
2018-02-10, 17:06
Medlem
JDAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Har god lust att ge Jerzy Sarnecki och Henrik Schyffert och Magnus Betner en varsin smäll på käften. De två senare är två sinnesslöa idioter. Jerzy är professionell lögnare.

Det går inte att ljuga längre, och om man som opinionbildare ljugit då lär man ha magsår.
Citera
2018-02-10, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Hon blir snart EU-byråkrat med två miljoner i årslön. Globalisterna belönar sina lydiga drängar.

Ja det gör dom ...se bara på L ...Cecilia Malmström.....(så skönt det känns att veta att jag aldrig blir ett sån´t ego som hon) att sälja sig själv och .....kan liknas vid....gud förbjude mig att säga vad.
Vem tror ni härnäst efter Annie.L ...jojo Annika Strandhäll aspirerar också.
Jerzy Sarnecki.....har redan sitt på det torra! Han skrattar hela vägen till BANKEN.....rikligt belönad av PK.
Citera
2018-02-10, 17:07
Medlem
Aldrig förstått vad problemet är med att undersöka vilka som utför brott.
Jerzy har väl yrat mest och påstått att sådana undersökningar spär på fördomar?
Är det inte bättre att VETA istället för att folk går och gissar?
Jag menar om man vet att brott begås till stor del av personer med invandrarbakgrund som lever i rätt så karga förhållanden i förorter (se Tyskland, Frankrike m.fl) så vet myndigheterna det och kan därmed sätta in rätt resurser till rätt område.

Ordentligt underlag och forskning är nyckeln till att lösa problem, att sopa problem under mattan löser ingenting.

Det finns minst en politiker i vardera parti som förespråkat just undersökningar ang. etnicitet och kopplingen till kriminalitet. Bortsett från F!, MP och möjligen V.
Gemene man vet, det är bara myndigheterna som inte ser/vill se problemet.
Tyskland var vad jag vill minnas också emot dessa undersökningar? Men nu börjar de ta tag i det och det kommer synas!
Sveriges etablissemang kommer få en rejäl chock när/om dessa undersökningar blir verklighet här.
Deras aktiva "sopa under mattan"-mentalitet kommer få sig en rejäl törn!

Jerzys "kritik" stämmer inte alls överens med hur det sett ut sedan 80-talet.

Min text baseras mest på: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/jerzy-sarnecki-om-tysk-studie
Citera
2018-02-10, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Ja, vad ska man säga? Sent skall syndarna vakna. Kriminologen Per-Olof Wikström är inte förvånad över utvecklingen i Sverige och ställer sig kritisk till att Brå slutat föra statistik över invandring och brottslighet.

Utdrag ur artikeln; https://fof.se/tidning/2018/2/artikel/laget-ar-javligt-allvarligt

Vidare säger, enligt min mening, en av Sveriges vettigaste kriminologer Per-Olof-Wikström (professor vid Cambridge) att han inte är förvånad över den svenska utvecklingen:

Och apropå den känsliga frågan om brott/etnicitet säger han:

Är det inte hög tid att BRÅ återupptar forskningen kring invandring/brottslighet? Om läget nu är så allvarlig som experter på området vill göra gällande.
En av de bättre artiklarna som publicerats på länge. Det borde vara en bomb, men jag har ändå inte sett mycket av den i andra medier. Jerzy må ha vaknat, men hans förslag till åtgärder är fortfarande verkningslösa.
Citera
2018-02-10, 17:09
Medlem
Intressant artikel med den polske lögnaren Sarnecki:
https://www.morpheusblogg.se/2017/04/16/jerzy-sarnecki-talar-ut-i-polsk-media/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in