2018-02-08, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kadork
Som vanligt så kan man redan nu förutspå AIK:s säsong:

-utslagna ur SC innan finalen
-halvdålig vår
-tar sig inte till gruppspelet i EL
-slutar som 2:a eller 3:a i serien
+supporterdrev får styrelsen och några andra att sluta. Isakförsäljningen visade sig innehålla någon specialklausul som gör att pengarna är borta, monstertruckar på Friends gör att viktiga marcher spelas på någon obskyr plastmatta. Slutar med bråk på medlemsmöte och vinnarna lovar att de ska ena föreningen och satsa långsiktigt. Hybris inför 2019.
2018-02-08, 20:51
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Finns det belägg för att han skulle vara självisk? Minns inte att han skulle vara det från GIF-tiden. Och med tanke på konkurrensen lär han väl snart bli varse om huruvida det gagnar honom eller ej.

Vet inte om det bara är en känsla av att han vill bevisa, eller om det är något jag faktiskt minns. Pratade lite med en vän och han sa ungefär samma sak. Vi får se helt enkelt, men som du säger så borde konkurrensen göra sitt.

Citat:
Nej, inte sett honom alls utan går enbart på hyllningarna från BP. Han anses väl av ganska många som en av de bästa Superettamålvakterna och har dessutom en hel del rutin från serbien och ryssland. Jag ser inte hur det skulle vara relevant att han saknar rutin från AS. Linner hade ju inte heller någon rutin från AS för ett år sedan.

Med Linnér hade vi inget val. Vårat sillyfönster gick inte som väntat och Carlgren lämnade. Kvar var vi med en äldre Stam och en ung Oscar. Jag anser fortfarande att vi gjorde rätt.

Men samma där, vi får se. Hoppas att konkurrensen gör de båda gott.
[/quote]

Citat:
Japp, instämmer helt. Känslan är som sagt att laget tagit ytterligare ett kliv från samma tidpunkt som i fjol. Sen innebär det inte givetvis att det per automatik kommer att gå bättre, men förutsättningarna finns onekligen.

Yep. Nu är det verkligen upp till Rikard att kunna lirka upp låsta försvar och parkerade bussar. Förra året var allt utom defensiven under all kritik och vi var mer lättlästa än en bildbok. Hoppas han har ett botemedel på det spelet, nu när kvaliteten på spelarna har höjts avsevärt.
2018-02-08, 21:55
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
+supporterdrev får styrelsen och några andra att sluta. Isakförsäljningen visade sig innehålla någon specialklausul som gör att pengarna är borta, monstertruckar på Friends gör att viktiga marcher spelas på någon obskyr plastmatta. Slutar med bråk på medlemsmöte och vinnarna lovar att de ska ena föreningen och satsa långsiktigt. Hybris inför 2019.

Kan du utveckla det lite.
2018-02-08, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken

Med Linnér hade vi inget val. Vårat sillyfönster gick inte som väntat och Carlgren lämnade. Kvar var vi med en äldre Stam och en ung Oscar. Jag anser fortfarande att vi gjorde rätt.

Jag håller inte riktigt med om den beskrivningen. Carlgrens kontraktsstrul var ju känt länge under sommaren/hösten, vilket sedermera också föranledde att Carlgren petades och Linnér fick chansen i sista matchen i Allsvenskan. Min uppfattning är att Linnér länge ansetts som kronprinsen men att hans chans kanske kom lite tidigare än vad man hoppats på. Det var således aldrig aktuellt för AIK att köpa in en ny förstamålvakt. Man gav Linnér chansen med vetskap om att det kanske är tidigt, men att det också kan funka med den talangen. Men detta är ju inte fakta, utan mer min upplevelse utifrån det jag läst.

Janosevic är ju ett väldigt bra val av den anledningen att han kommer från en mindre klubb och en lägre division och därmed inte kn göra några direkta anspråk på att vara given etta. Men han presterade ändå tillräckligt bra i en serie som trots allt inte är alltför långt ifrån Allsvenskan, vilket gör honom till en fullgod backup om Linnér dalar alldeles för djupt
Senast redigerad av mushymushy 2018-02-08 kl. 22:08.
2018-02-08, 23:49
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det har alltså inte hänt. Alla grejer han listar är hypotetiska saker som skulle göra AIKs säsong till en riktig AIK säsong.
2018-02-09, 00:41
Medlem
Salorms avatar
AIK ser faktiskt otäckt bra ut just nu. Jag kände att jag måste göra allt i min makt för att de inte ska gå hela vägen så sula in en femhunka på att dom vinner SM-guld på Unibet. Då jag tamigfan aldrig vinner så känns det som åtminstone jag har dragit mitt strå till stacken.

La förresten 50 pix på att Bajen blir bäst i stan också, vafan 21x pengarna skrattar man inte bort sådär..
2018-02-09, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
AIK ser faktiskt otäckt bra ut just nu. Jag kände att jag måste göra allt i min makt för att de inte ska gå hela vägen så sula in en femhunka på att dom vinner SM-guld på Unibet. Då jag tamigfan aldrig vinner så känns det som åtminstone jag har dragit mitt strå till stacken.

La förresten 50 pix på att Bajen blir bäst i stan också, vafan 21x pengarna skrattar man inte bort sådär..
Jag kör samma metod i derbyn enda sedan vi gick upp i Allsvenskan. Har torskat några månadslöner på våra derbysegrar men vill tro att jag på så sätt varit delaktig i vårt fina derbyfacit.
2018-02-09, 16:14
Medlem
Nyfiken på vilken årslön dina spelare hade....2016?

https://nyheter24.se/sport/895700-allsvenskan-lon-spelare
2018-02-09, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det var bara en allmän spekulation på allt som kommer skita sig.
2018-02-09, 16:19
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Nyfiken på vilken årslön dina spelare hade....2016?

https://nyheter24.se/sport/895700-allsvenskan-lon-spelare

Mattias Svanberg - Mittfältare 530 420 kr

En rätt fet lön som 17-åring må jag säga.
2018-02-09, 16:23
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Det var bara en allmän spekulation på allt som kommer skita sig.

Är du inte lite väl pessimistisk nu?
Jag tycker er trupp är väldigt bra, lite tveksam till den trebackslinje som det spekuleras om i tråden (Pertan-Ekstrand-NEJ).
Sen är väl er målvaktsbesättning lite chansartad bakom Linnér?
Mittfält och anfall är riktigt bra.
2018-02-09, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Mattias Svanberg - Mittfältare 530 420 kr

En rätt fet lön som 17-åring må jag säga.
Marcus Rosengård 0 kr. Lite ojämnt inom truppen?
😉

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in