2018-02-08, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rampljus-horan
Känns troligt att hon antingen stod vid övergångsstället innan Åhléns eller hunnit över och på något sätt gått bakom korvvagnen. Saknar faktiskt lite undersökningarbete kring henne i FUP. Hon borde ju ha hamnat på bild någonstans.

Jag håller med! Konstigt att det inte finns en enda bild på henne innan lastbilen kom! 🙄
Så många olika filmer som finns från precis innan både privata o övervakningskameror som täcker ett ganska stort område trots allt precis innan kraschen men det finns ingen film som visar henne innan.
Citera
2018-02-08, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Det var såklart hysteriskt där när lastbilen precis kört in i Åhléns. Men när man ser alla människor som ändå är runt lastbilen (Kling och Klang t ex...)
- Hur kan det komma sig att Akilov tog sig ut utan att någon verkar ha sett honom? Tog han sig ut genom framrutan?
- Såg ingen av dessa människor att det låg någon framme vid/under däcket framme till vänster? (Det var väl där lilla Ebba så tragiskt hittades någon timme senare).
Man får ju verkligen hoppas att hon inte led något och att det gick fort, men man tänker ändå tanken att tänk om någon hade sett henne direkt. Hade det ändrat något?

Ebba upptäcktes ju redan vid 15:20 -tiden av civila poliser som kollade förarhytten.

Men hoppet ansågs vara ute redan då. Dessutom var de tvungen att lyfta upp lastbilen för att få fram henne och innan de kunde göra det var de tvungen att släcka branden. Sen blev det mkt annat som kom emellan m polisens bombgrupp o tekniker osv.
Citera
2018-02-08, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tsgmtt
Räkna själv så får du fram procentsatsen, räkna sedan på din egna lön/skatt, om du har nån lön vill säga.

Just fan, glömde ta med grundavdraget och jobbskatteavdrag.
Senast redigerad av Linda1983 2018-02-08 kl. 15:00.
Citera
2018-02-08, 15:32
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tigrinnan88
Aha.... ok då hänger jag med.

Om Ebba gick av bussen som gick nedåt längs mäster Samuelsgatan så borde hon gått av på höger sida, dvs andra sidan vägen från Åhléns ca 10 meter nedanför korsningen. Skulle hon gått upp till övergångsstället och stått där och väntat så kanske det är där hon träffades men kanske hon redan hunnit gå över vägen och stod utanför skyltfönstret när lastbilen kom så hon inte hann undan. Det är så underligast ingen tycks ha sett henne innan. Det är den enda som ingen har sett ens innan.

Har också tänkt att hon möjligen stod och väntade utanför Åhléns. Nu menar jag inte i samband med att hon korsar vägen. Sedan inser jag att det ju inte fanns anledning att vänta kvar där - hon skulle från bussen till T-banan och åka vidare till Rådmansgatan för att träffa sin mamma. Med andra ord var det en extrem jäkla otur att råka ut för detta då hon rimligen bara befann sig i lastbilens färdväg någon handfull sekunder. Är det grönt ljus så går man från busshållplatsen till nedgången för T-banan på en kvarts minut.
Citera
2018-02-08, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Har också tänkt att hon möjligen stod och väntade utanför Åhléns. Nu menar jag inte i samband med att hon korsar vägen. Sedan inser jag att det ju inte fanns anledning att vänta kvar där - hon skulle från bussen till T-banan och åka vidare till Rådmansgatan för att träffa sin mamma. Med andra ord var det en extrem jäkla otur att råka ut för detta då hon rimligen bara befann sig i lastbilens färdväg någon handfull sekunder. Är det grönt ljus så går man från busshållplatsen till nedgången för T-banan på en kvarts minut.

Kanske hon såg något i skyltfönstret som hon ville titta på när hon gick förbi o stannade till precis när lastbilen kom dundrande. Eftersom hon var klämd mellan lastbilen och skyltfönstrets nedre del.

Tycker ändå hon borde ha synts på någon övervakningskamera eller någon som var där när lastbilen borde ha sett henne.
Senast redigerad av Tigrinnan88 2018-02-08 kl. 16:32.
Citera
2018-02-08, 16:50
Medlem
Rampljus-horans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tigrinnan88
Kanske hon såg något i skyltfönstret som hon ville titta på när hon gick förbi o stannade till precis när lastbilen kom dundrande. Eftersom hon var klämd mellan lastbilen och skyltfönstrets nedre del.

Tycker ändå hon borde ha synts på någon övervakningskamera eller någon som var där när lastbilen borde ha sett henne.

Kan det av någon anledning vara sekretess på de eventuella bilder/filmer som borde finnas på henne? Skulle det framgå i den befintliga FUP:en om så var fallet? Tycker som sagt att det är rätt anmärkningsvärt att det saknas bildsekvenser på henne när det finns så mycket material i övrigt på alla andra.
Citera
2018-02-08, 17:17
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rampljus-horan
Kan det av någon anledning vara sekretess på de eventuella bilder/filmer som borde finnas på henne? Skulle det framgå i den befintliga FUP:en om så var fallet? Tycker som sagt att det är rätt anmärkningsvärt att det saknas bildsekvenser på henne när det finns så mycket material i övrigt på alla andra.

I FUP anges att man inte vet var hon befann sig när lastbilen kom, så ingen vet verkar det som. Och då har man säkert granskat de filmer som finns och allt. Ser ingen anledning till varför just detta skulle vara hemligt. Konstigt är det hur som helst.
Citera
2018-02-08, 17:51
Medlem
meduzan2013s avatar
Om jag har förstått de rätt är FUPen släppt, Men den finns inte länkad i första inlägget så någon som kan skicka länk?
Citera
2018-02-08, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
I FUP anges att man inte vet var hon befann sig när lastbilen kom, så ingen vet verkar det som. Och då har man säkert granskat de filmer som finns och allt. Ser ingen anledning till varför just detta skulle vara hemligt. Konstigt är det hur som helst.

Ja det är lite konstigt att så mycket filmsekvenser finns men hon har inte fastnat på en enda film från precis innan kraschen...
Och ingen har sett henne trots att det var så mycket människor där vid tillfället och alla andra har setts men inte just Ebba...
Citera
2018-02-08, 17:58
Medlem
Rampljus-horans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meduzan2013
Om jag har förstått de rätt är FUPen släppt, Men den finns inte länkad i första inlägget så någon som kan skicka länk?

(FB) Terrordådet på Drottninggatan i Stockholm (2017-04-07)

Finns länkar till samtliga protokoll.
Citera
2018-02-10, 05:42
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Det var såklart hysteriskt där när lastbilen precis kört in i Åhléns. Men när man ser alla människor som ändå är runt lastbilen (Kling och Klang t ex...)
- Hur kan det komma sig att Akilov tog sig ut utan att någon verkar ha sett honom? Tog han sig ut genom framrutan?
Hur tog sig Akilov från lastbilen till bussen mot Märsta, från Arlanda (!!) de skulle jag gärna vilja veta!
Lastbilen var helt crashad och polisen skjuter ju mot hytten. Bildlänk https://postimg.org/image/6zchs8s57/

Borde finnas i FUP

Citat:
Ursprungligen postat av meduzan2013

vsg → https://www.flashback.org/sp63100451
Senast redigerad av Arbetarbroder 2018-02-10 kl. 05:46.
Citera
2018-02-10, 08:17
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Hur tog sig Akilov från lastbilen till bussen mot Märsta, från Arlanda (!!) de skulle jag gärna vilja veta!
Lastbilen var helt crashad och polisen skjuter ju mot hytten. Bildlänk https://postimg.org/image/6zchs8s57/

Borde finnas i FUP

Ut genom framrutan, kort genom Åhléns, ner i T-banan, upp från T-banan igen, ned till Arlanda Express till Märsta, buss ut i skogen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in